Omaan S4 Cabrioon laitoin punaiset, vastaavat mukavuudeltaan ~orkkis kumipuslia. Keltaiset ovat huomattavasti topakammat, itse en laittaisi päivittäiskäytössä olevaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Varoitus tukivarsista (mm. Meyle, Herzog..)
Collapse
X
-
Huomentapäivää herrasmiehille,
Elikkäs viime huollon yhteydessä kävi ilmi, että vasemman etualatukivarren kumipusla rikki. Ei vaikuta ajoon millään tavoin (ainakaan omassa ajossa - töyssyihin tulee rehellisesti sanottuna pysähdyttyä ja joskus saanut pitkiäkin valoja perään tästä hyvästä ja muutoinkin kohtelen autoa jopa eukkoa paremmin).
Olen nyt tutustunut mielipiteisiin niin Lemfördereistä kuin muistakin tukivarsista, ja tuntuu siltä että Lemförderit olisivat ainoa oikea (ja järkevä) vaihtoehto. Broidi on duunissa Motonetillä ja lupas katsella josko sieltä löytyis Lemfördereitä - henksualen kanssa tietenkin :)
Kysymys kuuluukin nyt, että onko Helsingissä mistä liikkeistä hyviä kokemuksia näiden asentelujen suhteen eli kuka tän homman hanskaa parhaiten B6 -korilla oleviin anelkkuihin? Lisäksi olisi hyvä tietää kannattaako nuo ylätukivarret vaihtaa samalla kertaa ja miten tuota noiden kestävyyttä pystyy pitkällä aikavälillä parantamaan. Tavoitteena olis tätä kyseistä autoa pitää nyt kuin kukkaa kämmenellä, on nimittäin ensimmäinen Audi ja aina rattiin istuessa rupee mielessä soimaan Tapani Kansan varmaan melko laajalti tunnettu kappale. :)
Kiitokset vastauksista.
Comment
-
Alatukivarret voi hyvillä mielin vaihtaa 1 kerralla, mutta ylätukivarret aina molemmat kerralla / puoli, koska pitkän yhdyspultin irrotus saattaa olla aika ikävä homma.
Vartiokylässä JT Carfix ainakin osaa tukivarret asentaa.
Comment
-
Hei,
Kiitos tästä vinkistä. Olen foorumia selaillessani kuullutkin ko. liikkeestä muutaman hyvän sanasen, täytyypä ottaa sinne suuntaan yhteyttä kun ei ole pahan matkan päässäkään. Täytyy mainita soittaessa että audi-foorumilta tullut luettua sen verran mainospuheita että pitäähän sitä tulla kokeilemaan. :) Katsotaan mitä kaveri sanoo.
Lemförderit vielä toistaiseksi haussa, ja autolla tosiaan on tarkoitus ajella niin pitkään kuin vain itse pystyn ellei auto petä ensiksi. :)
Comment
-
No niin, ja taas kaipailtaisiin hieman opastusta!
Elikkä nyt on ongelman ydin selvitetty - soitin marmorille ja kysyin että onko tässä nyt kyse etummaisista vai taaimmaisista etualatukivarsista kun huoltoseloste ei sitä ilmaissut ainakaan itselle tarpeeksi selkeästi, ja sieltä sanottiin että olisi "todennäköisesti" näistä kahdesta ne etummaiset kyseessä.
No, pienen etsiskelyn jälkeen löytyi kaivatut osat mr-auto.fi:stä, mutta ongelmana on vielä pulttijaon selvitys - näitä näyttäisi löytyvän niin 16 kuin 20:nkin kierrekoolla, ja en osaa arvioida että kummat menis omaan A4 B6:een. Aika samanlaista hintaa tarjosivat JT Carfixillä noista osista mikäli täytyy ottaa tuo isompi kierrekoko, heidän tarjouksensa taisi olla 120e / tukivarsi - aika kovan säästön saisi siis aikaiseksi mikäli kävisi niin onnekaasti, että nuot 16. pulttijaolla olevat istuisivat omaan autoon. Mistähän tuon kierrekoon saisi selvitettyä? Ohessa vielä linkki ko. tuotteisiin.
http://www.mister-auto.fi/fi/tukivar...513673!01.html
http://www.mister-auto.fi/fi/tukivar...522815!01.html
Comment
-
Tuo ylempi linkaamasi on C5/B5 yhteensopiva. Alempi on oikea.
Partsbase.org: AUDI A4/S4/AVANT/QUATTRO Front Suspension. Osa 1 = 8E0 407 151 E/L/M
Comment
-
Tuolta kun kokemuksia lueskelee niin taitavat olla lähelle FeBi-laatua ja näköjään on ollut rts-sarjassa osa febin tekeleitä.
http://www.audiforums.com/forum/susp...y-good-213032/
http://forums.vwvortex.com/showthrea...Arm-Kits-B6-A4
RTS has been producing OE quality suspension and steering components in Spain since 1983. Their own design, engineering, original equipment testing and manufacturing experience have made RTS products a European quality benchmark. All RTS products are made in Spain, not sourced globally and re-boxed like many other brands.
Tällä sivulla viesti nro.510
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=510Viimeksi muokannut vV8m5; 12.12.2015, 16:22.
Comment
-
Taidan sitten uskaltaa kokeilla tuota. Hinnassa tosiaan eroa se 50% rts:n hyväksi. Vaikkakin lemförder myös erittäin sopivalla hinnalla saatavilla. Alkuperäisillä menty se 260tkm nyt ja ajatuksena oli ettei tuon auton elinikänä olis tarvinnut varsijumppaa tehdä, rts tuskin tuota matkaa kulkee ehjänä mutta jos 150tkm pääsee niin hyvä on.
Comment
-
Mites onko tuohon vaihtoehtoja tarjolla? Lemföderiä eikä trw löytynyt tuolle osalle.
http://www.topautoosat.fi/febi-bilstein-1890333.htmlViimeksi muokannut RHead; 25.12.2015, 15:40.
Comment
-
Vieras
Onkohan varmaa että Febi myös valmistaa omat tukivartensa? Se kun on pakkaajana monessa muussa osassa, ei valmistajana.
Jos meinaa pitää autoa pidempäänkin niin en ymmärrä miksi ei laita kerralla kunnon osilla, vaan arvotaan triviaalikamojen kestoa.
Comment
-
Mitä käytännön eroa on tuolla takimmaisen alatukivarren puslan rakenteella? Nykyään osanumeron mukaan pitäisi olla tällainen. Kumminkin Ojanperältä tulee tukivarsi jossa on "avoin" pusla, eli puuttuu koko tuo "jäykiste". Onko jäykistämättömät jotain vanhempaa mallia?
e: Eli tuollainen on Ojanperän varsi.
e2: Albumia vähän selasin ja tuo jäykistämätön kuuluu B7:aan. Albumi ei kauppaa B6:een tuota vartta vaan alkuperäisessä B6:n varressa on vielä jäykiste. B7:n varsi on AL-loppuinen ja B6:n AG-loppuinen eli B6:n varsi ei korvaudu B7:n varrella.Viimeksi muokannut horch; 28.12.2015, 21:12.
Comment
Comment