Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

kolinaa coupen alustassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    kolinaa coupen alustassa

    Kaikki arvailut ja pohdinnat tervetulleita. Tilanne siis tämä:

    Alusta alkoi kolisemaan muutama viikko sitten mystisesti yht äkkiä. Luulin sen tulevan putkesta koska yks kiinnike puuttui ja putkessa oli jäljet että se oli joskus ottanut kiinni perään. Noh nyt on putkea trimmattu ja säädetty lukuisia tunteja ja kolinan aiheuttajaksi on kaavailtu iskaria.

    Tänään vaihdoin molemmat takaiskarin yläpään kumit ja huomasin että molemmissa tolpissa (H&R kynäjouset) on jousen yläpään lautasen ja sen yläpään kumin välissä noin 15mm tyhjää. Eli kumi ja jousilautanen ei puristu tiiviiksi paketiksi sillä erikois mutterilla. Eli kysymys kuuluu että kuuluisiko niiden puristua yheksi nipuksi?

    Kolinan saa kuulumaan ihan pienissä nopeuksissa (2km/h) kun ajaa töyssyyn tai hyppimällä helmakotelon päällä. Auton jos ajaa luiskalle että mahtuis alle niin kolinaa ei kuulu enää hyppimällä johtuen kai siitä että apparin puolen rengas joustaa sisään.

    Argh. Kohta alkais olee varmaan jo halvempi jos olis vieny vv:lle jos laskis itselle työtunteja.

    Kaikki puslat on tarkistettu ja todettu ehjäksi samoin koiran luu.

    Iskarit kävi huollossa alku talvesta ja samalla nostin autoa talvi korkeuteen. Tämän jälkeen noin muutaman kuukauden ajelun jälkeen alko pauke.

    #2
    Vika löytyi pitkien etsinnöiden jälkeen iskarista. Iskari kolahtaa siirtyessään öljy alueelta kaasu vaimennukseen. Siispä lähti takaisin huollon suorittaneeseen liikkeeseen.

    Comment


      #3
      Mitäs tuo sitten tarkoittaa?

      Comment

      Working...
      X