Niin, eli landella asustellaan kasikympin kanssa, ajaminen kuitenkin pääasiassa asfaltoidulla sivistyksellä. Onko 60/40 liian järeä juttu 15" palloilla, mikäli joskus pitäisi vähän röykkyisemmässäkin ympäristössä edetä? Ajattelin 40/40, mutta jääkö keulimaan rumasti?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Järkevä madallus landella kulkevalle B4:lle?
Collapse
X
-
Oma B4 on madallettu Weitecin alustasarjalla -40/40mm. Vähän kaduttaa, että olisi pitänyt madaltaa 60/40, koska hiemanhan tuo keulii ja ei ihan niin matala, kuin olisi voinut. Tosi hyvä alusta ajaa kylläkin, ei pahaa sanottavaa.
http://www.albaani.org/~ilmari/kesadiudi3.jpg
http://www.albaani.org/~ilmari/kesadiudi4.jpg
Siinä pari kuvaa.
Comment
-
Ainakin omasta B4:sta tuli todella hyvä ajettava verrattuna vakioalustaan. Riippu toki paljon alustasta. Itse en tykkää todella kovista "kivirekialustoista". Tuo Weitec on tuollainen, että auto ei pahemmin kallistele vaikka kovaa ajaisi mutkiin, mutta ei ole töyssyissä hirveän kova kuitenkaan. Tosin ei mikään miellyttävin ajaa esim hiekkateillä, mutta niitä tulee vähemmän harrastettua.
Kaikkeista mukavinta tuossa alustassa on se, että vakioalustalla meno oli hirveän löysää. Nyt kun ajaa töyssyistä niin se palautuu heti.. Tästä tulikin mieleen, että muista vaihtaa iskarit kanssa, jos on vanhat. Paljon kuullut juttuja kun vaihtanu pelkät jouset ja vähän heikot iskarit, niin varsinkin takapää alkaa pompottamaan, joka on todella ärsyttävää.. Itselläni on Weitecin jouset, FK etu- ja sachsin takaiskarit. Samoin vaihdoin laakeroinnin etupäästä, ettei kolise (tyyppivika '80 lopun ja '90 alun audeissa).
Comment
-
No tietysti kun ajat landella, niin en suosittele hirveästi alle 50 profiileja, koska tuskin haluat ajaa töyssystä ja vanteesi vääräksi.. Rengasasiat on mielestäni ihan täysin makuasioita. Jos haluat todella leveän ja matalalla profiililla olevan renkaan ulkonäön takia, niin onhan se hieno, mutta kyllä siitä tietysti kärsii ajettavuus uraisella vanhalla tiellä ja saa varoa töyssyjä enemmän.
Comment
Comment