Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemus merkkilliikken kolarikorjauksesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kokemus merkkilliikken kolarikorjauksesta

    Edit: tulipa hyvää suomea otsikkoon....:-)

    Olipa kerran Audi A4 jonka perään Citroen Saxo ajoi. Kuski oli kaikissa liemissä keitetty pienyrittäjä eikä näin ollen hermostunut eikä häkeltynyt asiasta.

    Varattiin laadukkaasta merkkiliikkeen korikorjaamosta aika autolle 2 kk päähän.

    Auto vietti 4 päivää hellässä huomassa mutta hakiessa kävi ilmi että:

    - takapuskurissa on liian vähän maalia
    - valuma
    - väri on väärä, kuten myös samalla maalatussa spoikassakin
    - lisäksi oli maalattu sisälokaria sekä pilattu auton toinen oviaukon kynnys lakkasumulla

    Ei mitään, palveluhan pelasi ja sovittiin 2 vkon päähän uusi aika josta auto haettiin iloisella mielellä.

    Kaikki oli nyt kunnossa paitsi:

    - oviaukko edelleen kiilloittamatta kuntoon
    - odotusta 30 min automaattikahvia särpien jonka jälkeen todetaan että eipä lähdekään että menee puhki jos jatketaan mutta TÄMÄHÄN on toissijainen pinta.

    Minä siihen että se kun oli virheetön....

    Lopputuloksena vielä kerta jossain vaiheessa ja jos ei kiilloitus toimi saavat lakata koko kynnyksen.

    Palvelu ystävällistä koko ajan mutta jotenkin alkaa taas väsyttää tämä telkkuaminen...

    #2
    Tuntuu kolarikorjaamoilla olevan liian vähän töitä ja liian suuret laskutukset kun pitää sama työ tehdä moneen kertaan. Ei kyllä pysty ymmärtämään tuollaista tapaa tehdä hommia!

    Comment


    • #3
      Ja lopullinen totuus korjauksen laadusta paljastunee parin vuoden päästä kun ruosteet puskee näkösälle.

      Audissani on takaluukku vaihdettu ilkivallan seurauksena, merkkiliikkeessä.
      Hyvin on röpelöä maalipinnassa, varsinkin juuri puskurin yläpuolella, joka on ihan tarpeeksi rasituksen alaisena.

      Comment


        #4
        Merkkiliikkeen korjaukset tuppaa välillä olemaan niin huonoa että on loukkaus susia kohtaa sanoa jälkea sudeksi.
        Omassa autossani oli pari pientä klommoa tullut kun kiviaita oli peltiä kovempi, niin tässä nyt 6kk aina on autoa maalattu jo 4 kertaa eikä vieläkään onnistu, seuraava aika on jo odottamassa. Mikä parasta, liike ei edes vaivautunut reklamaatioon vastaamaan vaan koittavat venyttämällä saada asian katoamaan.

        Comment


        • #5
          Homma etenee

          Tänään kävin liikkeessä ja yrittivät kiillottaa kynnystä. Puhkihan se menee yllätys... eli 2.5. menee sitten auto sen kynnyksen korjaukseen.

          Palvelu ok mutta kun olisivat vaan tehneet kerralla hommat ja ok suojanneet asiat oikein.

          Seuraavana ne varmaan maalaa verhoilun.... ;-)

          Comment


          • #6
            Seuraavana ne varmaan maalaa verhoilun.... ;-)
            Äläpä maalaile piruja seinille... Onhan se komia tuollainen korinvärinen sisustakin :-)

            Comment


            • #7
              Armon vuonna -92 vein Audini mikkeliläiseen merkkiliikkeeseen maalautettavaksi. Kattoon ja konepeltiin oli syöpynyt valkoisia pilkkuja ja vasempaan kylkeen oli vedetty pohjamaaliin saakka ilmeisesti avaimella viiru. Mahdollisimman helppo projekti siis maalauksen kannalta.

              Itse en osannut työn laatua arvostella, mutta ajettuani kotiini 50 km päähän, totesin, että lämmitettävä pesunestesuutin oli maalauksen jäljiltä oikosulussa, ylikuumennut ja polttanut maalin pilalle tuosta kohtaa>uusi maalaus. Jotakin hyvityslahjaa tarjottiin jo tuossa vaiheessa liikkeenkin puolelta ja olin ilmeisen tyytyväinen.

              Eräs tuttu automaalari myöhemmin alkoi arvostella maalausjälkeä -en vielä siinäkään vaiheessa reagoinut. Kun -94 tarjosin autoani joensuulaiseen merkkiliikkeeseen, minulla oli kova työ vakuutella automyyjä siitä, että autoa ei ole kolaroitu, koska korjausjälki oli kuulemma niin silmiinpistävää. Sain kuitenkin vakuuteltua, että auto on vain maalattu em. syistä ja vieläpä merkkiliikkeessä, mikä on helppo tarkistaa.

              Comment


                #8
                Pari kertaa on korjattu LPR:n Bernerillä.

                Kerran mopopojalla oli sen verran leveä mopo, että osui pysäköidyn Golfin takanurkkaan. Nurkka oikaistiin ja maalattiin eikä tuosta näytä vieläkään (auto liikkuu samoissa maisemissa) olevan mitään ulospäin näkyvää jälkeä.

                Edellisen auton oveen peruutti yksi avolava ja en muista menikö koko ovi vaihtoon vai pelkkä ovipelti. Ovi kuitenkin maalattiin eikä jälki äkkiseltään juurikaan tehdaspintaa hävennyt.

                Seppiä ja maalareita on varmaan monenlaisia, mutta tuolla nuo ovat ainakin minulla onnistuneet erittäin hyvin.

                Comment


                • #9
                  Homma jatkuu taas

                  Aamulla auto Laakkoselle. Hitto että ei taas jaksa tajuta. Korjaamopäällikkö uusi. Ensin se opettelee työkortintekoa, sitten sitä luvattua Aviksen autoa ei ole kuten pitäisi ja kaupan päälle tämä kaveri ei löydä edes numeroa josta sitä autoa soittaa. Mie sanoin että käyn sen päivällä ja soitin kyydin että ehtii tekemään euroja jolla noita nk Premiumautojen premiumhuoltoja ja korjauksia on vara maksaa isossa hankintahinnassa ja huolloissa.

                  Nyt arvio on 5 päivää ja kyse on ´enää´kynnyksen korjauksesta.

                  Ne on sepännyt 3 päivän hommaa kohta 11 päivää! Ja varmasti taas rikotaan jotain lisää tällä keikalla....

                  Olen säyseä mies mutta nyt alakaa kohta olla mitta tapissa jos vielä menee pieleen.

                  Comment

                  Working...
                  X