Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Akku kuoli -> ABS ongelma...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Akku kuoli -> ABS ongelma...

    ...vai toisinpäin ?

    Viikonlopuna iakana vaimo heräili kauppareissut mielessään. Audi ei sitten enää herännytkään. Virrat tyystin hukassa. Akku näytti olevan ilmeisesti alkuperäinen, oli mm. sen verran kuiva, että akkunestettä meni litra :-)

    Ostin suosiolla uuden, mutta mitä kummaa, sen jälkeen ABS merkkivalo + se ärsyttävä punainen jarru-huutomerkki konsolissa. Koko ajan. Koskaan aiemmin ei ongelmia ABSin kanssa.

    Haeskelin aikani foorumilta, ihan vastaavaa en löytänyt, tosin yhtä mieltä tunnuttiin olevan lähinnä siitä, että ABS-ongelmat ovat aika tapauskohtaisia. Onko muilla ollut kokemuksia akkuvian tms. virtahävikin aiheuttamista murheista ABSin suunnassa ?

    Saattaa ollaa tietenkin toisinpäinkin, jokin (ABS-anturijohto tms. ?) on saanut siipensä ja aiheuttanut akun tyhjenemisen ? Mittailin kyllä virrankulutusta uudella akulla, enkä havainnut outoja.

    Eteenpäinmenoa auttaisi luonnollisesti vikakoodien lukeminen, mutta onnistuin taannoin särkemään läppärini, joten tuo VAG-COMin käyttö ei nyt onnistu, vaikka semmoinen onkin. Muistelin nähneeni aiemmin foorumilla jonkinlaisen yhteystietolistan, jossa alan miehet tarjosivat jelppiä murheen alhossa rypeville Audisteille, vaan en löytänyt enää ?

    Jos moisia avuliaita sieluja olisi jossain Lieto-Turku -akselin lähimaastossa, voitaisiin tavata läppärin ruudun reunalla jossain ?

  • #2
    Oletko tarkistanut, että lataa normaalisti ja latausvalo toimii oikein.

    Comment


    • #3
      Ai niin, unohdin mainita tästä. Kyllä latausvalo toimii normaalisti. Myös kojetaulun jännitemittari näyttää iloisesti noin 14 V tasoja koneen käydessä ja samat 14 V mittasin myös akun navoilta koneen käydessä -> lataa.

      Comment


      • #4
        Nuo ohjainboksit monesti jättää vikakoodin "akkujännite liian alhainen". toivottavasti tämäkin tapaus on sellainen. Korjaantuu vikakoodit nollaamalla.

        Esim. vanhemminssa A6:ssa airbagin valo jää pariksi minuutiksi kynnistyksessä palamaan, jos sinne on jäänyt vikakoodi: akkujännite liian alhainen.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja amalin
          Nuo ohjainboksit monesti jättää vikakoodin "akkujännite liian alhainen". toivottavasti tämäkin tapaus on sellainen. Korjaantuu vikakoodit nollaamalla.

          Esim. vanhemminssa A6:ssa airbagin valo jää pariksi minuutiksi kynnistyksessä palamaan, jos sinne on jäänyt vikakoodi: akkujännite liian alhainen.
          Tämä on käynyt itselläkin mielessä, mutta vaatisi sen VAG-COMin :-) Mahtaisko jollakulla lähialueella olla läppärillä ? Kuten edellä mainittu, oma on rikki.

          Koodeista toivon mukaan saisi metsästysaluetta rajatuksi.

          BTW, tuon airbag-valon kanssa ei taas ole ollut ongelmia.

          Comment


          • #6
            Antaa olla.

            Comment


            • #7
              Siis antaa valon palaa? Katsastuksessa eivät tykkää jos palaa.

              Ei se koodien resetointi jossain huollossakaan ole mahdottoman kallista.

              Comment


              • #8
                Petri ei selvästikkään halunnut ymmärtää kirjoittajan syvää pettymystä foorumia kohtaan :-). Ainahan ei täältäkään apua saa mutta sitten pitää pitää vaan huumori yllä, ei anna periksi ja eiku lisää p*skaa housuun.
                Viimeksi muokannut rehto; 27.7.2007, 09:43.

                Comment


                • #9
                  Mun käsittääkseni ABS-vikakoodi poistuu ajotietokoneen näytöltä (nimim. kokemusta on) kun saa siihen liittyvät viat korjattua.Voihan olla, että ABS:sän boxi on saanut kipeää kun olet kytkenyt akkua (kipinöintiä tms.).
                  Aika kaukaa haettua, mutta mahdollista kuiitenkin. Mitäs jos tarkastaisit vaikka ABS-antureiden liittimet+jarrupalojen kuluneisuusantureitten piuhat+itse palat?

                  Comment

                  Working...
                  X