Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 vm.-05: Tuulilasi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 vm.-05: Tuulilasi

    Minulla on Audissani laseina Eristelasit (PDG), joiden tarkoitus on äänieristys, parempi lasien murtosuojaus ja estää sisätilojen lämpötilan nousu. PDG koodin lisäksi ne kulkevat koodilla 4GK (Frontscheibe, Dämmglas mit Colorstreifen).

    Kaikki lasit olivat vihertävänsävyisiä. Nyt tuulilasi meni nastan iskemästä halki ja siis vaihtokunton. Onneksi oli lasivakuutus ja niinpä vaihdatin lasin Audi liikkeessä. Tämä uusi lasi on runkonumeron perusteella edelleen eristelasi (ja siis aivan oikea tähän autoon), mutta se on sävyltään täysin erilainen: selkeästi punertavan violetti!! Eikä muita sävyvaihtoehtoja ole!

    Onko kellään foorumilla kokemuksia moisesta? Audi-huolto väittää, että lasi on oikea, mutta minä olen vahvasti eri mieltä!

  • #2
    Samanlaisia punvertavan violetteja lasejahan on mm. A8 Audeissa sekä Renaulteissa ollut, ovat myös juuri lämpöä eristäviä erikoislaseja (aterminen lasi nimitystä ainakin kuullut käytettävän). Ehkä autoosi asennettu varaosalasi on vain eri valmistajalta (villi arvaus)?

    Comment


      #3
      Kävin tänään pk-seudulta laajan joukon Audeja ja Volkkareita läpi - yhtään eristyslasista en löytänyt muuta kuin mersuja (siinä vihreät lasit). Mutta missään tavallisilla laseilla varustetuissa autoissa ei ollut puna-violettia sävyä.

      Ennenkuin maanantai-iltapäivällä Audi-huolto lähestyy minua, niin soitain Saint Gobainin maahantuojalle sekä Pilkingtonille ja kysyn heidän Audin eristyslasinsa värisävyn. Netistä sitä ei selkokielellä löytynyt. Sitten tarvitaessa soitan vielä VV-Auto Grouppiin ja yritän selvittää asiaa sieltä. Jos nämä eivät tuota tulosta, niin sitten lienee paikallaan ottaa suora yhteys Saksaan.

      Comment


        #4
        Kiitos, taitaa meili Saksaan lähteä kuvan kera jo huomenna! .... Nyt sunnuntaina lähetetty.

        Raportoin aikanaan lopputuleman.
        Viimeksi muokannut laitima; 6.5.2007, 18:26.

        Comment


          #5
          Väliaikatietoa:
          Audi Saksalta tuli saman tien palaute, että ovat antaneet selvityksen paikallisen maahantuojan tehtäväksi. No kun mitään ei ole kuulunut, niin soitin VV-Auto Groupin asiakaspalveluun. Sinne kysely ei ollut löytänyt perille, mutta ottivat asian hoitaakseen varaosapäällikön johdolla. Saas nähdä, koska palaavat asiaan.

          Toisaalla paikallinen Audi huolto on selvitellyt asiaa korjaamopäällikkönsä johdolla. Tuulilasi kyllä vaihdetaan ilman kuluja, kunhan vaan olisi jossain olemassa se oikean sävyinen eristelasi....

          Molemmat hoitavat asiaa oikein ystävällisesti, vain konkreettiset tulokset vielä puuttuvat.

          Comment


            #6
            Tilanneraporttini jäi vähän vaiheeseen, mutta näin tässä käsi: Audi Saksan kautta tuli vastaus ja ne ilmoitti, että violetti sen kuuluukin olla, vain peruslasi on vihreäsävyinen. Jätin tämän asian tähän ja ajelen nyt sitten violetilla eristyslasilla. Merkkihuolto toki lupasi hyvityksen seuraavassa huollossa.

            Comment


            • #7
              Mulla kävi auto LL-huollossa sekä tuulilasin vaihdossa. Eihän se lasi ole samanlainen vaikka runkonumeron perusteella tilattiin...kerpele, lasin yläreunasta puuttuu tummennus. Lisäksi auto luovutettiin minulle siivoamattomana, eli auto oli puhdas kun vein ja likainen sisältä kun hain! Siitähän kimmastuin ja nyt odottelen siivoukseen aikaa. Ottaisivat Sveitsin merkkihuolloista mallia, josta auton sai aina noutaa tiptop kunnossa. Onko Suomessa Audi huoltoa, joka käsittelisi autoa kuin omaansa???

              Comment


              • #8
                No mulla meni Audin kanssa yli kolme vuotta ja reilu puolen tusinaa huoltoa+pikahuoltoa ja pari kolarikorjauksen maalausta ennenkuin tuli eteen huoltokerta jolloin kaikki oli tehty kerralla, mitään ei oltu rikottu eikä autossa ollut paskajälkiä.

                Eli en nyt pidättelisi hengitystäni kovin pitkään...

                Comment


                  #9
                  Nostetaan vanha ketju kun en viitsi uutta aloittaa.
                  Siis uusi tuulilasi tuli tänään ja käsittämätöntä kuinka huonoksi voi mennä 5 vuodessa/ 96tkm:ssa.
                  Oli ilo ajaa kotiin ja auto pesty (no aina vien auto pestynä),imuroitu ja pölyt pyyhitty. Kyllä kovasti yrittää tuo Audi Top Service.
                  Nyt odotellaan että huomenna tulee se tekstiviestikysely huoltoon tyytyväisyydestä.

                  Comment


                    #10
                    Omaan kutoseen on vaihdettu vuosisitten marraskuussa uusi tuulilasi, merkkiä nordclass. Ei muuten kannata hyväksyä tuollaista lasia autoonsa. Autolla oli ajettu lasin vaihdon jälkeen ja ennen mulle tuloa ehkä max. 40tkm ja oli jo tuolloin ihan paska. Molempien pyyhkijöiden "kääntö" kohdassa sumentumat, ihan täynnä pientä naarmua jne. Ex b5:n alkuperäinen 255tkm paikallaan ollut lasi ei ollu läheskään noin huono, mutta meni halki niin vaihdoin ja ero kyllä oli ihan huikee.

                    Tästä avautumisesta päästään kysymykseen: Paljonko on kustantanu 4F:n lasin vaihto uuteen alkuperäiseen taikka hyvään tarvike lasiin on kustantanu?

                    Comment


                    • #11
                      Pilkington, kellekkään tuttu merkki ja liekö hyvä? Suhtkoht edullinen olis tuohon satkuun ja vielä sillä vihertävällä sävyllä ja sillä yläreunan tummennuksella?

                      Comment


                      • #12
                        Eipä noita valmistajia montaa ole ja kaikki ihan kunnollisia. Pilkington, Guardian, Saint-Gobain. Taitaa kaikilta olla johonkin Audiin ihan alkuperäislasitkin tehty.

                        Comment


                        • #13
                          Pilkington tuli omaan Passattiin kesällä ja A6:een sellainen laitatettiin joitakin vuosia sitten kun A6 vielä oli.

                          Oon kai jostain lukenutkin (täältä?), että ei taida nuo lasit olla läheskään niin kovaa tavaraa kuin joskus ennen.

                          Hyvä kun on omassa puolisen vuotta kerenny oleen toi lasi ja nyt jo havaittavissa "hiekkapuhalluksen" jälkeä, vaikka hiekkatiellä en ajakaan kuin 50m/päivä.

                          Tokihan tuo vanhan lasin vielä lyö 100-0.

                          Comment


                            #14
                            A4 B7 2005 - 2007 vaihdettiin kaksi kertaa ja korjattiin kolme kertaa
                            A6 C6 2007 - 2012 kesti koko viisi vuotta, mutta olihan se jo hukan kulunut
                            A6 C7 2012 vaihdettiin kuukauden vanhana ja juuri korjattiin.

                            Ja nykyiseen ei enää saa yläreunasta tummennettua. Lasikauppiaan mukaan urbaania legendaa että varaosalasit ( kaikki siis merkkiosia) olisivat heikompia, mutta väitän kyllä että eroja on.

                            Lisäksi varaosalasit likaantuvat uskomattoman herkästi sisäpuolelta, mitä esim. tuo 5v vanha C6 lasi ei tehnyt. Kysyn vaan että miksi?

                            Hintoja en muista, kun vakuutus on ne maksanut, jotain 400-500 vaihdettuna. Harmi kun IF ei enää anna seisontakorvausta rahana, vaan ainoastaan C-luokan sijaiskinnerin laskua vastaan.

                            Comment


                            • #15
                              Tarkoittanet tässä tapausessa OEM-valmistajien valmistamia OE-laseja, jotka hankitaan jostain muualta kuin merkkitiskiltä logoilla varustettuina?
                              Ainakin Saint-Gobain Sekurit lasit ovat yhtä pientä poikkeusta lukuunottamatta täysin identtiset marmoritiskin kautta hankittavien lasien kanssa. Ero on siinä, että jälkimarkkinoille suunnatuista laseista puuttuu automerkkikohtainen logo. Joissain tapauksissa tämä logo itseasiassa poistetaan jälkikäteen.
                              Tottahan toki jokainen lasi on aina hieman erilainen linjalta tullessaan, mutta aivan jokainen täyttää autovalmistajan määrityksen. Erilaisella tarkoitan tässä yhteydessä pieniä mitattavissa olevia eroja yksilöiden välillä, lasit kun valmistetaan yksittäin.

                              Kestävyys on siten samalla tasolla, ei niissä ole eroa oikeastikaan, kuten myöskään likaantumisherkkyydessä. Asennuksen laadulla on toki merkitys molempiin.

                              Comment


                                #16
                                Onko kukaan muuten nähnyt hintalistoja tuulilaseista? Itselläni on naarmu lasissa kuskin puolen sulan ulkokurvin päästä, mutta lasissa on tummenus, äänenvaimennus ja vielä valoisuus-sensori (4GQ ?) joten arvaan että on melkein mentävä marmorille vaihtamaan se kun sen aika tulee.

                                Hassua muuten että kävin eräässä entisessä autossa vaihdattamassa lasin, ja mainitsin että juuri Saint-Gobain Sekurit lasi pitää olla. Noudettaessa olikin sitten joku muun merkkinen lasi kiinni, jossa oli vielä pientä optista virhettä keskellä alhaalla jonka huomasi kurveissa. Tausta aaltoili kummasti. Firmassa sanottiin sitten että "tämä ei maksa mitään". Ei, vaikka yritin maksaakin lasista.

                                Comment


                                • #17
                                  Ei tartte mennä marmorille, tuohan on vielä ihan peruslasi. Sitten kun ympätään mukaan kameraa ja HUD-näyttöä, niin automerkistä riippuen voi alkaa ahdistamaan saatavuuden ja vaihdettavuuden saralla.

                                  Olet saanut loistavaa palvelua tuolla saralla, hienoa :)

                                  Comment

                                  Working...
                                  X