Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä alusta S3 Audiin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikä alusta S3 Audiin?

    Moro!

    Eli säädettävää alustaa olis tarve hankkia. Entinen loppuun kulunut.

    Ehdotuksia otan vastaan.

    Onko kukaan kuullut mitään hyvää tai huonoa D2 alustoista? Hinta ei kuitenkaan ole ainakaan muihin säädettäviin verratuna paha. 990 e ja KW:n Variante 1 jo maksaa samaa luokkaa vaikka on pelkästään korkeussäädettävä.

    Mieluiten kuitenkin alusta saisi olla myös jäykkyydeltään säädettävä.

    #2
    No itse voin suositella Kw V2 inox line alustaa, ollut alla nyt n. vuoden verran.

    Korkeus säätökin onnistui vielä 2 kk sitten kun muutos katsastin alustan.
    Huvittavinta oli että maavara oli liian pieni katsastajan mielestä (ei mennyt sen kevennin tunkin yli ollenkaan) -> hylky. No viikoloppuna nostin autoa pikkusen korkeemmalle, kierteet toimi todella hyvin kunhan vaan muisti putsata kunnolla jos oli pienikin hiekan jyvä välissä niin rupes ottamaan heti vastaan.

    Noista D2 alustoista ei kyllä hirveesti ole löytynyt minkäänlaista kommenttia. Sellasen huhun kuullu että niissä ei olisi TUV hyväksyntää ollenkaan??

    Comment


    • #3
      Mulla on H&R:n säädettävä ja vaikuttaa todella hyvältä. En vielä ole päässy ajamaan radalle, et sen enempää ominaisuuksista en osaa sanoa. Ei ole ainakaan yhtään pintakova ja kurveissa menee todella nätisti ja tasapainoisesti.

      Comment


      • #4
        Onko Inox Linella mitä eroa KW:n Variante 2 kanssa? Ja tuolla TUV hyväksynnällä nyt ei periaatteessa ole merkitystä... Auto on jo muutoskatsastettu säädettävälle alustalle joten ei ole väliä vaihtuuko merkki.

        H&R:n sarja käynyt kans mielessä... Hintaa ei kuitenkaan ole kuin se ~1100e

        Mites toi Eibach Pro-Street... Kokemuksia?





        Ihme homma kun tarjouksia kyselin eilen kuudesta firmasta ja 2 niistä on vastannu tähän hetkeen mennessä... Eilen kuitenkin sähköposti lähti menemään jo ennen puolta päivää. En kehtaa kehua kyseisiä firmoja tai haukkua niitä ketkä eivät ole vastanneet mutta oikeasti kun jollain sattuisi kiire olemaan niin kuin itselläni (mutta maltan odotella vielä ensiviikolle) niin kyllä melkein teki jo mieli ensimmäiseen mailiin vastata että laittakaa vaan alustaa tulemaan kun muut eivät kerta halua alustoitaan kaupata.

        Comment


        • #5
          KW V2 Inox line ja KW V2 ero on että inox line on rosteriputkilla. On siis talvikelpoisempi. Jos on kiire saada yleensäkin jotain tavaroita niin ei silloin kannata mitään sähköposteja lähetellä, puhelin käteen ja soittamaan. Selviää yleensä asiat samantien.

          Comment


          • #6
            Laitoinpa sitten tilaukseen FK:n Königsportin... Saa nähdä onko alusta yhtä hyvä Ässäläisen alla kun edellisessä autossa. Silloin ainakin pidin kyseisestä alustasta.

            Outoa vaan kun esim. Autovaruste.net:in sivuilla ei kuitenkaan listassa ollut S3 malliin alustaa mutta kyllä FK:lta sellaisia kuitenkin sai :)

            Ja kuitenkin hinnat jäivät vielä sen verran alemmas tuolla FK:n sarjalla verrattuna KW:n alustaan että mieluummin laitan ne muutamat sataset johonkin muuhun kivaan :)

            Comment


              #7
              Kokemuksia on Eibachista:

              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ach+pro+street

              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ach+pro+street

              Nimenomaan 8L mallista, vaikka Janin kohdalla lukeekin 8P.

              Ja vielä A4:ää koskien:
              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ach+pro+street

              Tuosta KW:n rosteritolppien paremmuudesta talvella en ole samaa mieltä yleisen "mielipiteen" kanssa. Vaikka rosterin ei pitäisi ruostua, niin korkeussäätö niissä jumittuu varsin helposti. Kierre leikkaa helposti kiinni. Omaa Eibachiani (Pro Street) en ole saanut jumiutumaan kuin kerran, jolloin omaa tyhmyyttäni säädin takaa kierteet hiekkaisina. Hiekanpoiston jälkeen säätö toimi täydellisesti. Muutaman vuoden ja kymmeniä tuhansia kilometrejä setti on jo alla pyörinyt, tolppien ollessa edelleen aivan uuden veroisessa kunnossa.

              Mitään suoja-aineita en ole kierteissä käyttänyt, enkä tule käyttämään. Lian ollessa kuivaa, kolmekulmaisella jordanilla kierteet ovat todella helppo puhdistaa.

              Säätövaraa Eibachissa on hieman vähemmän kuin KW:ssa.

              Tuli pitkä selostus, eikä edes S3:sta, mutta kokemuksia voinee soveltaa yleisemmin ko. pohjalevyn autoihin.

              Comment


                #8
                Lainataanpa tätä ketjua. Onko 8L S3:ssa sport iskarit takana vakiona, vai onko pitänyt ruksia erikseen?

                Pitäis hommata uudet takaiskarit ja kiinnostaisi tietää, onko olemassa erikseen vakiot ja sport vaimentimet.

                Lisävarustetarra sanoo: 1JF = Rear sports shock absorption.

                Comment


                  #9
                  8P ässään tilasin BC Racingin BR alustan, pitäisi saapua tämän viikon aikana ja alle saan ensi viikolla. Saa nähdä miten pelittää. Laitamma lisää kommenttia, jahka tovi ajeltu :)

                  Comment

                  Working...
                  X