Kannattais kysyä audimäniltä muovista tankkia. Kuulemma on ainakin ollut tarjolla. Piti ostaa se mutta lähtikin koko lötkö. Quattron tankkia jos tarvii niin olis valmiiks hiekkapuhallettu ja vuoden tuulettunut ylimääräisenä. POR 15 vois olla suositeltava mömmö jos täysin tiiviin haluaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Bensatankin korjausta, typ44
Collapse
X
-
Ei pidä, niin ei pidä. Tankki on liian mätä paikattavaksi kohtuullisella vaivalla.
Palaa puhki koko ajan vierestä, vaikka kuinka varovainen yrittää olla.
Uusi on hankinnassa, mutta autolle olisi tarvetta koko ajan, niin täytyisi keksiä jokin väliaikainen ratkaisu ja ainoa, joka tuli mieleen on poistaa saumat ja hitsata koko tankki ympäri. Silloin saa mädät leikattua pois ja hitsattua terveelle pellille.
Ainoa ongelma, että tankki pitää olla tuolloin aika tyhjä vedestä, koska muuten rälläköinti ja hitsaus on mahdotonta. Toivottavasti käyttämäni liuotin tehosi bensahöyryihin riittävästi...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja SanKariKannattais kysyä audimäniltä muovista tankkia. Kuulemma on ainakin ollut tarjolla. Piti ostaa se mutta lähtikin koko lötkö. Quattron tankkia jos tarvii niin olis valmiiks hiekkapuhallettu ja vuoden tuulettunut ylimääräisenä.
Ja onko tuo quattron tankki ehjä vai kunnostukseenko meinasit. On nimittäin quattrossakin tankki aika happaman näköinen, joten varalle voisi hommata, jos sopivasti hyvän saa.
Comment
-
En muista oliko hinnasta vääntöä. Kysy audimäniltä.
Toi mun ylimääräinen quattron tankki jäi kesken kun perheen pääluku tuplaantui. Tarkoituksena oli leikata 3 cm sauman molemmin puolin ja hitsata suora peltisoiro tilalle. Lopuksi tinat niskaan niin ei tarvi saumoja jännittää. Ostin sitten kuitenkin ruosteettoman V8:n tankin. Ja ruosteetonta käytettyä peltitankkiahan ei ole olemassa, vaan samat tunnit siihenkin melkein meni. Paras hinta/laatusuhde bensatankin paikkauksessa on palamäntysuovalla. Kestävyys edellyttää ruiskumassaa päälle.
Comment
-
Tosiaan kannattaa tinata saumojen päältä. Tuota artikkelin sisältöä voisi soveltaa tankinkin tinaukseen, vaikka kyse on normaalista koritinauksesta.
http://www.torinoproject.com/Tech/Koritinauksesta.htm
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja MikaPohjuste on tärkeä, ei kannata koittaa muuta kuin Bera-fixiä, se toimii. Samoin tinaksi Bera, mm. Motonet ja ClasOhlsson myy, ja tietysti muut kunnolliset autotarvikeliikkeet.
Kaasukolviin sentään sain kaasua, mutta tohoa ei vieläkään löytynyt. Se pohjuste oli 22e ja tinat 7.50e/kpl ja tingittynä pohjuste + kolme tankoa tinaa maksoi 30e.
Tänään sain tankin melkein kokonaan hitsattua. Vielä täyttöputken ympäristöä täytyy tutkailla ja sitten vedellä pitävyyden tarkistus.
Kun vedet pysyy tankissa, niin huuhtelu ja tinaus, sekä se löpötesti.
qbo, onko Sinulla useampikin varaosa-auto, vai tarjotaanko minulle toistamiseen saman vm-85 Audin tankkia...
Minä kokeilen kuitenkin tuolla paikatulla ensin. Varalle kyllä ajattelin hommata toisen, mutta sen täytyisi olla tosi hyvä.
OT: Jos qbo Sinulla on halpa Hellan takapaneli, niin sellainen saattaisi kiinnostaakin.
Comment
-
"Paljon tinasit, paljon pilasit..." Eli tinattu, tinattu ja tinattu, mutta nyt alkaa olemaan saumat valmiit.
Kuumailmapuhallin väsähti jo aikaa sitten ja kaasukolvilla tinasin loppuun. Tunteja en laskenut, mutta iäisyys siihen meni.
Kerran syttyi työhanskat palamaan, takista paloi hiha kahteen eri kertaan ja kulmakarvat meinasi kerran myös palaa.
Niin ja kengänpohjakin oli sulanut, jota en kyllä ymmärrä, että miten ihmeessä... :)
Tänään vuototesti ja jos pitää, niin sitten pesua ja maalia pintaan.
Illalla laitoin 0.5bar painetta tankkiin ja aamulla vielä sihahti, että ei se ainakaan ihan katiska enään ole.
Comment
-
Muista sitten putsata tankki vielä pari kertaa sen jälkeenkin kun tuntuu jo puhtaalta! Lötkön käyntiongelmien syyksi paljastui ehtoopuolta viettävä pumppu jonka pohjasihti oli hiekassa -- lienee edesauttanut terminaalivaiheen lähestymistä.
Pumpun kolokin -- se muovitaso -- oli täynnä hiekkaa, vaikka luulin sen vajaa 20tkm sitten putsanneeni huolella. Painepesurilla saanee kaman kiertoon tankin koloista.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mikmoilaMuista sitten putsata tankki vielä pari kertaa sen jälkeenkin kun tuntuu jo puhtaalta! Lötkön käyntiongelmien syyksi paljastui ehtoopuolta viettävä pumppu jonka pohjasihti oli hiekassa -- lienee edesauttanut terminaalivaiheen lähestymistä.
Pumpun kolokin -- se muovitaso -- oli täynnä hiekkaa, vaikka luulin sen vajaa 20tkm sitten putsanneeni huolella. Painepesurilla saanee kaman kiertoon tankin koloista.
Oli kiva tunne, kun Audi hyytyi keskellä yötä, keskelle korpea... No, sulakkeen vaihdolla pääsin jatkamaan. Onneksi pääsin, kun selvisi, ettei Tapiolan hinauspalvelulla tehnyt yhtään mitään, täyttä kusetusta koko vakuutus...
Syy pumpun hajoamiseen täytyy olla osaksi siinä, että työn aikana magnetoitunut "hiontapöly" vähitellen menettää otteensa ja kulkeutuu pumppuun. Tuohon ei siis näytä toimivan painepesukaan kunnolla, koska todella tarkkaan omankin tankin pesin ja silti siellä oli sakkaa pohjalla jo 200km. kuluttua.
Comment
-
jiisimula
Onneksi pääsin, kun selvisi, ettei Tapiolan hinauspalvelulla tehnyt yhtään mitään, täyttä kusetusta koko vakuutus...
Comment
-
Kun otin vakuutuksen, sanottiin, että noin sadan kilometrin säteellä voidaan tarvittaessa hinata kotiin asti, - "hinauksessa kyllä ollaan joustettu asiakkaan hyväksi".
Kun auto oli täynnä taravaa, mm. perämoottori, raivaussaha, moottorisaha, oli selvää, etten jätä autoa minnekään korjaamon pihalle, koska autossa oleva varkausvakuutus ei olisi korvannut siinä tapauksessa vahinkoa. Tuon he siis jopa itse myönsivät jo etukäteen.
Lisäksi asian käsittelyyn meni useampi päivä, eli jos en olisi saanut autoa itse korjattua, niin ei siellä tienposkessa olisi kyllä ollut enää mitään hinattavaakaan, vaikka olisivat pitäneetkin lupauksensa...
Vuodesta -94 olen ollut Tapiolassa asiakkaana, mutta nyt vaihtuu Pohjolaan, kun siellä ei maksa tyhjästä maksaminen niin paljoa.
Comment
-
jiisimula
Kun otin vakuutuksen, sanottiin, että noin sadan kilometrin säteellä voidaan tarvittaessa hinata kotiin asti, - "hinauksessa kyllä ollaan joustettu asiakkaan hyväksi".
Kun auto oli täynnä taravaa, mm. perämoottori, raivaussaha, moottorisaha, oli selvää, etten jätä autoa minnekään korjaamon pihalle, koska autossa oleva varkausvakuutus ei olisi korvannut siinä tapauksessa vahinkoa. Tuon he siis jopa itse myönsivät jo etukäteen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jiisimula...Mun mielestä olisi selkeä reklamaation paikka.
Aiemmin kyllä on auto (ei Audi) tuotu kotiin (noin 60km.) ja peräkärrykin pääsi hinurin koukkuun, vaikka korjaamolle olisi ollut huomattavasti lyhyempi matka (15-20km).
Ehdotin vielä, että kun autoa ei uskalla jättää korjaamolle, eikä he suostu hinaamaan sitä kotiin, niin korjataan auto tien päällä ja he maksavat hinauksen verran tilille ja summalla olisin saanut maksettua kaverin tuomaan uuden bensapumpun ja työkaluja. Miettivät asiaa pari päivää ja ilmoittivat, "ettei onnistu ja hyvää päivän jatkoa". Sen jälkeen ei ole muuta kuulunut, kun postissa tullut vakuutuslasku...
Comment
-
jiisimula
Reklamaatiot kannattaa laitella kirjallisena. Usein nuo asiakaspalveluhemmot kun oikeesti vain koettaa miellyttää asiakasta.. Ja usein se asian eteenpäin vieminen jää sikseen.
Comment
-
Tuttavan kaksi vuotta vanha Golf alkoi vilkuttaa keltaista varoitusvaloa muutaman sadan kilometrin päässä kotoa. Ohjekirja kehotti ottamaan yhteyttä merkkihuoltoon.
Tuttavallani oli If:n autopalveluvakuutus. Hinauspalvelu vei auton merkkikorjaamon pihaan odottamaan ja autovuokraamo toi auton alle, jotta matkaa voitiin jatkaa määränpäähän. Seuraavana päivänä vuokra-auto palautettiin määränpäässä ja auton korjausta odotellessa auton omistaja vietti yön hotellissa. Yöpyminen maksettiin myös auton mukana kulkevalle matkustajalle. Vika korjaantui maanantaiaamuna odottaessa.
Mainitut kulut korvattiin ja pakko sanoa tänä vuonna sekä Pohjolan että If:n korvauspalvelua itsekin käyttäneenä, että If toimii aivan käsittämättömän nopeasti: Pohjolan korvausta saa odottaa viikkoja, If:n vain muutaman päivän. Lisäksi If:n korvauspalvelun nettiliittymä on todella joustava.
Comment
-
Tästäpä tulikin mielnkiintoinen vakuutusyhtiövertailu samalla ;o)
Ihmettelen muuten suuresti jossei missään myydä lötköön uutta muovista tahi peltistä varaosatankkia.
Toisaalta ei olisi ensimmäinen kerta kun olisin väärässä. Vaimon Obeliksiin löysin onneksi ihan uuden varaosatankin riittävän pitkäkestoisten korjausyritysten jälkeen (mäntysuopaa ei ollut hyllyssä ja katsastuksen takaraja raapi pakaroita).
Onhan niitä muuten olemassa joitain kaupallisia "tankinkorjaustahnojakin". Saattavat olla suhteellisen turhanpäiväisiä aineita...paha sanoa kun ei ole henk. kohtaista kokemusta.
Comment
-
Pitäisi jatkaa tuota vakuutusyhtiö-vertailua muualla, kun alkaa menemään jo niin huvittavaksi niiden toiminta.
quattroon (Typ44) olisi tankki löytynyt, mutta maksoi yli tonnin, niin en sen enempää sitten jaksanut uutta metsästää...
Korjauskittejä olen kerran kokeillut ja huonolla menestyksellä. Purkki maksoi ihan sikana, mutta silti tavara oli niin kehnoa, etten saanut sitä mössöä pysymään edes tankissa kiinni, saatika pitämään.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja audiqNyt on palautetta laitettu Tapiolaan kirjallisena. Saa nähdä, mitä vastaavat, vai korottavatko vaan vakuutusmaksua...
...Vaihtoehtoisesti korvataan kuljetuskustannusten
sijasta vahinkopaikalla suoritetusta vaurion
tai vian korjaamisesta aiheutuneet matka- ja
työkustannukset.
Ja tankista kuva ennen paikoilleen asennusta.
Vieläkin se on pitänyt, että sikäli onnistunut paikkaus.
Piti jo ajat sitten laittaa tuo kuva, mutta nyt se tuli taas mieleen, kun katsimies ihmetteli tankkia ja tinauksia.
Ei sillä valittamista ollut, vaan totesi ainoastaan, että on mahtanut olla kova homma. :)
Comment
Comment