Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Varoitus tukivarsista (mm. Meyle, Herzog..)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viesti
    Mnjoo näemmä vähä reipas 20tkm kestää noi slamitin kamat sit. Kolkatikolkati.
    Ja eilen sitten hylsyä katsurilta. Aika tarkkaan 70tkm noi näyttäis kestävän. Jos kattelis muuta settii ku slamittia.

    Comment


      Taitaa olla rasvanipat ainoa oikea ratkaisu, oli valmistaja mikä tahansa. Toisessa passatissa Febin sarja rasvanipoilla, nyt ajettu 60 tkm ongelmitta. Toisessa Lemförderit ilman nippoja ja lievä epämääräinen vetely kiihdytyksissä alkoi n. 15 tkm jälkeen (menivät kyllä läpi leimasta 30 tkm jälkeen).

      Konttorilla eivät lievästi väljiä huomaa, vasta sitteen kun ovat ihan morjens.

      Comment


      • Itsellä iski tuo narinavaiva pari vuotta sitten ja siinä vaiheessa kävin hakemassa IKH:n rasvaprässiin sopivan neulan. Sillä tökkäsin kumin läpi joka niveleen vaseliinia kunnolla ja jatkoin ajelua. Narina loppui muutamassa päivässä.

        Nyt on 50 tkm takana ja nivelet edelleen ainakin katsastuskelpoiset, mutta ajettavuus aika surkea. Syynä vaikuttaisi olevan kumipuslien löystyminen.

        Tarinan opetus on se, että vaikka nuo pallonivelet saisi kestämäänkin, loppuu noista puslista lopulta ominaisuudet. Auton edellinen omistaja on nuo nykyiset tukivarret vaihtanut joskus 7 vuotta / 200tkm sitten, joten ei nyt moittia voi. Merkkiä en tiedä.

        Comment


          Kävin tänään kokeesti poistamassa motonetista setin varsia ja näytti olevan FAIbrittikamaa. Vaikutti kyl ihan jämäkältä käteen, mut sen sit näkee ajossa miten toimii. :)

          Comment


            Aattelin tässä lähiaikoina uusia tukivarret kun niitä ei oo ainakaan 70tkm uusittu. Jos vaikka samalla häviäis kolinat etupäästä.

            Mikäs mahtaa olla paras hinta-laatusuhteeltaan? Slamitin sarja on sen 300e, ja ei vissiin hirveesti oo palautunu, ainakaan heidän sivujen mukaan. Entäs Tepon sarja 494e (Febi-Bilstein). Onko näistä kokemuksia?

            Paljos noilla Lemförderin sarjoilla on hintaa ja mistä niitä saa?

            Comment


              Kyllä ainakin itse uskaltaisin Febi-Bilsteiniä laittaa, toisena vaihtoehtona juurikin Lemförder. Nuo halvat, vahvistetut sarjat jättäisin kokeilematta. :) Ainakin aikoinaan Ojanperä (liekkö myös kaikki fixus-liikeet) tuntui myyvän Lemförderiä edukkaasti. Kävisikö esim. tämä?
              Viimeksi muokannut Sound; 24.4.2012, 14:13.

              Comment


              • Febillä ajaa sen 150 tonnia. Vaihtotyöt ja kulmansuuntaukset on sen verran rahaa/aikaasyöviä että suosittelen laittamana kunnolliset kerrasta...
                yksiyttäisiä palikoitahan voi tekohengittää ebayn halvimmillakin tarvikeosilla jos iso remontti on kulman takana kuitenkin.

                Comment


                • Mulla oli pari sarjaa halpiksia, kestivät leimasta leimaan eli vuoden (12000km). 2v sitten laitettiin lemförderit ostettuna Fixus-liikkeestä ja on kestänyt nyt sen 2v eikä leimallakaan ollut mitään sanomista.

                  Comment


                  • Oisko noin 60tkm ja 3 vuotta Tepon kautta hommatuilla Febin etuvarsilla ja renkaiden vaihdossa ei näkynyt ongelmia varsissa eikä ajossakaan ole mitään huomannut. Jos joku varsi pitää vaihtaa niin varmaan hommaan Lemförder sarjan ja käytän siitä vaihto-osina. Yksittäin nuo varret on jotenkin oudosti hinnoiteltu (lue kalliita).

                    Comment


                      Kiitoksia vastauksista. Täytynee tuo parempi sarja hommata, niin ei toivottavasti ihan heti tarvi uusiks alkaa vääntämään.

                      Comment


                      • Jollain lienee noita edullisempia sarjoja alla rasvanipattuna, liekkö pidentänyt ikää merkittävästi?

                        Comment


                          Emännän ex Passattiin laitoin febin sarjan rasvanipoilla. Ajettiin se n. 70 tkm ilman yhtään mitään kolinoita. Omassa nyt alla Lemförderin sarja ilman nippoja ja kolinaa. Kilsoja takana kutakuinkin saman verran.
                          Kaikkiin sarjoihin, mitä tästä eteenpäin laitan alle, laitetaan nipat. Todennäköisesti seuraava setti olis Moogin sarja Motonetista +nipat.

                          e: Lemförderit on kestäneet 57 tkm. Tarkastin kaikki nivelet "irrallaan". Ylävarsien nivelet olivat lähes uuden veroiset, alavarsien nivelet liikkuivat melko herkästi, mutta nahistivat kuitenkin.
                          Viimeksi muokannut nomoreford; 18.7.2012, 18:06.

                          Comment


                            Itte hommaisin vastaavas tilantees ojanpera.netistä varret. Kannattaa kysästä.

                            http://www.fixusnet.fi/~LIe8x0000001...219=5048&Y223=

                            Comment


                            • Febin paketti ollut alla 9/09 lähtien, nyt 80tkm myöhemmin apukuskinpuoleisen ylemmän taaemman tukivarren nivel sökö. Kumit kaikki ehjiä sekä muut nivelet.

                              Tukivarret varustettu rasvanipoilla, ja rasvattu 2 kertaa vuodessa, renkaidenvaihdon yhteydessä.

                              Comment


                              • B5 ässän takapäähän vaihdettiin tukivarsi OE 8D0501530.
                                Valmistajana joku SBS ja osalle luvattiin 3 vuoden takuu.

                                Olipas muuten p**keleen kivaa irroittaa vanha osa autosta! Joku 4h sai kaveri tapella tuon parissa ja lähti se sitten lopuksi polttopillin kera..

                                Comment


                                • Viime syksynä syyskuussa laitatin kaikki tukivarret uusiin. Tilasin Lemförderin paketin josta etummaiset alatukivarret olivat väärät. Haettiin paikallisesta varaosaliikkeestä auton ollessa pukilla Moogin varret. Nyt ajettu 41 tkm vaihdon jälkeen ja toinen niistä väljä. Täällä kun on Moogista kyselty niin en suosittele. Maanantaina vaihtuu molemmat moogin varret lemförderiin.

                                  Ihmettelin, kun varsilla ei ollut kuin puolenvuoden takuu?

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja terroristiristo Näytä viesti
                                    Motonetistä tuli haettua Urssiin tukivarret, toinen oli joku Sweden engineering tms ja toinen "saksalainen". Jälkimmäisessä ollu mitään tekijästä viittaavaa...

                                    Saa nähä miten kestää, jotkun ku piti katsastusta varten saada alle.
                                    Vuosi meni (n.30tkm) ja leimalla pomppas kyseiset tukivarret, molemmat alapallot väljiä.

                                    Kannattava ostos :(
                                    Viimeksi muokannut terroristiristo; 19.5.2012, 17:53. Perustelu: kilsat lisätty

                                    Comment


                                    • Äiteen passatilla ajettu noin 80tkm ensimmäisen alatukivarren vaihdon jälkeen, ja nyt on sitte juurikin se ensiksi vaihdettu tukivarsi väljä. Motonetistä ostettu Topran merkkinen tukivarsi, kilometrit tuollet noin 4 vuoden aikana, tien ollessa pitkälti 50% soratietä, 50% päällystettyä.
                                      Ihan hyvin on mielestäni kestäny.

                                      Comment


                                        Mamman kulkineeseen audi a6 2,5 tdi quattro avant , 2,5 vuotta sitten tukivarsi jumppa . Nivelet Motonetistä Moogin sarja . Käytin suojakumit pois ja lisäsin rasvaa . Ajettu nyt 50 tkm ja kaikki vielä timmejä . Ajosta noin 65 % sora/hiekkateitä .

                                        Comment


                                          Topran taitaa olla paketoija vaan, eli osat voi tulla moneltakin eri valmistajalta. Taitaa aika moni halpamerkki olla samaa osaa eri paketissa.

                                          Siitä johtuu, että jotkut kestää ja jotkut ei.

                                          Comment


                                            Viime syksynä syyskuussa laitatin kaikki tukivarret uusiin. Tilasin Lemförderin paketin josta etummaiset alatukivarret olivat väärät. Haettiin paikallisesta varaosaliikkeestä auton ollessa pukilla Moogin varret. Nyt ajettu 41 tkm vaihdon jälkeen ja toinen niistä väljä. Täällä kun on Moogista kyselty niin en suosittele. Maanantaina vaihtuu molemmat moogin varret lemförderiin.

                                            Ihmettelin, kun varsilla ei ollut kuin puolenvuoden takuu?
                                            Ilmeisesti kyseessä se kylän pohjoisempi varaosaliike, heidän kanssaan minäkin joskus väänsin takuuasioista. Kysyisin tuohon kuitenkin vielä maahantuojan (Örum ?) mielipiteen.

                                            Moogista ihan samaa mieltä, jos tuollaista tarjotaan OEM-hinnalla (kuten Motonet usein yrittää) niin jää ostamatta. Tähän mennessä hyvät kokemukset ainoastaan TRW, Lemförder ja orkkis.

                                            Comment


                                              Fixus myy jotain kiinalaista sarjaa esim. 8E-malliin. Hinta on jotain 350e. Lienee samaa kuin Slamitin kauppaama kiinalainen, josta on ilmeisesti kohtuu hyviä kokemuksia.
                                              Onhan se vähän eri hinta kuin esim. Lemforderin paketti, joka taitaa olla 700e korvilla.

                                              Moogit yms. jätän kyllä rauhaan.

                                              Comment


                                              • Ilmeisesti kyseessä se kylän pohjoisempi varaosaliike, heidän kanssaan minäkin joskus väänsin takuuasioista.
                                                Ei ollut kumpikaan kylän liikkeistä. Pohjoisemmasta ei itelläkään hyviä kokemuksia... Etelämpää suosin, mutta nämä Moogin varret hommasi silloinen huoltofirma... Nyt on Lemförderiä kaikki ja olen tyytyväinen!

                                                Comment


                                                • Osaisiko joku antaa vähän vastauksia..? Kärrynä siis A6 4F 3.0 TDI quattro..

                                                  Itselläni menossa vaihtoon apukuskin puoleinen etummainen ylätukivarsi. Aion ostaa siihen TRW/Lemförder tai vastaava.

                                                  -Mistä näitä kannattaa ostaa? (paikalliseen varaosaliikkeeseen tilattuna noin 130 € sisältäen pultit)

                                                  -Mahtaako tuo "sisältää pultit" tarkoittaa myös sitä kuuluisaa pitkää pulttia, josta olen lukenut kauhutarinoita kuinka se on jumissa ja ei lähde kuin väkivallalla ja käytännössä menee uusiksi.

                                                  -Mikäli tällaisia pultteja joutuu erikseen lähteä metsästämään, niin mistä näen kätevästi jonkin tuotenumeron tai vastaavan koodin, jolla voin sellaisen mennä hakemaan "pulttikaupasta"?

                                                  -Motonetistäkin kysäsisin näitä ja heillä tuotevalikoimassa TRW tukivarsia (on siis muitakin, mutta sopivasti kysymällä voi saada TRW:n), mutta myyjä sanoi, että yleensä nämä tukivarret ei sisälltä pultteja.. Osaako joku sanoa tähän jotain?

                                                  Kiitoksia vastauksista!

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja alssalonen Näytä viesti
                                                    Osaisiko joku antaa vähän vastauksia..? Kärrynä siis A6 4F 3.0 TDI quattro..

                                                    Itselläni menossa vaihtoon apukuskin puoleinen etummainen ylätukivarsi. Aion ostaa siihen TRW/Lemförder tai vastaava.

                                                    -Mistä näitä kannattaa ostaa? (paikalliseen varaosaliikkeeseen tilattuna noin 130 € sisältäen pultit)

                                                    -Mahtaako tuo "sisältää pultit" tarkoittaa myös sitä kuuluisaa pitkää pulttia, josta olen lukenut kauhutarinoita kuinka se on jumissa ja ei lähde kuin väkivallalla ja käytännössä menee uusiksi.

                                                    -Mikäli tällaisia pultteja joutuu erikseen lähteä metsästämään, niin mistä näen kätevästi jonkin tuotenumeron tai vastaavan koodin, jolla voin sellaisen mennä hakemaan "pulttikaupasta"?

                                                    -Motonetistäkin kysäsisin näitä ja heillä tuotevalikoimassa TRW tukivarsia (on siis muitakin, mutta sopivasti kysymällä voi saada TRW:n), mutta myyjä sanoi, että yleensä nämä tukivarret ei sisälltä pultteja.. Osaako joku sanoa tähän jotain?

                                                    Kiitoksia vastauksista!
                                                    Jos varaosaliikkeellä on hyllyssä tukivartta, pyydä että näyttää mitä pultteja tulee mukaan. Sen pitkän pultin kyllä tunnistaa jos on mukana.

                                                    Comment


                                                      Jos se on samanlainen kuin B5:ssa, niin siihen käy 100 mm pitkä M10 pultti.

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                                        Jos varaosaliikkeellä on hyllyssä tukivartta, pyydä että näyttää mitä pultteja tulee mukaan. Sen pitkän pultin kyllä tunnistaa jos on mukana.
                                                        Autoja rassaava kaveri lupasi katsoa tukivarren vaihtoa, mutta ei ole tällaista kiesiä ennen rassannut. Olisiko jollain laittaa hyvää linkkiä tai jaksamista sepustaa pääpiirteittäinen ohje tuon tukivarren vaihtoon. Missä järjestyksessä tuo homma kannattaa tehdä ja onko jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon?

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                                          Jos se on samanlainen kuin B5:ssa, niin siihen käy 100 mm pitkä M10 pultti.
                                                          ETKA:n mukaan A6 2006:ssa tuo pultti on M10x110x21 class 8.8 (N10491802)

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja alssalonen Näytä viesti
                                                            Autoja rassaava kaveri lupasi katsoa tukivarren vaihtoa, mutta ei ole tällaista kiesiä ennen rassannut. Olisiko jollain laittaa hyvää linkkiä tai jaksamista sepustaa pääpiirteittäinen ohje tuon tukivarren vaihtoon. Missä järjestyksessä tuo homma kannattaa tehdä ja onko jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon?
                                                            No hyvä on aloittaa siitä pitkän pultin irroituksesta. Se määrää koko loppu-illan fiiliksen. :)
                                                            Sen jälkeen tolppa irti ja varsi vaihtoon.

                                                            Comment


                                                            • Olisi kiva, jos joku, jolla on asennettuna rasvanipat noihin tukivarsiin, ottais kuvan ja postaisi tänne...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X