Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Oman kanssa kävin marmoripajalla ja saksantuonti kun on, niin muuteltiin kaikkea kielistä varoittimiin ja sanoin siinä huoltomiehelle, että laitappas samalla noi valot automaatille ja comin/leaving home -toiminto päälle. Ei saanut. Kertoi, että kun valokatkaisimessa ei ole kun O , parkki ja ajovaloasento, ei automatiikan/saaton kytkentä onnistu. Arpoi, että pitäis vaihtaa koko ajovalokytkin patruuna. Sittenkään ei ole varmaa onko tehtaalla asennettu tarpeeksi piuhoja menemään valoille, jolla automatiikka/saatto toimisi. VAG-Comilla löytyi kohta, josta ne saa päälle, mutta ei tämä huoltomies niitä saanut...
Monessa saksavehkeesä toimii saattovalot tuosta pitkien viiksestä ilman koodailua, eli kun auto on sammutettu niin vedetään pitkien viikseä itseään päin. Näin ainakin toimii bemareissa ja ooppeleissa.
Caddyssä on sellanen systeemi, että kun ottaa avaimet pois virtalukosta, saa jomman kumman ajovalon palamaan laittamalla vilkkuviiksi ylös tai alas.
Vieläkään en tosin tiedä onko siinä aikaviive, että sammuuko itsekseen, vai palaako niin kauan kun akkua piisaa. Jälkimmäinen vaihtoehto tekee ko värkistä turhaakin turhemman.
Tuo taitaa olla ihan yleinen systeemi saksanautoissa (siis parkkivalo, ei ajovalo). Siellä kun laitetaan se toinen parkki päälle jos auto jää tien laitaan. Käsittääkseni se palaa niin kauan kun virtaa riittää.
Comment