Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UFOT ja 15" vanteet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • UFOT ja 15" vanteet

    Eli onko kellään tietoa mahtuuko ufojen kanssa 15" vanteet ku poliisit sano että sulla on rekisteriotteessa että pitäs olla 15" renkaat, ja mulla on 18" oisivat kuulema voinu antaa rikesakon siitä mutta olivat sen verran reiluja ettei antanu.

    Ja muutenki on vähän outoa ku mulla ei lue rekisteriotteessa että ois S4 vaan siinä on vaan että 2.2e ja guattro+ tehossa on 169kw tai ei siinä teho kohdassa muistaakseni mitään oo mutta sitten autofaktan ku tilaa niin siinä tulee se 169kw.

    Ja semmosiaki rekisteriotteita/autofaktoja oon nähny jossa lukee että S4

    #2
    Mahtuu

    Rengaskoon muutos pitää muutoskatsastaa.

    Comment


    • #3
      Joo ajattelin tuossa muutoskatsastaa sen koon samalla ku teen vuosikatsastuksen.

      Ja talvivanteet on original 16" viispuolavanteet niin mitnekähän niitä ei oo siinä rekisteröinti(tuontiauto katsastuksessa tjsp) katsastuksessa laitettu tuohon ku on vaan pistetty se 195/65/15" ... pitääkö neki sitten erikseen katsastaa tuohon talvella ku laittaa alle.?? Ja maksaa...!

      Comment


      • #4
        Rekisteriotteessa pitäisi lukea näin (olettaisin tämän olevan suht oikein kun on uutena Suomeen rekattu):

        Merkki: Audi
        Kauppanimi: 100 quattro (isolla kirjoittaneet sen otteeseen, aijai ;)
        Moottorin tilavuus: 2.22
        Teho: 169kW
        Renkaat: 195/65/15 (eli tuosta kohdasta näet sen vakiorengastuksen, mikä lienee UFOilla sama, minulla näyttäis olevan jo ns. normijarrut)

        Sitten Huomatuksia tai erikoisehtoja-kohdassa lukee tuo ässään liittyvä teksti.
        Malli 4D Sedan (Avantissa varmaan 5D Avant) 100 QUATTRO S4-C4B-4X4/269

        Erik. ehdot-kohdassa sitten mahdolliset vaihtoehtoiset renkaat ja madallusarja mainittu.

        Comment


        • #5
          Mulla 5D AVANT 100 QUATTRO-2.3E-C4D-4x4/269

          erik ehdot: vähäpäästöinen
          suurin sallittu kattokuorma 100kg.


          Mitä teillä muilla on nuissa pituuksissa ja leveyksissä

          mulla

          pituus 479
          leveys 178
          aks väli 269


          Miten voin olla varma että tuo on aito ÄSSÄ.... onhan tietty aika kova homma tehä tavallisesta ässä.

          Comment


            #6
            Saa laittaa tuuman isommat kuin rekkarissa on laitettu, eli 15->16 ei vaadi muutoskatsastusta. Tai emmä ole enään varma :)

            Maahatuontikatsastuksessa merkkaavat ne mitä on edellisessä rekkariotteessa ollut. Pitää pyytää lisäämään jos on eri rengastus.
            Viimeksi muokannut Puuhapete; 24.4.2007, 13:53.

            Comment


            • #7
              Itekki muistelin joskus kuulleen että saa kasvaa jonkinverran rengaskoko että ei tarvi muuttaa..!

              Comment


                #8
                Rengaskoko saa kasvaa tuuman, ja leveys 30 milliä ilman muutoskatsastusta.

                Comment


                  #9
                  UrS4:n alkuperäinen, tehtaan suosittama vakiokoko kesärenkaalle on saksalaisissa rekisteriotteissa 225/50/16. Suomessa rekisteröidyt (sekä rekisteröintikatsastetut tuontiautot) on jostain kumman syystä merkitty käyttämään isolle, urheilulliselle autolle merkillistä kokoa 195/65/15 - mikäli ei ole asiasta katsastusmiehelle huomauttanut. Muutoskatsastus on sinänsä muodollisuus, mutta jälkikäteen ikävästi maksullista.

                  Mutta joka tapauksessa Ässän rekisteriotteessa pitäisi olla merkintä "100 S4"/vast., kyllä tuo malli tietoineen ainakin aikaisempaa omaa yksilöäni rekisteröintikatsastettaessa tietokannasta löytyi, pienen tonkimisen jälkeen.

                  Ja mahtuuhan ne 15-tuumaiset, sen kokoiset ovat alkuperäiset talvivanteet. UFOt ovatkin enemmän kranttuja vanteen muodolle, joten sovitella kannattaa ennen ostamista.

                  Mitoista: UrS4:n leveys on suurimmillaan 1,804m.

                  Comment


                  • #10
                    Jospa tuo on aito ÄSSÄ ...! Ainakai joku on hyvin sen tehny jos on tavallisesta tehny.

                    Vai onko se mahdollista että se ois saatu tuotua maahan ns tavallisen auton verolla.

                    Comment


                    • #11
                      Luulen, että rekisteröintikatsastuksessa on käyny inssillä käpykkä ja niin siitä on tullu normi satanen rekisteritietoihin.
                      Ei ole ehkä huomannut tai tajunnu laittaa sitä ässäksi vaikka onkin ehkä hyvin ollut asiasta tietoinen.

                      Noista mitoista, mulla muuten sama mutta leveyttä on 180cm.

                      Comment


                      • #12
                        Jos niissä valtion mittanauhoissa on eroja!!

                        Comment


                          #13
                          Mitat tulee tietojärjestelmästä tyyppikoodin mukaan. Tavallinen satku on kapeampi kuin ässä. Rainen tapauksessa siis nähtävästi kirjattu järjestelmään tavallisen satku q:n tyyppikoodeilla.

                          Comment


                          • #14
                            Voiskohan tuota pyytää oikaisemaan vai rokottaako ne lisäverolla jos hoksaavat että kyseessä on tavallista satkua kalliimpi malli??

                            Comment


                            • #15
                              Tuossa nuita saksan papereita kattelin ja ainaki eka omistajalle ku on tehty tuollainen omistajan kirja niin siinä on sama runkonumero ku mulla on nyt tuossa rekisteriotteessa.

                              Ja kyllä nuista papereista sen käsityksen saa että se ihan alkuperäinen ässä on.


                              Ja liekö sillä muuta merkitystä mitä tuossa rekisteriotteessa lukee kun että jos joskus myy niin tarkka ostaja saattaa huomata tuon mitä en ite sillon huomannu ku ostin.

                              Onkohan tuosta muuten mitään hyötyä katsastuksessa tai missään muussa... esim onko katit pakolliset tavallisessa satkussa ja näitä muita pikku koloja laki pykälissä??

                              Eikö se ollu ku on A kirjain tehojen perässä että on ns tehorajoitettu.!

                              Comment


                                #16
                                Ei kun A tarkoittaa että ahdettu. Tehot lukee otteessa jos lukee.

                                Comment


                                • #17
                                  Joo oli pakko katsoa netin ihmeellisestä maailmasta tuo Mikon väittämä ,mutta Mikko oli oikeassa, jostain oli vaan jääny päähän että se ois liittyny tehorajoihin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    hah, kerran kyselin yhden Audin perään, kaikenlaista tietoa. Tehojen kohdalla vastaus tuli , 169 Amppeeria

                                    Tässä nykysessä Urssissa on 169A kW. Entisessä "200" 20V rakkineessa pelkkä A kW

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tehojen kohdalla vastaus tuli , 169 Amppeeria
                                      Se on 100 Amppeerisen facelift ;)

                                      Comment


                                        #20
                                        Mulla otteessa: 4D SEDAN 100 QUATTRO S4-C4B-4X4/269

                                        Comment


                                        • #21
                                          Olen tässä hommaamassa jotain talvirenkaita tuohon urs4:n. Mahtuvathan 15" peltivanteet varmasti noiden ufojen kanssa. Rengasliikkeen edustaja tuumasi, että ei välttämättä mene. Jos ajattelisi esimerkiksi vaikka 3b Passatin peltivanteita.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Urssiin myydään kyllä 15" peltivanteita, mutta ET on 40 kun taas Passatin 15" peltivanteen ET45.

                                            Jos mun ET40 talvialut olis ET45, niin kiinni ottais jarruihin vaikka mulla ei UFOja olekaan. Niin pienestä se voi näissä olla kiinni.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Aivan. Selvä, kiitoksia!
                                              Tosin taisipa tuo renkaiden hankinta siirtyäkin ensi syksyyn kun tiivistesarjan tilaaminen kestää vielä tovin aikaa.

                                              Comment


                                                #24
                                                ufojen päälle sopivien peltivanteiden muoto on special.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X