Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 avant takaluukku vuotaa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

A6 avant takaluukku vuotaa

Mulla on aiemmin ilmennyt pientä kosteus ongelmaa takaluukun/kontin verhoilussa. Joku joskus kertoi että kattokaiteiden kiinnikkeet vuotais, mutta tänään huomasin öisen sateen jäljiltä, että takaluukun saranoiden syvennyksissä "lilluu" 4-5mm vesikerros. Muut avantin omistajat onko se normaalia vai pitäiskö sen "saranatilan" tyhjentyä itsekseen? Toi saranatilahan on tiivisteiden ulkopuolella ja periaatteessa vois tyhjentyä korin ja luukun välistä, mutta ainakin mulla siellä saranoiden luonna on muoviset levyt jotka estää veden valumisen ko. reittiä. Voisko sieltä yläkautta se vesi tulla sisälle? Ymmärsikö kukaan mitä tarkoitin?

Tuttu juttu ainakin mulle. ei se vesi mulla ainakaan oo sisälle asti päässy. Talvella on vaan ikävän kuulosta kun vesi on jäätynyt ja konttia aukaistessa saranat osuu jäähän

Comment

No löytyihän niitä kohtalon tovereita...Ei ole tainnut olla ihan huippu suunnittelija, joka noi Audin ovet, luukut, saranat, lukot yms. on kehitellyt. Oletko Nikke huomannut että kun saranoiden alapuolella olevia muovisia "läpysköitä" raottaa, niin se vesi valuu pois sieltä ylhäältä? Pitäisköhän porata siihen muoviin pienet reiät, jotta se vesi pääsis ihan itsekseen pois?

Comment

Mulla oli samaa ropleemaa. Taitaa teilläkin takalasin pissapojan letku valskata joko siitä liitoksesta, tai ite siitä pillistä mikä nestettä ruutaa. Mulla valskas se pilli, ja sieltä meni neste sinne verhoilun väliin. Jouduin vaihtamaan sen koko moottorin silloin ku sitä pilliä ei sieltä saanut erikseen irti.

Comment

Otin kerran irti ne läpystkät ja putsasin kolot koska oli aika täys paskaa. sen jälkeen ei oo niin paljoa kertyny vettä sinne. outoa suunnittelua koska muovinpalasten reunoissa oli oikein kuminen reuna ihan kuin tiivisteenä...

En kuitenkaan usko että se on ongelmana verhoilun kastumiseen. enemmin epäilisin verhoilun kastuessa pissapojan letkua tai kattoreelinkien tiivistettä

Comment

Joo..pitänee purkaa tuota taka/kattoverhoilua ja katsoa mistä se vois vuotaa. Kiitoksia vinkeistä!

Comment

Juuri avasin T4 Caravellen ovipahvit ja totesin, että pohjalla lilluu kaikenlaista: vesimoskasta, bituminpalasiin ja ovipahvin kiinnikkeisiin. Tuossa mallissa on aivan pienet reikelit ovien kulmissa pokkausten välissä ja nuo menevät herkästi tukkoon ja ovi alkaa ruostua.

Muistan aikanaan Cabriolettigolfissa, kun alkoi sateen jälkeen kuulua loisketta apparin puolelta. Vedenpostoreiät (joita tuossa on monta oven alareunassa) kun aukaisi, niin muutama litra vettä valui maahan.

Comment

Mistä tulee vettä vararenkaan koteloon ja muualle tavaratilaan?

Hei, sanokaapa mistä tulee vettä vararenkaan koteloon ja tavaratilan oikeassa reunassa olevaan koloon. Kolo on takarenkaan takana.

Vuosimalli on 2000.

Neliovinen

Ei ole kattoluukkua.

Moottori on nelisylinterinen.
                Viimeksi muokannut 1273; 22.7.2009, 20:11. Perustelu: Otsikko korjattu

Comment

Voidaan vaikka sanoakkin josko viitsit antaa hieman enemmän infoa autosta. Lähinnä nyt se että mitä vuosi/korimallia, avant/sedan, onko kattoluukkua?

Comment

Veden tulo

Auto on Audi A6 Sedan, bensiini.

Comment

ja se vuosimalli...

Comment

onko siinä takalasin pyyhkijä?

Comment

Sanosin että sedanis ei oo :) Varmaan takaluukun tiiviste kannattaa kattoa enste. Aika vaikia muuta paikkaa ajatella mistä vois vuotaa.

Comment

Takavalojen tiivisteet?

Comment

voi olla että ei ole tuota pyyhkijää :)
                              ei pysty tietämään, kun en ole noin uusiin kajonnu :D

Comment

Sen kummemmin ko. mallia tuntematta veikkaisin jonkin vedenpoistoreiän tukkeutuneen. Omassa avantissa on takavalojen yläpuolella kumilärpäkkeillä "suojatut" vesiurat, joista saa olla jatkuvasti nyppimässä kaikenlaisia norkkoja ja neulasia..

Comment

Koita hakua esim vettä....

Itsellä vanhemmassa mallissa vuotaa takakontin valonkotelo. Syy on tiivisteen vanhuus.

Syyn saa selville: kaveri lampun kanssa takakonttiin, vesiletkulla vettä reilusti takaosaan. Kaveri kertoo mistä vuotaa:)

Comment

Minulla tuli aikanaan -03 Passatin takaluukkuun vettä tietyissä autonpesukoneissa. Siihen puskurin päälle kun laskivat paineella vettä, meni takaluukun tiivisteen ja luukun välistä vesi sisään. Vesi meni vielä salakavalasti tavaratilan suojamuovin takaa niin, ettei sitä näkynyt kuin varapyörän kotelossa. Toisaalta, jäi siihen tiivisteen reunaan aina muutama pisara vinkiksi, että nyt meni vettä syvemmällekin...

Kannattaa välttää pesukoneita, joissa suihkutetaan luukun sauman suuntaisella leveällä painesuutinrivistöllä kohtisuoraan saumaan päin.

Enää ei tule, kun ei ole volkkariakaan :-)

Comment

Pari vuotta vanha ketju, mutta sama ongelma tullu esille nyt mulla A6 Avantissa vm 04. Eli luukun verhoilu kastuu ja on alareunasta ihan pesuainevaahdossa lukosta oikeaan reunaan asti. Taitaa siis olla pissapojan pesunestettä.

Onko hyviä vikkejä verhoilun purkamiseen? Sisäkahvassa ainakin näyttää olevan yksi ruuvi. Onko muita ruuveja jossain piilossa? Vai onko ihan klipsuilla kiinni?

Comment

Sisäkahvassa ja varoituskolmion luukussa on ainoat ruuvit. Kontin verhous kahdessa osassa. ylempi osa on ikkunan sivuilla ja yläreunassa. Alaosa on pirullisen tiukassa. ja taittuu helposti rikki kangasosan ja ikkunan alareunan verhouksen saumasta.

Mitä luultavimmin sulla on takalasin pesurin suuttimen putki mennyt poikki moottorin akselin sisältä. Jos moottori toimii, niin siihen suuttimeen saa korjaussarjan

Comment

Joo löysinkin nuo kaksi ruuvia ja loput oli klipseillä. Yläreunan muovia irroittaessa yksi klipsun kiinnike murtui, mutta muuten sain ehjänä purettua. Yläosa oli hemmetin tiukassa. Vuotokohta paikantui luukun ja katon välisen läpivientikumin sisällä olevan letkun sisälle, siinä kohdassa ilmeisestikin pesunesteen letku muuttuu ohuemmaksi. Nippusiteillä ja teipillä paikkailin, eikä ainakaan näkyvää vuotoa enää näkynyt. Seuraavaksi se tietysti puskee vedet kattoverhoiluun...

Comment

Kumpi puoli

Kummalta puolelta se letku menee sinne tavaratilan luukkuun? Minulla on alkanut takalasin pissapojan suihku heiketä ja sisällä autossa haisee kossu.

Edit: Villi arvaus, että letku olisi vasemmalla puolella, kun löysin työkalurasian puolillaan kossua :)
                                            Viimeksi muokannut pta; 14.4.2010, 00:25. Perustelu: Alkaa valjeta

Comment

en tiedä miten uudemmissa on mutta C4 kopassa on apukuskin puolella letku, ja on siellä samalla puolella myös se pissapojan säiliökin.

Comment

Lainataan tätä ketjua.

Ongelmana on nyt, kun alkoi satamaan, että takakontin luukun alareuna (verhoilu) on aivan märkä. Tiedän että vuotava pesurinletku/putki on usein syypää, mutta korjasin pesurin juuri kesällä, kun ei ollenkaan toiminut. Lisäksi kosteus/vesi ei haise(/maistu) lasinpesuaineelle vaan ihan vedelle. Lisäksi ongelma alkoi viime viikolla, kun satoi reilummin ja pitempään.

Onko ideoita mistä vesi pääsee luukun sisään? Tarkastin tiivisteet, mutta näyttävät silmämääräisesti ehjiltä. Tarkastin luukun saranat, joissa monella on vesi seisonut, mutta ovat kuivat. Takalasin alareunan tiiviste näyttää kyllä kuluneelta, mutta edelleen ehjältä. Ainoa mitä olen huomannut, että jo pienellä sateella luukun alareunana koristelistan väliin jää vettä ja olen saanut sitä sieltä joskus niskaani kun olen avannut luukun. Onko tämä koristelista kiinni siten, että sieltä pääsisi vettä valumaan sisälle? En kiinnittänyt siihen mitään huomiota, kun korjasin pesurin ja olen olettanut, että se olisi vain liimattu kiinni.

Ideoita tai kokemuksia?

Comment

Just korjasin pari viikkoa sitten omastani saman vaivan. Mulla meni siitä rekisterikilven takana olevan syvennyksen alareunasta luukun sisään. Sehän on liimattu kiinni siihen valopaneeliin ja sieltä tiivisteen välistä meni vesi sisään ja kantta heilutellessa näkyi siitä paneelista kun veden pinta loiskui paneelin sisällä.

Korjasin niin että otin sen paneelin irti ja porasin 2mm terällä takapuolelle molempiin alanurkkiin vedenpoistoreiät. Kuviakin operaatiosta on kotikoneella.

Comment

Kiitoksia. Pitääkin tarkistaa.

Onko siinä paneelin takana sitten jotkin reiät, mitkä kannattaisi tukkia/tiivistää esim silikonilla tjms. ?

Ymmärrän kyllä, että paneelin taakse ja sisälle voi päästä vettä, mutta miten se eksyy sieltä luukun sisälle? Valuuko se noiden kiinnitysreikien kautta?

Jos viitsit heittää vielä kuvia kun pääset kotiin niin olisin erittäin kiitollinen.

Comment

Yritän muistaa. Minun käsitykseni mukaan vesi pysyy siellä valopaneelin sisällä just niin kauan kuin avaat luukun jolloin valuu sieltä paneelin yläreunasta luukun puolelle.

Comment

Minun käsitykseni mukaan vesi pysyy siellä valopaneelin sisällä just niin kauan kuin avaat luukun jolloin valuu sieltä paneelin yläreunasta luukun puolelle.
                                                        No niinpä tietenkin. Eipä tullut mieleen, että vesi valuu vasta luukun avatessa sinne.

No ei paljoa auta tiivistellä reikiä, kun tuossa ylempänä on aika "isot" nuo läpiviennit ja johtoja menee. Pitää koittaa kanssa porata pienet reiät ja saada vesi valumaan heti pois. Ellei sitten saisi estettyä veden pääsyä valipaneeliin.

Kiitos toistamiseen :)

Comment

Muistelisin, että se valuu siinä sumuvalon polttomon kannan kohdalta sisään. Kannattaa samalla tarkistaa missä kunnossa se on, kun saa kosteutta jatkuvasti.

Mulla on muuten ylimääräiset uudet alkuperäiset tiivisteet tuohon sivuilla oleviin reikiin, jos joku tarvitsee edullisesti. Oliko nuo nyt sitten ne sumuvalojen kohdat.

Comment

Mulla vuoti sen paneelin kiinnityspulttien rei'istä. Osa oli jo kunnolla ruostunut vedestä.
                                                            Jossain välissä oli joku jättänyt mutterit hieman löysälle eivätkä pulttien ympärillä olleet tiivisteet tiivistäneet kunnolla.
                                                            Noiden isojen läpivientien ympäri on alunperin tiivisteet, jotka kyllä pitävät, jos paneeli on kunnolla kiinni. Ainakaan minulla ei niistä vettä tullut, vaan pelkästään pulttien rei'istä.
                                                            Laitoin eilen hieman vaseliinia tiivistyspinnoille ja kiristin mutterit paremmin. Saa nähdä, pitääkö.

Comment

Working...
                                                            X