Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kosteutta kuskin jalkatilassa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Kosteutta kuskin jalkatilassa

A6:sen kuskin jalkatilaan ilmaantuu jatkuvasti kosteutta. Ei ihan "lammikoksi" asti mutta kädellä kokeiltuna selvästi märkää. Ajattelin tuossa kk takaperin, että kumimatot vaihtamalla ja kunnon kuivauksella asia korjaantuu, mutta toisin kävi. Kuskinpuolen kumimatossa oli pieni reikä, josta ajattelin lumen/veden sinne jalkatilaan kulkeutuneen. Taas haiskahtaa ummehtuneelle ja lattia on märkä mutta ainoastaan kuskin puolella edessä. Orkkis kangasmatto on myöskin paikoillaan ja kosteutta on sen alla. Mistähän sitä mahdollista vuotokohtaa kannattais alkaa etsiä? Onko kukaan törmännyt vastaavaan?

Tais tulla väärään osastoon, mut voisko joku viisaampi vaihtaa tän tuonne sisusta puolelle....

Kyllä siellä itsellänikin on kummassakin etujalkatilassa selvästi kosteutta pellin ja maton välissä. Liekkö sitten normaalia talvella.

Comment

OT: Pakko sanoa tähän väliin että vähän ihmettelin otsikkoa :D Luin nimittäin vähän väärin kaksi päällekkäin ollutta aihetta (tuolla uudet viestit systeemillä), ylempi oli "Kosteutta kuskin jalkatilassa", ja alempi "Jakohihnan vaihto välistä".

Luin siis että "Kosteutta kuskin jalkovälissä" :DD

Comment

"Kyllä siellä itsellänikin on kummassakin etujalkatilassa selvästi kosteutta pellin ja maton välissä. Liekkö sitten normaalia talvella" .... ei mulla muissa osissa jalkatilaa moista kosteutta löydy!

Comment

Ennen muinoin konepellin avausvaijerin läpivienti oli (joissakin autoissa) heikko kohta tuossa mielessä. En tiedä miten on kutvosessa.

OT: Ja mie oletin tuosta (kirjoitusasun vuoksi) "Jakohihnan vaihto välistä", että kaveri kysyy, mahtuuko hihnan vaihtamaan purkamatta keulaa... :)

Comment

Joo, kuulemma sen jakohihnan (vain hihnan) pystyy vaihtaan myös välistä jos on hienomekaanikon kädet, lehmän hermot ja urakkapalkka :-).

Oonko mä nyt paremmassa asemassa kun mulla on myös apukuskin jalkoväli märkänä? Ja asiaan siirtyäksemme niin se kosteus vaikutti olevan enemmän sellaista hikoilua ja mulla kun sisätilan lämppäri huutaa päivät läpeensä niin oletan sen johtuvan kondensoitumisesta. Pitää vissiin alkaa tarkkaileen...

Comment

On melko normaalia, varsinkin talvella, että kuskin jalkatila on kosteana. Varsinkin vasemman jalan kantapään kohdalta (vasen etu kulma, missä jalka aina lepää). Ei välttämättä eiheuta paniikkia.

Comment

Jos käyttää kumimattoja niin kaikki kosteus pitäisi periaatteessa pysyä poissa matosta. Itse sain vanhan satasen kanssa sellaisen kammon märkiä lattiamattoja kohtaan että pidän kumimattoja ja katson ettei lätäkköä pääse muodostumaan lattialle.

Sisätilalämmitin saattaa kyllä aiheuttaa tuota. Sehän vaan lämmittää tiloissa olevaa ilmaa, eli ilmankiertoa ei ole.

Comment

Working...
                X