Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B4 vanne ja alustakysymys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B4 vanne ja alustakysymys

    Sopiiko tuossa B4 kasikympissä pyörimään 8*17 ET35 vanteet esim 215 45 renkailla? 16*9 ei taida sopia jos ET on 30, vai kuinka on?

    Kannattaakohan ostaa -40/40 alusta vai -60/40? Muuten 40/40 olisi hyvä mutta jääköhän keula korkeammalle kuin perä kun se ei oikein näytä hyvältä.

    #2
    Sopiiko tuossa B4 kasikympissä pyörimään 8*17 ET35 vanteet esim 215 45 renkailla?
    Sopii, 225/45R17 menee yleensä myös, jos ei ole kauhean matala.

    Comment


      #3
      Omassa 215/45r17 ja näyttää jeepiltä, kyl siitä vois tiputtaa kovalla kädellä. Katit varmaan ekana pistää vastaan, omat tarvikkeet ainakin roikkuu varsin alhaalla.

      Comment


      • #4
        Omassa 215/45r17 ja näyttää jeepiltä, kyl siitä vois tiputtaa kovalla kädellä. Katit varmaan ekana pistää vastaan, omat tarvikkeet ainakin roikkuu varsin alhaalla.
        Niin madallettuna vai vakioalustalla?

        Comment


          #5
          Niin katit on siis ensimmäisenä maassa kiinni, kun alkaa tiputtamaan. Meinasin siis, että niitten mukaan varmaan kantseis tota madallusta kattoo. Muualla näyttäis olevan väljempää.

          Jeepiltä näyttää vakioalustalla, madallusta oon harkinnu mut täällä saviseudulla on tiet varsin perseestä, joten pohjakosketusten välttämiseks taitaa jäädä hyllyyn.

          Comment


          • #6
            Mikäli V6:ssa on samanlailla katit kuin uudemmissa S2:ssa, niin ne on tosiaan pirun matalalla. Mulla vakiosporttialusta, ja välillä jysähtelee "runkopalkeissa" olevat katinsuojaraudat (U-palkit) maahan kiinni.

            Comment


            • #7
              Olisko kellään kuvaa B4:stä 60/40 ja 40/40 alustoilla. Kun yrittäisin välttää sitä että nokka on korkeammalla kuin perä - näyttää järkyttävältä.

              Comment


              • #8
                Tuossa olis 60/40 sarja ja 215/45/17 renkaat

                http://i2.photobucket.com/albums/y10...100/jlkeen.jpg

                Hyvin on maavaraa eikä oo ottanu kiinni mihinkään (vielä)

                Comment


                  #9
                  Ehkä hieman takapuskuriin:)

                  Comment


                  • #10
                    H&R 40/40 madallettu 80.

                    Comment


                    • #11
                      laittakaas lisää kuvia...

                      Comment


                        #12
                        Onko Mikko_R:llä ollut vakio alusta tota ennen vai tehtaansporttialusta? Näyttää matalammalta kuin tuo 60/40

                        Comment


                        • #13
                          Ei aukea tuo Mikon linkki :/

                          Comment


                          • #14
                            [LEFT]Taitaa tuo entisen opinahjoni palvelin hiukan tökkiä silloin tällöin. Tuossa kuitenkin sama kuva ilmaisella kuvienjakosivustolla.
                            http://imgnation.net/images/fbjd.jpg

                            Rammo: Ei kai se vaikuta mikä alusta siinä on aiemmin ollut, jos vaihtaa matalempaa alustaa. Eiköhän se -40 ole laskettu normaalin, eikä tehdasmadallusalustan mukaan. Nykyään on vielä hiukan painunut tuosta kuvan korkeudesta, joten takarengaskin on lähempänä kaarta. Mutta ei minulla kuitenkaan tehdassporttialustaa ollut ennen noita H&R:iä. Tuossa vielä kuva ennen madallusta 15" renkailla. http://imgnation.net/images/mxiw.jpg
                            [/LEFT]
                            Viimeksi muokannut Mikko_R; 6.4.2007, 08:40.

                            Comment


                            • #15
                              Minkäkokoiset pallot sinulla Mikko on tuossa 40/40 kuvassa?

                              edit: ja mitenkäs katsastuslaitos on suhtautunut, kun sinulla ei ole kylkivilkkuja? :P

                              Comment


                              • #16
                                [LEFT]Edessä 8x17 215/45 kumeilla ja takana 9,5x17 235/40 kumeilla.
                                Vilkuitta on menty katsastuksesta läpi jo neljä vuotta tähän asti. Noin kuukausi sitten jouduin laittamaan ne vihdoin ja viimein kylkiin kiinni :(
                                [/LEFT]

                                Comment


                                  #17
                                  Kokemuksia Weitec alustasarjoista B4 Avant ympäristössä? Rengastus 225/45/17, mielessä 40/40 tai 60/40 alusta. Kumpaa raati suosittelee.. lähinnä mietin jääkö 40/40 setillä keula korkealle? Ja sitten tuleeko B4:sta miten matala 60/40 setillä?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuossa omassa on Weitecin -40mm sarja alla. Rengastus on tuossa 205/60/15.
                                    Mitä itse on tuossa katsellut, ni taitaa 60/40 sarjalla keula painua alemmas?
                                    Ei ole kuvapalvelua käytössä ja harmittavan pieneksi jää kuva.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      #19
                                      [LEFT]Ei huonon näköinen, ns. tasapainossa. Pitänee katsella tuleeko tuohon meitin B4 Avanttiin kumpi setti, btw. meitinkin 80 tdi liikuskelee Raumalla.
                                      [/LEFT]

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jos sitä tilais 60/40 sarjan. Onko näkemystä siitä että onko mahdollista että menee tuolla liika matalaksi siis lain puitteissa?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Laitetaan oman kuvat myös vertailuksi.

                                          Weitec -40mm, 195/60/15

                                          www.albaani.org/~ilmari/kesadiudi3.jpg
                                          www.albaani.org/~ilmari/kesadiudi4.jpg

                                          Comment


                                            #22
                                            mulla ón omassa B4 15" vanteet. nii kannattaisko ostaa 60/40 vai 40/40? ajattelin jossain vaiheessa ostaa 17" vanteet. jos ostaisin weitecin 60/40 alustasarjan niin mitäs katsastusmiehet sanovat? jääkö liian matalaksi? renkaat ovat 205/65/15.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Up. Mulla on B4 :ssa 215/17/45 (Kumho ecstat) renkaat ja vanteissa ET 35
                                              ja auton käyttäytyminen on aivan mahdoton, vetelee joka suuntaan
                                              urissa ja paikkauksissa. Alustaa madallettu 30mm.
                                              Onko noi renkaat todellakin noin huonot, vai voiko ET vaikuttaa vetelevään
                                              käyttäytymiseen? ET 38 tässä autossa taitaa olla minimi.

                                              Luin yhden jutun A4 :sta jossa oli samaiset Kumhot ja eivät toimineet.
                                              Onko muilla huonoja kokemuksia Kumhoista, tai B4 : sta
                                              ET 35 vanteilla?
                                              Viimeksi muokannut mikaks; 2.6.2007, 09:35.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tungetaan nyt oma lusikka tähän samaan soppaan, kun on sopivasti tässä etusivulla näin läheltä liippaava aihe.

                                                Kuinka paljon tuossa B4:ssä on enemmän maavaraa/tilaa pyöräkoteloissa kuin B3:ssa vakioalustalla? Omassa B3:ssa raapivat uudet kesäpyörät kaariin, koko on 195/60 R15 ja ET muistaakseni 42. Originellit pyörät taisivat olla 175/70 R14 ET42.

                                                Autoni 19 vuotias, alkuperäinen iskunvaimennus/jousitus on varmasti osasyynä pyörien raapimiseen ja nyt onkin erityisen hyvä syy vaihtaa uudet iskarit ja jouset. Kysymys kuuluukin nouseeko auto iskareiden ja jousien uusimisen myötä tarpeeksi, vai pitäisikö vaihtaa renkaat 55-profiilisiin?
                                                Tässä vielä kuvat talvi- ja kesäpyörillä, jos näistä mitään apua on:
                                                Talvi
                                                Kesä

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ei näy kuvat.

                                                  Etuvetoisiin saa aika halvalla jo alustapaketteja.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Onko muilla huonoja kokemuksia Kumhoista, tai B4 : sta
                                                    ET 35 vanteilla?
                                                    Mulla kans ET35 ja 215/45/17 Alla on jokku paskat Marangonit pirellin kuviolla. Malli on aika "laatikko" ja sen(kin) takia vetelee melkosesti. Tietty vanha rengas ei auta asiaa. Pyöreä olkaisempi rengas vois auttaa. En tiä noin leveellä voiko ottaa suurempaa ET:tä vai meneekö jo liian syvälle. Vakio ET B4:ssä muistaakseni tosiaan 37

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Joo, on noi kuhmot kanssa aika "laatikot" profiililtaan ja taitaa toi
                                                      nopeusluokkakin olla turhan suuri.
                                                      Täytyy käydä vissiin uudet eturenkaat ostamassa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tuohon vetelyyn saattaa syynä olla väljät puslat.
                                                        Oma japanin ihmeeni alkoi vetelemään kun vaihdoin siihen 225/45-17 kumit, vanhoilla kumeilla jotka olivat kokoa 195/60-15 ongelmaa ei havainnut. Ongelma korjaantui kun vaihdoin kaikki nivelet uusiin, sekä vaihdoin puslat uretaanisiin.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tuohon vetelyyn saattaa syynä olla väljät puslat.
                                                          Nivelet on kaikki uusittu vahän aikaa sitten. En laittais puslien piikkiin
                                                          vetelyä. Rengasliikkeessä pojat oli laittanut kumeihin liikaa paineita, jo
                                                          paineita laskemalla sai hieman paremmin käyttäytymään.

                                                          Mulla oli orkkisaluissa 205/60/15 kumit ja ei vedellyt kuin aivan
                                                          järkyttävissä urissa vähän. Nuokin kumit oli jotkut Rikerin vanhat ja
                                                          loppuunajetut.
                                                          Kyllä mä olen vahvasti sitä mieltä, että noista Kumhoista voi tehdä
                                                          laituriin törmäysesteet tässä tapauksessa.

                                                          E. Bridgestonen Turanzat 215/45/17 vaihdettu eteen alle ja vetely lakkasi, no ei aivan kokonaan, todella
                                                          syvissä urissa hakee hieman, mutta Kumhoihin verrattuna ero on suuri. Brikkarissa on pyöreämpi olka
                                                          ja ovat astetta pehmeämmät kuin Kumhot.
                                                          On noi puslatkin kyllä vaihdon tarpeessa edessä ja takana.
                                                          Viimeksi muokannut mikaks; 7.7.2007, 08:03.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X