Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s3 ohjauksessa pientä klappia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s3 ohjauksessa pientä klappia

    eli autona s3-00---pientä välystä tuntuisi olevan ratissa...parhaiten sen huomaa kun heiluttelee rattia auton ollessa paikallaan....kaikki välykset katoin alustasta...ainut missä oli välystä niin oli vas.koiranluu..eli välys on varmaan hammastangossa? onko noissa audeissa mitään säätö siihen hammastangossa?

    #2
    Varma tieto on että 80:ssa ja A4:ssa on hammastagon säätö, luulis että tossa kolmosessakin on.

    Comment


    • #3
      jaa...ei kellään ois tietoo missä se mahtais sijaitsee jos sitä ny ees on..on pikkasen ahtaan näköstä vaa..:)

      Comment


      • #4
        eikö kellään?

        Comment


          #5
          Ei S3:ssa mutta TT:ssä. Pieni välys oli raidetangon sisänivelessä, ei onneksi hammastangossa. Sisänivelen vaihtaminen tarkoittaa koko raidetangon vaihtamista. Välystä oli vähän, mutta sen verran että auto oli uraohjus. Sinulla välystä lienee enempi kun sen tuntee ratissa? Reilu 100tkm ajettu kun vaihdoin. Jos sinun autolla on ajettu saman verran tai enempi, samaan konkurssiin kannattaa vaihtaa myös tukivarsien puslat, alapallonivelet sekä vakaajien koiranluut.

          Comment


          • #6
            kyllähän tuon pitäs tuntuu kun heiluttelee pyörää jos raidetanko tai alapallot on väljät...kaikki puslat on vaihdettu edessä uretaanisiin...noi koiranluut ajattelin vaihtaa...

            Comment


              #7
              Kyllä se pyörää heilutellessa tunteekin...

              Comment


              • #8
                sitä minäkin...mutku ei tunnu yhtään välystä missään pyöriä heilutellessa...

                Comment


                • #9
                  Samaa vikaa täällä. Raidetangon molemmat nivelet vaihdoin molemmin puolin. Toisessa oli väljää joten klappi pieneni huomattavasti ja klonksuminen asettu. Ratissa on edelleen pieni "väljyys" mikä ärsyttää etenkin uraisella tiellä ajettaessa. Joutuu korjaamaan ratista koko ajan. Pitäis ottaa asiakseen ja purkaa nuo muovit tuosta ratin alta ja tsekata murtonivelet ohjausakselista. Itelläni on kaksikilpinen auto joten saattaa olla jotain sieltäkin rikki. Tosiaan jos jollakin on parempaa tietoa tuosta hammastangon välyksen säädöstä niin kertokoot kiitos...

                  Comment


                  • #10
                    Käsittääkseni se esim 80:sen Audin hammastangon säätö ei ole välyksen säätö, vaan hammastangon esijännitys rattiakselinratasta vasten. Klappi säilyy, mutta tulee vain vähän nihkeämpi ja sitäkautta parempi.

                    Comment


                    • #11
                      eli oiskohan se välys sitten tuossa ohjaus/rattiakselissa??
                      mitä väljää siellä edes voi olla?
                      aiheesta poiketen vähän onko noissa s3 nopeuden mukaan muuttuva ohjaus?

                      Comment


                      • #12
                        Myös koko hammastanko voi olla löysällä. Eli hammastangon kiinnitysputit tai osa pulteista löysällä.

                        Comment

                        Working...
                        X