Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bensatankin korjausta, typ44

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kannattais kysyä audimäniltä muovista tankkia. Kuulemma on ainakin ollut tarjolla. Piti ostaa se mutta lähtikin koko lötkö. Quattron tankkia jos tarvii niin olis valmiiks hiekkapuhallettu ja vuoden tuulettunut ylimääräisenä. POR 15 vois olla suositeltava mömmö jos täysin tiiviin haluaa.

    Comment


    • #32
      Ei pidä, niin ei pidä. Tankki on liian mätä paikattavaksi kohtuullisella vaivalla.
      Palaa puhki koko ajan vierestä, vaikka kuinka varovainen yrittää olla.

      Uusi on hankinnassa, mutta autolle olisi tarvetta koko ajan, niin täytyisi keksiä jokin väliaikainen ratkaisu ja ainoa, joka tuli mieleen on poistaa saumat ja hitsata koko tankki ympäri. Silloin saa mädät leikattua pois ja hitsattua terveelle pellille.

      Ainoa ongelma, että tankki pitää olla tuolloin aika tyhjä vedestä, koska muuten rälläköinti ja hitsaus on mahdotonta. Toivottavasti käyttämäni liuotin tehosi bensahöyryihin riittävästi...

      Comment


      • #33
        Alkuperäinen kirjoittaja SanKari
        Kannattais kysyä audimäniltä muovista tankkia. Kuulemma on ainakin ollut tarjolla. Piti ostaa se mutta lähtikin koko lötkö. Quattron tankkia jos tarvii niin olis valmiiks hiekkapuhallettu ja vuoden tuulettunut ylimääräisenä.
        Oliko tuolle muoviselle jokin hinta olemassa?

        Ja onko tuo quattron tankki ehjä vai kunnostukseenko meinasit. On nimittäin quattrossakin tankki aika happaman näköinen, joten varalle voisi hommata, jos sopivasti hyvän saa.

        Comment


        • #34
          En muista oliko hinnasta vääntöä. Kysy audimäniltä.
          Toi mun ylimääräinen quattron tankki jäi kesken kun perheen pääluku tuplaantui. Tarkoituksena oli leikata 3 cm sauman molemmin puolin ja hitsata suora peltisoiro tilalle. Lopuksi tinat niskaan niin ei tarvi saumoja jännittää. Ostin sitten kuitenkin ruosteettoman V8:n tankin. Ja ruosteetonta käytettyä peltitankkiahan ei ole olemassa, vaan samat tunnit siihenkin melkein meni. Paras hinta/laatusuhde bensatankin paikkauksessa on palamäntysuovalla. Kestävyys edellyttää ruiskumassaa päälle.

          Comment


          • #35
            Alkuperäinen kirjoittaja SanKari
            Tarkoituksena oli leikata 3 cm sauman molemmin puolin ja hitsata suora peltisoiro tilalle.
            Tuota tosiaan minäkin meinasin kokeilla.
            Ei vaan ole tinaukset hallussa, niin täytyy hitsata vähän normaalia tarkemmin. :)

            Comment


            • #36
              Tosiaan kannattaa tinata saumojen päältä. Tuota artikkelin sisältöä voisi soveltaa tankinkin tinaukseen, vaikka kyse on normaalista koritinauksesta.

              http://www.torinoproject.com/Tech/Koritinauksesta.htm

              Comment


              • #37
                Tuo oli hyvä linkki, kiitos!

                Saako tuota tinaa autotarvikeliikkeestä vai onko se enemmän automaali-kaupan tuotteita?
                Paljonkohan siinä kuumailmapuhaltimessa pitäisi olla watteja, että jaksaa sulattaa tinaa, kun sellainen löytyisi, mutta kaasutohoa ei.

                Comment


                • #38
                  Ainakin Motonetistä pitäis tinaa löytyä. -Wateista en osaa sanoa, ei kokemusta.

                  Comment


                  • #39
                    Pohjuste on tärkeä, ei kannata koittaa muuta kuin Bera-fixiä, se toimii. Samoin tinaksi Bera, mm. Motonet ja ClasOhlsson myy, ja tietysti muut kunnolliset autotarvikeliikkeet.

                    Comment


                    • #40
                      Motonet ja ClasOhlsson myy, ja tietysti muut kunnolliset autotarvikeliikkeet.
                      Olit laittanut vahingossa tuohon lauseeseen "muut" sanan.
                      Olen kuitenkin samaa mieltä, että kannattaa ostaa kunnollisesta autotarvikeliikkeestä. Ei mistään autoilijan "tavaratalosta".

                      Comment


                      • #41
                        Kiitos huomautuksesta, täytyy olla jatkossa tarkempi....

                        Comment


                          #42
                          Hei mulla olisi mäntsälässä sulle ehjä tankki, kiinni "romussa" tosin ?

                          Comment


                          • #43
                            Alkuperäinen kirjoittaja Mika
                            Pohjuste on tärkeä, ei kannata koittaa muuta kuin Bera-fixiä, se toimii. Samoin tinaksi Bera, mm. Motonet ja ClasOhlsson myy, ja tietysti muut kunnolliset autotarvikeliikkeet.
                            Nyt hommattu kunnollisesta autotarvikeliikkeestä Bera-fix:iä ja Bera tinaa. :)

                            Kaasukolviin sentään sain kaasua, mutta tohoa ei vieläkään löytynyt. Se pohjuste oli 22e ja tinat 7.50e/kpl ja tingittynä pohjuste + kolme tankoa tinaa maksoi 30e.

                            Tänään sain tankin melkein kokonaan hitsattua. Vielä täyttöputken ympäristöä täytyy tutkailla ja sitten vedellä pitävyyden tarkistus.
                            Kun vedet pysyy tankissa, niin huuhtelu ja tinaus, sekä se löpötesti.

                            qbo, onko Sinulla useampikin varaosa-auto, vai tarjotaanko minulle toistamiseen saman vm-85 Audin tankkia...
                            Minä kokeilen kuitenkin tuolla paikatulla ensin. Varalle kyllä ajattelin hommata toisen, mutta sen täytyisi olla tosi hyvä.

                            OT: Jos qbo Sinulla on halpa Hellan takapaneli, niin sellainen saattaisi kiinnostaakin.

                            Comment


                            • #44
                              "Paljon tinasit, paljon pilasit..." Eli tinattu, tinattu ja tinattu, mutta nyt alkaa olemaan saumat valmiit.
                              Kuumailmapuhallin väsähti jo aikaa sitten ja kaasukolvilla tinasin loppuun. Tunteja en laskenut, mutta iäisyys siihen meni.

                              Kerran syttyi työhanskat palamaan, takista paloi hiha kahteen eri kertaan ja kulmakarvat meinasi kerran myös palaa.
                              Niin ja kengänpohjakin oli sulanut, jota en kyllä ymmärrä, että miten ihmeessä... :)

                              Tänään vuototesti ja jos pitää, niin sitten pesua ja maalia pintaan.
                              Illalla laitoin 0.5bar painetta tankkiin ja aamulla vielä sihahti, että ei se ainakaan ihan katiska enään ole.

                              Comment


                              • #45
                                Muista sitten putsata tankki vielä pari kertaa sen jälkeenkin kun tuntuu jo puhtaalta! Lötkön käyntiongelmien syyksi paljastui ehtoopuolta viettävä pumppu jonka pohjasihti oli hiekassa -- lienee edesauttanut terminaalivaiheen lähestymistä.

                                Pumpun kolokin -- se muovitaso -- oli täynnä hiekkaa, vaikka luulin sen vajaa 20tkm sitten putsanneeni huolella. Painepesurilla saanee kaman kiertoon tankin koloista.

                                Comment


                                • #46
                                  Mulla olisi useampikin EHJÄ bensatankki lötkönderiin A"50e kpl!

                                  Comment


                                  • #47
                                    Alkuperäinen kirjoittaja mikmoila
                                    Muista sitten putsata tankki vielä pari kertaa sen jälkeenkin kun tuntuu jo puhtaalta! Lötkön käyntiongelmien syyksi paljastui ehtoopuolta viettävä pumppu jonka pohjasihti oli hiekassa -- lienee edesauttanut terminaalivaiheen lähestymistä.

                                    Pumpun kolokin -- se muovitaso -- oli täynnä hiekkaa, vaikka luulin sen vajaa 20tkm sitten putsanneeni huolella. Painepesurilla saanee kaman kiertoon tankin koloista.
                                    Kesti melkein 200km tankin korjauksen jälkeen, ennen kuin taas ongelmia. Nyt sitten levähti bensapumppu.
                                    Oli kiva tunne, kun Audi hyytyi keskellä yötä, keskelle korpea... No, sulakkeen vaihdolla pääsin jatkamaan. Onneksi pääsin, kun selvisi, ettei Tapiolan hinauspalvelulla tehnyt yhtään mitään, täyttä kusetusta koko vakuutus...

                                    Syy pumpun hajoamiseen täytyy olla osaksi siinä, että työn aikana magnetoitunut "hiontapöly" vähitellen menettää otteensa ja kulkeutuu pumppuun. Tuohon ei siis näytä toimivan painepesukaan kunnolla, koska todella tarkkaan omankin tankin pesin ja silti siellä oli sakkaa pohjalla jo 200km. kuluttua.

                                    Comment


                                      #48
                                      Onneksi pääsin, kun selvisi, ettei Tapiolan hinauspalvelulla tehnyt yhtään mitään, täyttä kusetusta koko vakuutus...
                                      Mikäs tuossa? Eivätkö hinanneet korjaamolle asti vai..?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kun otin vakuutuksen, sanottiin, että noin sadan kilometrin säteellä voidaan tarvittaessa hinata kotiin asti, - "hinauksessa kyllä ollaan joustettu asiakkaan hyväksi".
                                        Kun auto oli täynnä taravaa, mm. perämoottori, raivaussaha, moottorisaha, oli selvää, etten jätä autoa minnekään korjaamon pihalle, koska autossa oleva varkausvakuutus ei olisi korvannut siinä tapauksessa vahinkoa. Tuon he siis jopa itse myönsivät jo etukäteen.

                                        Lisäksi asian käsittelyyn meni useampi päivä, eli jos en olisi saanut autoa itse korjattua, niin ei siellä tienposkessa olisi kyllä ollut enää mitään hinattavaakaan, vaikka olisivat pitäneetkin lupauksensa...

                                        Vuodesta -94 olen ollut Tapiolassa asiakkaana, mutta nyt vaihtuu Pohjolaan, kun siellä ei maksa tyhjästä maksaminen niin paljoa.

                                        Comment


                                        • #50
                                          muutaman kerran kun olen joutunut tankkia hitsaamaan niin olen laittanut mig-hitsistä suojakaasua (hiilidioksia) tankiin sisälle. syrjäyttää hapen tehokkaasti säiliöstä. muistaa vain itse olla haistelemasta sitä.

                                          Comment


                                            #51
                                            Kun otin vakuutuksen, sanottiin, että noin sadan kilometrin säteellä voidaan tarvittaessa hinata kotiin asti, - "hinauksessa kyllä ollaan joustettu asiakkaan hyväksi".
                                            Kun auto oli täynnä taravaa, mm. perämoottori, raivaussaha, moottorisaha, oli selvää, etten jätä autoa minnekään korjaamon pihalle, koska autossa oleva varkausvakuutus ei olisi korvannut siinä tapauksessa vahinkoa. Tuon he siis jopa itse myönsivät jo etukäteen.
                                            Oho! Hyvä tietää.Toi on kyllä perseestä jos ollaan luvattu toista, ja tositilanteessa kustaan nilkoille.. Mun mielestä olisi selkeä reklamaation paikka. Itsellä oli hinaustilanne kanssa (samasta syystä muuten..) ja homma meni mukisematta vaikkei ihan lähimmälle korjaamolle hinattukaan.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Alkuperäinen kirjoittaja jiisimula
                                              ...Mun mielestä olisi selkeä reklamaation paikka.
                                              Annoin puhelimessa palautetta ja virkailija sanoi välittävänsä tiedon pomolleen. Mitään yhteydenottoa ei ole silti kuulunut, vaikka jäin siihen käsitykseen, että näin tapahtuu.
                                              Aiemmin kyllä on auto (ei Audi) tuotu kotiin (noin 60km.) ja peräkärrykin pääsi hinurin koukkuun, vaikka korjaamolle olisi ollut huomattavasti lyhyempi matka (15-20km).

                                              Ehdotin vielä, että kun autoa ei uskalla jättää korjaamolle, eikä he suostu hinaamaan sitä kotiin, niin korjataan auto tien päällä ja he maksavat hinauksen verran tilille ja summalla olisin saanut maksettua kaverin tuomaan uuden bensapumpun ja työkaluja. Miettivät asiaa pari päivää ja ilmoittivat, "ettei onnistu ja hyvää päivän jatkoa". Sen jälkeen ei ole muuta kuulunut, kun postissa tullut vakuutuslasku...

                                              Comment


                                                #53
                                                Reklamaatiot kannattaa laitella kirjallisena. Usein nuo asiakaspalveluhemmot kun oikeesti vain koettaa miellyttää asiakasta.. Ja usein se asian eteenpäin vieminen jää sikseen.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Tuttavan kaksi vuotta vanha Golf alkoi vilkuttaa keltaista varoitusvaloa muutaman sadan kilometrin päässä kotoa. Ohjekirja kehotti ottamaan yhteyttä merkkihuoltoon.

                                                  Tuttavallani oli If:n autopalveluvakuutus. Hinauspalvelu vei auton merkkikorjaamon pihaan odottamaan ja autovuokraamo toi auton alle, jotta matkaa voitiin jatkaa määränpäähän. Seuraavana päivänä vuokra-auto palautettiin määränpäässä ja auton korjausta odotellessa auton omistaja vietti yön hotellissa. Yöpyminen maksettiin myös auton mukana kulkevalle matkustajalle. Vika korjaantui maanantaiaamuna odottaessa.

                                                  Mainitut kulut korvattiin ja pakko sanoa tänä vuonna sekä Pohjolan että If:n korvauspalvelua itsekin käyttäneenä, että If toimii aivan käsittämättömän nopeasti: Pohjolan korvausta saa odottaa viikkoja, If:n vain muutaman päivän. Lisäksi If:n korvauspalvelun nettiliittymä on todella joustava.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja jiisimula
                                                    Reklamaatiot kannattaa laitella kirjallisena.
                                                    Nyt on palautetta laitettu Tapiolaan kirjallisena. Saa nähdä, mitä vastaavat, vai korottavatko vaan vakuutusmaksua...

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      lainaan vähän tätä. onko muillatyp 89 coupeissa kerännyt painetta polttoaine tankkiin? minulla ainakin... pitäisikö jossain olla jokin venttiili mistä se hengittäisi?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Tankin korkki vaihtoon.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Tästäpä tulikin mielnkiintoinen vakuutusyhtiövertailu samalla ;o)
                                                          Ihmettelen muuten suuresti jossei missään myydä lötköön uutta muovista tahi peltistä varaosatankkia.
                                                          Toisaalta ei olisi ensimmäinen kerta kun olisin väärässä. Vaimon Obeliksiin löysin onneksi ihan uuden varaosatankin riittävän pitkäkestoisten korjausyritysten jälkeen (mäntysuopaa ei ollut hyllyssä ja katsastuksen takaraja raapi pakaroita).
                                                          Onhan niitä muuten olemassa joitain kaupallisia "tankinkorjaustahnojakin". Saattavat olla suhteellisen turhanpäiväisiä aineita...paha sanoa kun ei ole henk. kohtaista kokemusta.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Pitäisi jatkaa tuota vakuutusyhtiö-vertailua muualla, kun alkaa menemään jo niin huvittavaksi niiden toiminta.

                                                            quattroon (Typ44) olisi tankki löytynyt, mutta maksoi yli tonnin, niin en sen enempää sitten jaksanut uutta metsästää...

                                                            Korjauskittejä olen kerran kokeillut ja huonolla menestyksellä. Purkki maksoi ihan sikana, mutta silti tavara oli niin kehnoa, etten saanut sitä mössöä pysymään edes tankissa kiinni, saatika pitämään.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja audiq
                                                              Nyt on palautetta laitettu Tapiolaan kirjallisena. Saa nähdä, mitä vastaavat, vai korottavatko vaan vakuutusmaksua...
                                                              116 euroa sain korvauksena hinauskuluista ja osien hausta.
                                                              ...Vaihtoehtoisesti korvataan kuljetuskustannusten
                                                              sijasta vahinkopaikalla suoritetusta vaurion
                                                              tai vian korjaamisesta aiheutuneet matka- ja
                                                              työkustannukset
                                                              .
                                                              Eli kannatti valittaa, kiitos vinkistä!

                                                              Ja tankista kuva ennen paikoilleen asennusta.
                                                              Vieläkin se on pitänyt, että sikäli onnistunut paikkaus.
                                                              Piti jo ajat sitten laittaa tuo kuva, mutta nyt se tuli taas mieleen, kun katsimies ihmetteli tankkia ja tinauksia.
                                                              Ei sillä valittamista ollut, vaan totesi ainoastaan, että on mahtanut olla kova homma. :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X