Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä säädetään käsijarru? a6 2,5 tdi -95

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mistä säädetään käsijarru? a6 2,5 tdi -95

    Mistähän säädetään käsijarru a6 2,5 tdi -95 ? Epäilen , että pakoputken alla olevan suojapellin takaa löytyy ruuvi ?? Onko suojapelti miten kiinni ?

    #2
    Vaijereiden päät menevät yhdyskappaleeseen, jonka keskellä on kiristysmutteri. Albumin mukaan M6, eli pitkä 10 mm hylsy tms. Se suojapelti on kiinni 10 mm "peltimuttereilla", ihan tarkasti en saanut tolkkua opuksen kuvasta, mutta sieltä ne löytyy kun auton alle menee.

    Heitä sähköpostilla taski63(ät)hotmail.com, niin saat paluupostissa pdf-dokumentit noista akte:n sivuista.

    Comment


    • #3
      Suojapeltiä ei välttämättä tarvitse ottaa irti, jos siinä olevasta aukosta saa homman tehtyä.

      Comment


        #4
        Minulla kans käsijarrun "säätö" ongelmaa.

        Mutta pystyykö vaijereiden pituuksia säätään erikseen sieltä yhdys kappaleelta?

        Tilanne on nyt semmoinen että jarrusatulat huollettuani uusilla osilla ja maalattuani löin ne paikalle ja "runkkasin" käkkäri kahvasta männät kiinni paloihin ja huomasin että vasemman puolen mäntä tuli hitaammin ulos kuin oikea.

        Ja syynä oli/on se kun käsijarru on vapautettuna niin oikeassa satulassa käsijarrun käyttö akselin vipulevy makaa topparia vasten jousivoimalla mutta vasemmassa satulassa jää noin toppareiden puoleen väliin.

        Taas sitten käkkäri vedettynä oikealla puolella jää topparista jonkun matkaa ja vasemmalla vetää aivan toppariin kiinni, eli vasen vaijeri on ikäänkuin lyhyt.

        Ja käkkärin palautus jousien voimasta se ei ole kiinni!
        Viimeksi muokannut retulainen; 28.8.2008, 21:13.

        Comment


          #5
          Ei taida pystyä säätämään erikseen. Kyllä se vaan pitänee selvittää, mikä siellä vasemmalla karastaa ettei palauta vipua toppariin asti.

          Comment


            #6
            Täytyypi tutkia lisää...

            EDIT: ongelma ratkesi, yhdys kappale mihin vaijerit tulevat kiinni niin se oli vinossa jolloin toinen vaijeri on "lyhyempi" ja toinen "pidempi".
            Toinen vaijeri varmaan on hieman kankeampi kuin toinen kun tälläistä aiheutti, käsin tuntuvat lähes samalta kun niitä liikuttelee.

            Sehän kans auttaisi kun ottaise sen yhdys kappaleen pois ja laittaisi mutterin sinne eteen ja sitten vasta se kikkare ja säätö
            mutteri jolla kiristäisi sen kikkareen niin että ei pääsisi liikkumaan mutta sitten taas käsijarrun säätö hankaloituu mutta eipä sitä
            mielestäni ole juurikaan tarvetta säätää jos kunnossa on!
            Viimeksi muokannut retulainen; 29.8.2008, 15:04.

            Comment


            • #7
              Ja kannattaa huomata, että se yhdyskappale epäsymmetrinen, vaikka ei sitä sieltä kardaanin ja pakoputken välistä näe. (En ainakaan itse nähnyt ekalla kerralla...) Eli kun lipsahtaa väärinpäin niin toinen letku kiristää ja toinen jää löysälle.

              Comment


                #8
                Joka tapauksessa kannattaa varmistaa että jarrusatulan vipu palautuu kunnolla loppuun asti, muuten ongelmia riittää. Jarrut laahaa, eikä palojen säätysysteemi toimi kunnolla. Satuloiden kunnostus yritysten jälkeen vaihdoin uudet ja nyt pelaa kaikki. Muuten Motonetista saa ihme kyllä Quatron satulat. (Motonet 23-9380 117,40 €)

                Comment


                  #9
                  Laitetaan tänne kun en löytänyt foorumilta tietoa:



                  *Compensator
                  Installation position: Viewed in direction of travel, long side faces right
                  (by ElsaWin)

                  Eli epäsymmetrisen yhdyskappaleen pitempi/taaemmaksi ulottuva koukku tulee oikealle.

                  Comment

                  Working...
                  X