Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Laittomat superpolttimot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Laittomat superpolttimot

    Onko ihmisillä kokemuksia PIAA yms tolkuttoman kalliista polttimoista?

    Mietinnässä oli, jos moisia kokeilisi pitkissä valoissa. Laillisiahan ne eivät ole, mutta omatuntokaan ei häiritse pitkien valojen ollessa kyseessä. Lähinnä siis että saisiko B4 linssivalojen h1-pitkillä lisää valoa sijoittamalla johonkin spesiaalipolttimoihin. Ei tarkoita siis mitään biltema 100w juttuja vaan jotain rallipolttimoita tms.

    Saisihan siihen lisäpitkätkin laittaa kaveriksi, ei varmaankaan häikäise yhtä paljon kuin moiset, joten laillisuusjeesustelut voitte jättää väliin.

    Linssivaloissa kun on selvästi paremmat lyhyet kuin h4+h1 -umpioissa, mutta vastaavasti aika paljon heikommat pitkät - ymmärrettävistä syistä.

  • #2
    Joo, valoa ei voi olla liikaa näillä synkillä taipaleilla. Suosittelisin kuitenkin ihan lisäpitkiä koska:

    Eräällä ystävälläni oli 80/100W polttimot autossaan (ei Audi) ja kohtuullisen pian umpioiden heijastinpinnoista ei ollut juuri mitään jäljellä... Tais ne polttimot muuttaa sähköä enemmän lämmöksi kuin valoksi.

    Comment


      #3
      Batmobiilissa ollut 80/100 jo viisi vuotta, samat polttimot, eikä vielä propleemia. Tosin umpiokin on kooltaan iso, heijastinpinta metallia eikä muovia, joten se jäähtyy aika nopeasti.

      Muovikoppaumpioon laittaisin 55/100 kun kaukovalot jos on päällä, niin yleensä vauhtiakin on enempi.

      Comment


      • #4
        Mulla oli PIAAn xtreme white tms. H4 polttimot ja olin tyytyväinen, valo oli melko valkosta ja valoteho
        oli myös aika hyvä verrattuna tavallisiin polttimoihin. Kestivät kuitenkin ainoastaan 3-4 kuukautta
        kunnes paloivat parin päivän sisällä molemmat, en ole toisia viitsinyt ostaa...

        Noista minun H4 polttimoista toimisi vieläkin pitkät, mutta eipä niistä taida kenellekään iloa olla.

        Comment


          #5
          porkkis:

          http://www.kiiltovaunu.com/valot/raybrig/index.htm , noista oli puhetta. Valo on todella ksenonin kaltaista ja hahmojen erottelu lienee helppoa. Omat kokemukset parin kaverin autoista.

          http://store.racinglab.com/raywhitsonh4.html
          RAYBRIG WHITE SONIC H4 Halogen Light Bulb (H4) (Part#RR45)

          RACING HYPER HALOGEN WHITE SONIC H4 HID White (for racing)

          Raybrig white Sonic H4 Produces superior visibility and new brilliant HID white appearance! For exclusive competiton car use only, prohibted for use on a public roads. RayBrig Product operate at 5,000K(Kelvin)*, the critical point of white color.

          Bulb Type: H4
          12V60/55W Output 125/120W

          Comment


            #6
            QuattroTbo: Juurikin tuon sulamisen takia ajattelin itsekin koittaa polttimoa vain lisäpitkissä. Pitkiä käytetään kuitenkin suhteellisen vähän, jolloin umpio ehtii jäähtyä.

            Ja sitten miulla on vielä se polttimorikkotunnistin lyhyille, joka ei välttämättä ole lisävirrasta mielissään.

            Comment


              #7
              Niin todellakin vain pitkistä valoista kyse eli h1, ei h4. Samalla poistunee lyhytikäisyysongelma, koska ei käytetä jatkuvasti.
              Lisävalot ovat out ellei saa jotakin hemmetin kätevää tellinkiä rakenneltua, jonka saa parissa minuutissa kiinni ja parissa pois jättämättä mitään jälkiä.

              Comment


                #8
                Sorry, olimpas kömpelö.

                http://store.racinglab.com/raywhitsonh1.html
                RAYBRIG WHITE SONIC H1 Halogen Light Bulb (H1) (Part#RR15)

                RAYBRIG RACING HYPER HALOGEN WHITE SONIC H1 HID White (for racing)

                Raybrig Produces superior visibility and new brilliant HID white appearance! For exclusive competiton car use only, prohibted for use on a public roads. Raybrig Product operate at 5,000K(Kelvin)*, the critical point of white color.

                Bulb Type: H1
                12V55W Output 90W

                Comment


                • #9
                  Lisävalot ovat out
                  ????????????????????????????????????

                  No ehkä jonkun mielestä ovat out , mutta 50-90tkm tiellä viettävä osaa kyllä arvostaa niitä!
                  Kätevin teline h-autoon mun mielestä on rekisterikilven alle ruuvattava teline = siisti/suht tukeva/kätevä irrottaa.

                  Polttimoista: Ei kannata ostaa "markan" 100wpolttimoita , niissä on kauheita laatueroja.
                  En myöskään suosittele 130w polttimoita koska niitä saa pitää reppukaupalla varalla.

                  Omiin valoihin ei kannata laittaa suurempia polttimoita , pilaat turhaan umpiot, eikä hyöty ole niin suuri että kannattaa.

                  Jos meinaa asentaa `oikeat´ lisäpitkät , niin ISOPYÖREÄ on ehdoton!(tietysti ei sovi kaikkien silmään)

                  Comment


                  • #10
                    minun tekisi myös mieli laittaa lisäpitkät, mutta en myöskään ole keksinyt siistiä tapaa kiinnittää niitä. Katselin semmosta kilven alle tulevaa telinettä, mutta se ei käy kun C4:ssä on kaareva se kilven paikka ja levy on suora. Sitten tukirautojen kiinnitysongelma on myös kun maski nousee pellin mukana ja ei huvitais ruuvata tukirautoja irti aina kun haluaa pellin auki.

                    Comment


                      #11
                      http://www.tp.spt.fi/~jakakals/galle...r=A6_lisavalot

                      Maskin takana on lattaraudasta kehikko, johon maskin lävitse menevät raudat kiinnittyvät. Ko. projekti on ennenkin mainittu boardilla.

                      Comment


                      • #12
                        Ihan hyvä, olen tuon nähnyt ennenkin, mutta saako tuohon kunnon "kattilat" kiinni. Olen nähnyt yhden toteutuksen, jossa on Rallye 3000 jotenkin tuolla lailla kiinni maskissa ja siinä ne on niin ylhäällä, että valot ulottuvat konepellin reunan yli ja se ei ole hyvän näköinen. Olen myös ohimennen nähnyt erään C4 A6 ruotsin kilvissä ja siinä on 3 jotain isoapyöreää keulalla alempana, puskurin tasalla, mutta en ole päässyt tutkimaan lähemmin niiden kiinnitystä.

                        Comment


                          #13
                          Tuota kiinnistysrautaa saanee ainakin 50mm alemmas, kun sopivasti tankoja vääntelee. Se mahdollistaa isommat luppakorvat.

                          Comment


                          • #14
                            Tuossa kyseisessä (tosin vahvemmassa) on nykyisin 2kpl. luppakorvia kiinni.

                            Ei se nätti ole mutta kyllä niillä näkeekin.

                            Comment


                              #15
                              Porkkis: Mun linssivaloissa lyhyet on edelleen huonot vaikka on reletetty, pitkiin olen kyllä tyytyväinen. Mites sulla on ihan päinvastainen mielipide? Mulla ei kyllä pitkä ole linssivalo, vain lyhyt, se voinee vaikuttaa asiaan?

                              Comment


                                #16
                                Ootko Hannu putsannu linssit?

                                Comment


                                • #17
                                  Tuttavan auto:
                                  JEEP Grand Cherokee vm. 1997, korkeatehopolttimet kiinni, piti kestää ja kestikin hyvin. Kunnes yhdellä etapilla molempien umpioiden lasit halki, hinta: sopivasti.
                                  Sattui varmaan sopivat lämpötilavaihtelut ja Jeepin umpiot piti olla "tehty kestämään".

                                  Tuon perusteella en suosittele kikkailemaan, ei liene Audienkaan umpiot ilmaisia.

                                  Jos valoa lisää tarvitsee, siisti irroitettava teline (em. hyviä vaihtoehtoja) ja hyvät lisävalot aina ydin-talveksi kiinni.

                                  Comment


                                  • #18
                                    On kai tuo tullut useampaan kertaan esille, että suurempitehoisten polttimoiden valotehoa ei saada irti, ellei virransyöttö ole riittävän järeä. Silti tehoero voi hukkua jännitehäviöihin johtimissa ja liitoksissa.
                                    Ylikuumennut umpion lasi voi hajota esim. pysähdyttäessä puhdistamaan kuraantuneita laseja huoltoasemalle.
                                    Huonoimmassa tapauksessa liikenneturvallisuuden vaarantamisen lisäksi tuollaisten polttimoiden käyttäjä ottaa kontolleen sakotetuksi tulemisen uhan ja potentiaalisen auton valojärjestelmän rikkoontumisen riskin. Jokainen valitkoon itse.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Olisko sulla Jarkko kuvaa miltä tuo teline näyttää maskin takaa? Mahtuuko tuossa kutosessa noin 4-6mm paksu lattarauta puskurin ja konepellin välistä kun pelti on kiinni?

                                      Mulla oli aikanaan vähän vastaava teline pösössä, teline oli pikakiinnityksellä ja sai minuutissa tai parissa kiinni ja irti. Sai valot olla kaupungissa rauhassa, pidemmälle matkalle valot vain keulaan. 10mm kierteellä olevien pulttien päähän oli hitasattu isot siipimutterit, jotta pultit sai väännettyä kiinni paljain käsin, johdot oli maskin takana pistokkeella ja tukiraudoissa oli pallonivelet, joista ne sai helposti irti.

                                      Comment


                                        #20
                                        Jarkko: Puhdistus on työlistalla. Edelleenkään ei ole sitä lämmintä katettua tilaa tehdä tuollaisia hommia, joten mennee kesään.

                                        Comment


                                          #21
                                          Meneekö nuo lattaraudat keulalla katsastuksesta läpi mitään sanomatta? Vähän hassulta tuntuu, että autot muotoillaan nykyään niin, että jalankulkijoillekin olisivat turvallisia -ja sitten laitetaan raajaleikkuri keulaan kiinni. Tietysti jos osuu hirveen, se ei enää pakene ja on valmiiksi paloiteltu, mutta toivoa sopii, ettei kukaan ihminen loikkaa tuohon alle edes kaupunkinopeudessa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ennenvanhaan tuokin oli helpompaa, 850 Viiattiin laitoin 20x40 millin huonekaluputkesta pätkän puskurin käpyjen päälle ja lisävalot siihen kiinni. Ja vielä enemmän offtopikkina, hain eilen auton pois LMS:ltä ja on ne Janin Movitit vaan komian näköiset.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X