Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4, oikea takaiskari jäässä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4, oikea takaiskari jäässä?

    Eli tänään kun tulin töistä ja lähdin ajamaa, ihmettelin kuinka takapää on älyttömän jäykkä. Jokainen monttu lyö ns. näpeillä, tärähtää kauheasti. Pysähdyin ja menin katsomaan että mikä vikana. Vasen takapää joustaa ihan normaalisti, mutta oikea on aivan jumissa, ei liiku kuin ehkä inan verran kun painaa takaluukun vierestä alas. Ajoin sitten kotiin ja aloin tutkimaan tarkemmin. Molemmilta puolilta on jotkut, ilmeisesti tiivisteet, tipahtaneet siihen iskarinrungon alaosaan. Eli onkohan nyt sitten jousi mennyt jäätymään kun päässyt vettä sinne vai missähän mahtaa vika olla. Ensi yöksi saan auton lämpimään talliin että jos vaikka sulaisi. Onkohan iskari nyt sitten entinen vai miten tästä eteenpäin. Onko nyt hyvä syy laittaa madallussarja autoon. Katselin jo että Weitechin alustasarjaa saisi noin 500?,onko kokemuksia?

    Entäpä sitten,onko mitään keinoa estää takakopan lukkopesän jäätyminen? Koska se tuntuu jäätyvän heti kuin hiukan tulee pakkasta, vaikkei olisi ollut kosteutta. Ja miten sen saisi sulaksi. Olen kokeillut lukkosulan ruiskimista sinne reunoille, sytkäriä ja armotonta nitkutusta, mutta mikään ei siihen tunnu auttavan. Toivottavasti saan sen auki nyt ensi yönä kun saan auton lämpimään.

    Kiitokset jo etukäteen?

    #2
    Iskareilla on vanhemmiten tapana jäätyä. Sinänsä normaalia ja merkki vaihtokunnosta.

    Comment


      #3
      Joo mullakin on nuo lukkopesät menneet vähän kankeiksi, jännästi aina joku kolmesta on kuitenkin toiminut niin on saanut ovet auki :)

      Tänään ruikin CRC:tä avaimeen reilulti ja sörkin sen jälkeen avainta kuhunkin lukkopesään. Tuntui notkeuttavan aikalailla, mutta saas nähdä auttaako pidemmän päälle

      Comment


      • #4
        Joo minäkin joudun menemään hantin puolelta aina sisään kun kuskin ovi tuntuu olevan syväjäässä.
        Mutta minä siis en pääse edes takaluukkuun kun se avainpesä on jäätynyt kiinni. Se ei siis liiku mihinkään. Vihjeitä?
        Kerrankin ymmärrän mitä etua oli siitä entisessä autossa että takaluukku aukesi sisältä. Tosin se oli muuten aina jäässä. Ja auto oli Honda Civic. :D

        Comment


        • #5
          ruikin CRC:tä avaimeen reilulti
          Taitaa vaan käydä CRC:n kanssa niin, että jäätyy, kun pakkasta tulee tarpeeksi.
          Kyllä lukkosula on parempaa ja sitä löytyy juoksevana versiona, ei sprayna.

          Comment


            #6
            Taitaa vaan käydä CRC:n kanssa niin, että jäätyy, kun pakkasta tulee tarpeeksi.
            Heh, no voi helkkari. :) Täytynee ottaa tässä vaiheessa vinkistä vaari ja ostanen sitä lukkosulaa ennenkun ovat pahemmin jäässä.

            Comment


              #7
              Takakontin avausnappulaan ei vaikuttanut edes viime kesänä suoritettu purku, puhdistus ja öljyäminen, jäykkä se on kaikesta huolimatta. Toisaalta olen antanut itseni ymmärtää, että se kestää aikamoisenkin lyönnin ilman että hajoaa. Ovien lukitusmekanismit sen sijaan tokenivat rasvaamisella ja putsaamisella, nyt ei ole enää jääneet auki niin kuin aikaisempina talvina.

              Iskarit voi muuten jäätyä vaikka eivät olisikaan vaihtokunnossa. Aikoinaan vm. 1989 Polo Coupessa lähes uudet takaiskarit (Sachs kaasut) meni jäähän säännöllisesti jos pakkasta oli enemmän kuin 15 astetta. Koitin kolmia eri yksilöitä ja kaikilla oli sama ongelma. Onneksi oli helppo homma vaihtaa. En tiedä sitten vaikuttiko jäätymisherkkyyteen se, että oli vakiomittaiset iskarit, mutta lyhemmät ja jäykemmät jouset.

              Alustasarjasta voisin sanoa sen verran, että se on erittäin hyvä paikka säästää Clubin jäsenmaksu moneksi vuodeksi. Jäsenenä kun voit hyväksikäyttää Clubin osienhankintakanavaa. Oma esimerkki Eibach -alustan kanssa tältä syksyltä: Clubin kautta 33% edullisemmin kuin tingitty netonnetonnetto -hinta oli paikallisella diilerillä. Halpa on harvoin hyvää ja enemmän sijoittamalla saa yleensä paremman ratkaisun, joka miellyttää vielä pidemmänkin ajan kuluttua.

              Comment


              • #8
                Jos ei ota clubin kautta, niin toinen vaihtoehto on katsella Saksan tarjontaa. Oman sarjan tilasin www.dts-tuning.com :ista. Sain tavarat kotiin kannettuna noin 350? halvemmalla kuin mistään Helsingin liikkeestä.

                Otin Weitecin korkeussäädettävän satsin ja hyvin on toiminut ainakin tähän asti, aika sitten näyttää kuinka tulee kestämään. KW:llä ja Weitecillä on keskenään jotakin tekemistä, ilmesesti KW omistaa Weitecin. Esimerkiksi Weitecin iskarissa olevassa suojakumissa on KW:n leimat. Weitec käyttää ilmeisesti halvempia komponentteja kuin KW.

                Comment


                • #9
                  Lukkopesien jäätymiseen on hyvä aine lukkosulan tilalle: armeijan käyttämä AntiCorol aseöljy. Voitelee, suojaa ja kestää pakkasta muistaakseni yli -50. Taitaa löytyä liikkeistä, jotka myyvät aseöljyjä (aseita). Marketeista / autotarvikeliikkeistä sitä voi myös etsiä.

                  Comment


                  • #10
                    Mites completoksella tuo 366? maksava FK-alustasarja. Sellaisen ajattelin tilata tässä nyt hetken päästä. Madaltaa 40mm mutta mitä mahtaa todellisuudessa pudota? Onko kellään kokemusta sarjasta tai ylipäätään firmasta?

                    Comment


                      #11
                      Ko. firmasta en muista kuulleeni ainuttakaan positiivista sanaa. Sarjan laadusta en osaa sanoa mitään. Tämä kertoo kohtuu paljon: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtop...ight=completos

                      Comment

                      Working...
                      X