Varsinkin halvoissa aftermarket umpioissa voi olla todella mielenkiintoisia valokuvioita. Tämä kannattaa huomioida varsinkin siinä tapauksessa että odottaa saavansa parempaa valoa kuin vanhoilla orkkisvaloilla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ajovaloumpio huurtuu
Collapse
X
-
Täälläkin on sama ongelma, mutta A6:sessa huurtuu kuskinpuoleinen umpio alkaen siitä ulkoreunasta. Valokuvioon se ei vaikuta vielä (on vaan vilkun kohdalla) mutta leimasta se mööpeli piätisi saada läpi... Kuivaamalla esim hiustenkuivaajalla taikka sisätilalämppärillä niin ei tapahdu mitään, pitkillä kun ajaa sellanen 500km putkeen niin hieman kuivuu, muttei kokonaan. Xenonia kun on ajovalossa niin sehän ei lämpene ni pitkät H7:at on ainoot lämmitävät. Keksikö joku jonkun oman kikka 13:stan?
Comment
-
Jatkanpa tätä ajankohtaista aihetta.
C5 -00 xenonumpiot akvariotuu tehokkaasti taas syyssateiden alettua.
Kesällä kuivasin ja saumasin lasit sikaflexillä, oli pitkään vaiva pois. Tosin eipä hirveemmin ole sadellutkaan...
Nyt eilisen päivän aikana auton ollessa pihalla sateessa parkissa on kuskinpuoleinen näköjään taas ihan yläreunaan asti sumeana.
Onko näissä vastaavat o-renkaat säätönupikoissa kuin tuossa B6:sessa?
Entä muita hyviä vinkkejä?
Ei viitsisi uusiakaan umpioita hommata, kun ovat muuten ihan poikkeuksellisen kirkkaat ikäisekseen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja diexsel Näytä viestiPinnoituksesta ei mitään tietoa. Kaipa ne esim. soodapuhaltaa tarvii ensiksi kuitenkin??
Onkos itselläs xenon+ valot D1S polttimoilla? Laittele tietoo, kuinka projekti etenee ja hintatasosta. :)
Ja kyllä on xenon+ umpiot..
Comment
-
O-renkaat on nyt uusittu täälläkin B6:n xenon+ umpioihin, ainakaan ensimmäisen 500km matkalla vesisateessa ei kosteutta näkynyt. Aikaisemmin oli heti vesisateen tai pesun jälkeen vähintään puolillaan huurua. Seuraillaan tilannetta, mutta vaikuttaa todellakin hyvältä fiksiltä.
Comment
-
Mullakin kosteutta kertyny,saattoi johtua painepesurista ja viileistä keleistä ettei höyrysty itsekseen.
Ei ole xenon+ aka bixenon eli o-rengasjuttu ei auta.tai siis systeemi on erilainen.
Sopivasti meni oikea polttimo (alkuperäinen jopa ehkä) violetiksi niin otan pöydälle kun JS-tuningilta tulee uudet polttimot, annan kuivua kaikki luukut auki yön yli, vedän sikaflexin kirkkaan lasin ja mustan muovin saumaan ja laitan kiinni. Katsotaan sitten mitä vaikuttaa.
Comment
-
Pitikin kehua, painepesurilla tehdyn esihuuhtelun sisältäneessä pesussa ilmestyi vähän huurua molempien umpioiden alareunoihin. Noh, joka tapauksessa huurua on merkittävästi vähemmän kuin aikaisemmin pesun jälkeen. Seuraillaan tilannetta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jannekni Näytä viestiPoraa kontio reiät samalla kun umpion käytät irti.
Comment
-
Hyviä ideoita kaivataan...
2010 A5 coupen xenonumpioista kostuu umpioiden alareuna heti, jos on vähänkään märkä sää.
Vaihdoin orkkispolttimot 6000k philipseihin ja ongelma vaan paheni.
Orkkispolttimoilla huurtuu siis selkeästi vähemmän.
Olen irrottanut varmaan 20 kertaa umpiot ja tutkinut, että mikä ihme niitä vaivaa mutta en keksi ratkaisua.
Googlettamalla tuntuis olevan erittäin yleinen vika B8 korissa tämä huurtuminen. :(
Aivan hel****n ärsyttävä vika, kun se tekee muuten hienosta autosta niin halvan näköisen.
Comment
-
Täällä taas.
En ostanut uusia umpioita, ostin Saksasta nettikaupasta uudet Depot hintaan 218 €/pari.
Repsikan puoleinen kerää kosteutta ihan samaan tahtiin kuin orkkis Hellakin.
Mistähän pirusta tuo voisi nyt johtua?
Vai tyhmyydestä nyt vaan sakotetaan, ja eurolla sai markan tavaran?
Muutenkin em. umpiot on aivan hanurista, mm kaukovaloja ei ole ollenkaan.
Mua huvita enää mikään...
Comment
-
Itellä ur s6:sessa huurtuu kummatkin valot. Edellinen omistaja asentanu jälkee xenonisarjan lyhyisii mutta vaikuttaa iha tiiviiltä paketilta. Näköjää juntattu kumpiiki umpioihin taakse myös n.5mm reiät eikä nähtävästi oo auttanu. Auttaako tuo kuumailmapuhallin imurisetti mistä aiemmi on puhuttu vai pitääkö purkaa tiivistää koko umpio? Todennäkösesti sekin on jo tehty ku hukkapinnat vedetty mustaksi.ideoita ongelmaan?
Comment
-
Ai niin, mulla auttoi tosi hyvin toi 6mm reikä kumpaankin kulmaan. Eikä ole pölyäkään päässyt, kun tekeen mahdollisimman "vaikeaan" paikkaan sen reiän. Sikamassatiivistys ei oikeastaan auttanu ennen reikien porausta.
Tein reiät samalla ku nysväsin bi-xenon läpät polttimoiden eteen, nyt on ihan mukava ajella kun on pitkinä h7+xenon eikä syttymisviivettä :)
Jondes onko ne reiät silleen ettei vesi pääse valumaan sinne sisään? =alapinnassa
Comment
-
Ei suoraan liity huurtumiseen, mutta tuolla on joku vaihtanut S3 xenon-umpion lasin tarvikehalogeeniumpion lasiin. Ilmeisesti oli kova työ mutta lopputulos on vaikuttava. Omissa laseissa on muutama pieni halkeama alareunassa ja apukuskin puoli kerää hieman kosteutta. Tällä tempulla saisi lamput uuden veroisiksi murto-osalla uusien xenon-umpioiden hinnasta. Hieman vain arvelluttaa noiden Depojen laatu, kun joku toinen oli postannut ketjuun kuvan uudehkosta lasista, johon oli muodostunut hiushalkeamia.. Onko kukaan täällä koittanut vastaavaa?
Comment
-
Taskulampulla tutkimalla nyt ainakin pääsee alkuun. Tarkista että umpion takana olevat luukut ovat paikoillaan ja kunnolla kiinni ja ettei kukaan ole tehnyt mitään omia viritelmiä. Kumitulpat myös, jos on jossain välissä tarvinnut vaihtaa vilkkupolttimo. Tarkista myös päällisin puolin ettei umpio ole halki (voi olla hyvin pienikin halkeama) ja ettei etulasi (~muovi) ole syystä tai toisesta päässyt irtomaaan jostain kohdasta.
Sinänsähän tuo vika on aika selvä, joten syyn pitäisi olla melko helposti löydettävissä.
Comment
Comment