Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8p alustadilemma

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

A3 8p alustadilemma

Olen uusi A3:sen omistaja. :) Kauppaan kuului uudet K&W:n madallusjouset
    (40/40), jotka hain juuri doc-powerista. Auton alla pyörii 18" MAK Fioranot ja alusta on vakio, (7/03). Käytin hakua, enkä löytänyt vastausta... Eli: Onko mahdollista vaihtaa uudet madallusjouset alle itse ja säästää rahaa? Kannattaako jousia ylipäätänsä laittaa alle? (auto näyttää tosin hieman hassulta noin korkealla...) Onko kellään kokemusta kyseisestä kokoonpanosta? Rahaa on vähän, ja kyseinen auto on tuleva käyttöpeliksi ja sillä on tarkoitus ajaa vielä monta kilometriä...
    Kiitos jo etukäteen, teksti on sekavaa koska suomen finaali-tappio sekoittaa
    ajatukset....

Mulla on vastaavassa autossa Eibach:in Pro-kit jousisetti, minkä madallus 30/30. Tuolla setillä (sis orkkis iskarit) hävittää mukavasti pintakovuuden mutta loppuosa joustosta onkin sitten napakampaa tasoa. Verrattuna vakioalustaan ero on huomattava jopa mukavampaan suuntaan. Ainakin tuota Eibach:in settiä voin lämpimästi suositella. K&W:n jousisetistä mulla ei ole kokemuksia eikä tietoa mutta sen verran voin todeta, että keula menee kyllä aika alas tuolla 30mm madaltavalla setilläkin. Pistä K&W myyntiin ja osta tilalle Eibachit vaikka saksan maalta tilaamalla. Itsellä taisi maksaa about 170? postikuluineen..

Jouset tuli aikoinaan laitettua ns. "itse" alle, eikä se nyt mitenkään erikoisen ihmeellinen operaatio ollut kiilapojan roolista katsottuna. Varovainen saa kyllä olla jos autossa xenonit, koska säätömekanismi on kiinnitettynä muistaakseni vasempaan etutolppaan.. Etutolpan yläpään kiinnitys oli vähän hankalasti muovien alla ja siihen kannattaa tutustua ennenkuin rupeaa hommiin. Lähinnä kandee katsoa että on joka mutteriin ylettyvä räikkä tai lenkki. Takapäätä joutui vähän kampeamaan että orkkisjouset suostuivat lähtemään paikoiltaan mutta muuten takapää oli helpompi case kun etupää.

Onnea laskeutumiseen.. :)

Comment

Working...
    X