B6 A4:een pitäs laittaa tukivarsisetti alle ja nyt mul on dilemma: Tepolta sais Febiä, ebaysta Lemförderiä, molemmissa hinta about sama, mut kumpi parempi? Slamitin sarja ois pari satkua edukkaampi, mut merkkinä/toimittajana ilmeisesti toi Proparts, eli ymmärtääkseni ei niin laadukas kuin edellä mainitut... ja kehuttu TRW on taas ilmeisesti pari satkua kalliimpi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Varoitus tukivarsista (mm. Meyle, Herzog..)
Collapse
X
-
Tilasin tuon 305 euron lemförderin sarja. Tänään kävin hakemassa ja on sitten valmistettu Taiwanissa. Eli ei ole lemförder tämän sarjan valmistaja!
Comment
-
Ojanperältä ainakin saa. Eihän siinä mitään muuta eroa ole kuin postikulujen hinta. Alapallon kartion koko kannattaa mitata ennen tilausta. Tuossa sarjassa olevat alatukivarret ei käy alumiinisiin olka-akseleihin joissa on pienempi kartio. Ojanperä myy sellaiseen sopivat alatukivarret sarjassa olevien tilalle mutta sarjalle tulee reilu huntti lisähintaa.
Comment
-
Ei sillä etteikö esim. Lemförderin sarja ois laadukas, mutta minkälaista lisäarvoa porukkaa oikeen näkee tolla että on Audin osanumerot hiottu pois? Harvemmin se ite valuosa ensimmäisenä tukivarresta hajoaa, kun taas puslat/pallonivelet/tms voi olla ihan mitä tahansa kuraa noissa tukivarsissa. Pois hiottu Audin osanumerohan ei takaa kun että kyseisellä valumuotilla on joskus valettu OE-osia (ellei oo ollu alunperin vituiks menny muotti ja heitetty hylkyyn heti alussa mutta tuskin nyt näinkään...) ja siksi istuvuus autoon on tukivarren mittojen puolesta taattu. Nykyisellään valumuotti voi olla jossain Romanialaisessa nyrkkipajassa missä joku Sergei sulattelee arinassa rikki menneitä kiinantina-lemmarireplicoita ja kaataa sulan valumuottiin :)
Mut joo... Lemförderin saattaisin itekkin kelpuuttaa, mutta mitäs tässä kiirettä kun vasta 274tkm rullattu orkkistukivarsilla.
Comment
-
Itse ainakin kuvittelisin että tuolla autotallin lattialla olevat kepit olis voitu ostaa marmorilta ~1500€ kalliimmalla mutta nyt joku jossain on hionut Audin logot pois ja pakannut tarvikevalmistajan laatikkoon 25% hinnalla. Eli sama tavara ilman Audi-lisää. Onko näin sitten todellisuudessa, en tiedä.
Comment
-
En nyt tähän hätään muista miltä foorumilta sen bongasin mutta oli juttua noista ~500€:n tukivarsisarjoista ja siinä oli yhden vähän eksoottisen kuuloisen (saksalais?)merkin valmistama/kiinasta tuottama tukivarsi leikattu auki ja pallonivelen sisuskalut oli jotain ihan muuta kun orkkiksissa. Muovia tais olla laitettu metallin tilalle. Varmaan joku muukin on lukenu ton saman joten voi heittää linkkiä tähän että saa jotain pohjaa näille mun höpinöille.
edit: linkki tosta linkistä http://www.mazdago.net/index.php?topic=21819.0
njoo.. olihan ne raidetangon päät mutta en nää miksei samaa vois olla tukivarsissa
Comment
-
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...5&postcount=37
andre: Tuossa viestissä linkki, linkin takaa löytyy juttua heikompi laatuisista tukivarsista.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viestiEi sillä etteikö esim. Lemförderin sarja ois laadukas, mutta minkälaista lisäarvoa porukkaa oikeen näkee tolla että on Audin osanumerot hiottu pois? Harvemmin se ite valuosa ensimmäisenä tukivarresta hajoaa, kun taas puslat/pallonivelet/tms voi olla ihan mitä tahansa kuraa noissa tukivarsissa. Pois hiottu Audin osanumerohan ei takaa kun että kyseisellä valumuotilla on joskus valettu OE-osia (ellei oo ollu alunperin vituiks menny muotti ja heitetty hylkyyn heti alussa mutta tuskin nyt näinkään...) ja siksi istuvuus autoon on tukivarren mittojen puolesta taattu. Nykyisellään valumuotti voi olla jossain Romanialaisessa nyrkkipajassa missä joku Sergei sulattelee arinassa rikki menneitä kiinantina-lemmarireplicoita ja kaataa sulan valumuottiin :)
Mut joo... Lemförderin saattaisin itekkin kelpuuttaa, mutta mitäs tässä kiirettä kun vasta 274tkm rullattu orkkistukivarsilla.
Comment
-
Lemförderi on nyt sen verran laadukas merkki ettei varmaan ihan suoraan koiruuksiin sorru, mutta ei päde varsinkaan halpamerkkeihin. Monesti tullut vastaan että he tekevät valuun alkuperäisvalmistajan logon ja varaosanumeron, jolla saadaan hölmöt luulemaan että se on sama laadukas kuin alkuperäinenkin, vain murto-osalla hinnasta... Meidänkin marginaalilaitteitten firmaan tulee vähän väliä takuureklamaatioita osista, mitkä ei todellisuudessa olekkaan meidän valmistamia/toimittamia vaikka osa niin antaisi olettaa.
Comment
-
Muistan ostaneeni joskus urssiin TRW varret josta oli hiottu VAG logot pois. 2vk kesti pusla paikallaan toisella puolella ja toisen puolen puslassa alkoi näkymään selkeää murtumaa.
Takuuseen meni vain se varsi josta pusla oli irronnut, toinen ei, koska ei ollut rikki (vielä).
Ostin sen jälkeen alkuperäiset kalliilla, ja tukivarsipelleily loppui siihen.
Comment
-
Mitä tulee noihin valumerkkeihin tukivarsissa, niin kyllähän ne olis halvempaa poistaa suoraan muotista, kun erikseen jokaisesta tukivarresta. Eli joku syy siihen on miksi niissä on Audin logot. Syytä voi sitten vain arvailla.
Mitä tulee muoviheloihin raidetangonpäissä, niin ei toi mun mielestä mitenkään huonolta kuulosta. Rasvattu muovi metallia vasten kuluu taatusti vähemmän, kuin rasvattu metalli metallia vasten. Lisäksi metalli-metalli liukupintaa ei voi tehdä välyksettömäksi, kun taas muovi-metalli liukupinnan voi.
Comment
-
Eräs isossa kansainvälisessä puhelinyhtiössä töissä ollut proffa kertoi luennolla aikanaan, että ainakin osa näistä kännyköiden tarvikeosista (akut, kuoret...) on samaa tavaraa kuin virallisessa tuotannossa käytetyt osat, tosin heikommalla laadulla. Tulotestauksessa jos laatu ei yltänyt hyväksyntään, niin komponenttitoimittaja myi ne tarvikevalmistajille, joilla laatuvaatimukset eivät olleet yhtä tiukat ja jotka löivät omat tarransa osiin ja myivät tarvikkeena eteenpäin.
Liekö näissäkin samaa; jos osa ei täytä laatuvaatimuksia, niin laitetaan se eri kasaan, hiotaan leimat pois ja myydään tarvikevalmistajille? Siksi niissä voisi olla VAG:n leimat, koska ne voidaan valaa samoilla muoteilla, samassa erässä ja samassa tehtaassa kuin alkuperäiset osat, mutta vain tietyn laadun läpäisevät osat menevät VAG:lle autotehtaalle tai varaosiksi, laadusta poikkeavat tai ylimääräiset menevät tarvikevalmistajille.
Comment
-
Oiskos noista osamies kaupan Ruville sarjasta kellään tietoo/kokemuksia. Ruville on Saksalainen valmistaja, antaat 2 vuoden takuun?
Tuosta takuusta, näyttäs useimmilla toimittajilla olevan 6 kk, merkistä riippumatta. Tuntuu vähän erikoiselta. mutta osamiehen sivuilla lukee takuu 2 vuotta.Viimeksi muokannut kassuliini; 19.9.2012, 18:38.
Comment
-
Mulla tuli saksasta semmonen reilun satasen sarja. Äkkiä katottuna ihan ookoota, kumitkin tuntui kumilta ja nivelet tiukoilta. Laitoin vielä varmistukseksi rasvanipat kaikkiin niin saa rasvailtua ainakin renkaita vaihtaessa.
Comment
Comment