Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Motonetin jarruosat?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Motonetin jarruosat?

    B5q:sta loppui palat ja levyt takaa aika totaalisesti ja meinasin saman tien laittaa uudet osat myös eteen. Koska (yllätys, yllätys!) auto ei ole ainoa rahareikä, tekisi mieli vähän säästää. Siis, tekeekö Motonetin levyillä ja paloilla mitään ja kenen tekemiä osia sieltä yleensä saa?

    Meikäläisen ajomäärillä vaihtoväli on kyllä kohtuullisen pitkä, mutta kun se houkutus pihistämiseen on aika suuri :)

  • #2
    Itse vaihdoin entiseen B5:seen koko kierroksen Motonetistä. Mainittuani asiasta katsastuksessa, katsastaja sanoi että levyt on ainakin pikkasen alkuperäistä ohkasemmat.

    En huomannut mitään eroa uusilla jarruilla edelliseen, palat vinkui aika pahasti alussa mutta muutama kovempi jarrutus poisti vinkunat.
    edit: auto oli siis B5 1.8T

    Comment


    • #3
      Kannattaa ainakin kysyä marmorilta hinnat, veikkaan että levyjen hinnat marmorilla yllättää positiivisesti.

      Comment


        #4
        Huonoja jarruosia ei juurikaan edes valmisteta. Tuosta palojen resonoimisesta
        on varmasti ollut aiemminkin keskustelua, mutta tosiasia on se, että kun jarrusatulat/jarrut yleisesti toimivat, mikään ei kitise.

        Comment


          #5
          Kasikymppiin vaihdoin Motonetin levyt ja palat nyt talvella. Pari tuhatta ajettu, ei vingu ja toimii kuten pitää. Kestosta osaan sanoa vasta noin vuoden päästä :D

          edit: Tuossa vähän aikaa sitten jotkut moittivat (siis tällä forumilla), että Motonetin levyt olisivat pahempia ruostumaan kuin orggiskama. En osaa sanoa, "umpivanteet" alla enkä ole altapäin ehtinyt kurkkimaan.

          Comment


            #6
            Se on kumma, että rauta ruostuu..
            Motonetin levyt ja palat
            Eipä tainnut olla Motonet-merkkisiä nuo saamasi osat?

            Comment


            • #7
              A6:n pistin takapalat Motonetistä. Valmistajaa en muista, mutta lootassa luki että sopivat myös pösöihin (ehkä etujarrupaloiksi?).
              Paremmin nuo purevat kuin vanhoista paloista jäljellä olleet taustalevyt.
              Etujarruihin tuskin harakirikamaa pistäisin, sinne vaikka Ferodoa ja Zimmermannia, mutta takajarrujen pienemmän työmäärän takia sinne kelpuuttaa potentiaalisesti heikkolaatuisempaakin.

              Hintaero oli todella merkittävä, kun Motonetin paloilla ja evacarin työllä koko remppa jäi normaalin tankkauksen hintaiseksi. Marmoritiskillä palat olisivat maksaneet 80-90 e ja työ toisen mokoman siihen päälle.

              Comment


              • #8
                Itellä on autossa Motonetistä ostetut jarruosat pl. takalevyt. Jarrupalat Jufo tjsp, levyt "no-name." En uskalla suositella. Nyt 29Mm myöhemmin etupalat alkavat kaikesta päätellen olla vaihtokunnossa, toisesta renkaasta jarrutetaan vain n. puolen levyn alalta - Säteittäisesti :).

                Jarrulevyt myös ruostuvat selvästi autossa sen ostaessani olleita loppuunkuluneita levyjä (alkuperäiset?) ja takalevyjä nopeammin, aina kostean yön tai sateisen työpäivän jälkeen kirkuna on helvetillinen ensimmäisissä jarrutuksissa sekä jarrujen pito lähes täysin hukassa. Ruostetta hiova ääni kuuluu etujarruista selvästi kabiinin asti, pintaruosteen kadottua jarrut kyllä toimivat moitteetta.

                Comment


                • #9
                  liki, Eihän ois vaan pyöränlaakeri lopussa jos pala ottaa levyyn epätasaisesti. Omassa autossa on alkuperäiset levyt ja palat juuri vastaavassa kunnossa ja syynä oli väljät etulaakerit jotka kulutti palat epätasaisesti.

                  Edit. siis tarkoitan että levyt ja palat on lähes uudet, mutta alkuperäiskamaa.

                  Comment


                    #10
                    Eli jos etujarrujen palat alkavat ottamaan vain levyn ulkoreunasta, voi pyöränlaakerit
                    olla loppu? Olisiko tuo merkki siitä?

                    Comment


                      #11
                      Jaahh

                      Minulla edessä ja takana Motonetistä hankitut levyt ja palat. Ovat aikamoisessa ruosteessa jo yön yli seisottuaan - rohina ekassa jarrutuksessa jonkinmoinen.
                      Minulla oli ongelmia käsijarrun kanssa joka laahasi hieman muttei niin paljon että kuumudesta olisi huomannut- nyt on mennyt takajarrulevyt sellaiseen kuntoon hieman yli vuodessa että kuulee jos kässäri jää jumittamaan. Rohisee ja jumputtaa ja levyjen pinnat muutenkin täysin pilalla (uria)
                      Eli jos noita pahoinpitelee niin ei kestävyys ainakaan mikään päätähuimaava ole, kestääkö mikään levy tuota on sitten eri asia
                      Benkku

                      Comment


                      • #12
                        Etulaakerit saattoivat hyvin aiheuttaa kulutuksen, uusin juuri hiljattain molemmat. Jarrupalat pitäisi nyt uusia vielä perään ja toivoa ettei levyjä tarvi uusia. :)

                        Comment


                        • #13
                          haraldh, En ainakaan muuta selitystä ole keksinyt. Jarrusatuloiden liukujatapitkaan eivät ole olleet jumissa, että siitä olisi voinut johtua. Ja muutenkin kaikki satulan vastinpinnat puhdistin huolellisesti noiden jarruosien asennuksen yhteydessä.

                          Comment


                            #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja AQ
                            Eipä tainnut olla Motonet-merkkisiä nuo saamasi osat?
                            [pilknus] Motonetistä ostamani levyt ja palat [/pilknus] :D Ei kai nyt kukaan luullut minun tarkoittavan Motonet-merkkisiä osia?

                            Comment


                            • #15
                              Motonetin osien valmistajat vaihtelee miten sattuu. Ehkä tiskillä kannattaa kysyä onko valmistajavaihtoehtoja?

                              Comment


                              • #16
                                Jokin aika sitten TM:ssä tai Tuulilasissa testattiin tarvikejarrupaloja ja oli siellä joukossa sellaisiakin jotka eivät alkuperäisosille hävenneet mutta hintaa oli puolet, taisivat olla jopa Biltemasta ostettuja. Kun vain tietäisi tarkemmin mitä siellä kannattaa välttää ja mitä suosia. :[

                                Comment


                                  #17
                                  Hintojakin tuli tiedusteltua, ja erojahan on:

                                  Laakkonen: levyt ja palat joka nurkkaan 355e

                                  Paikallinen Osaset: Kalliimpi saksalainen TRV 326e, halvempi joku Metel 235e

                                  Motonet: 211,20e, merkistä ei tietoa

                                  Tokihan kalliimpi on todennäköisesti parempi monella tavalla (palojen pölyäminen, levyjen lämmönvaihtelun kesto, kulumiskestävyys, jne. Kannattaako kuitenkin tällaisen vähän ajavan ja silloinkin rata-ajoa välttelevän Audistin sijoittaa vähät rahansa esim. Aten PowerDisceihin ja vaikkapa EBC:n GreenStuffeihin, ainakin etujarrujen osalta, vai pärjäänkö normaaliajossa ns. "heikommilla" palikoilla? Ei nimittän pysty kieltämään, etteikö Motonetin hinta kiinnostaisi, riskeistä huolimatta...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Noista TRW/Lucas-levyistä on vain hyviä kokemuksia. Takana on pyöriny sellaiset about 20tkm ilman ongelmia.

                                    Tuo metelli on varmaan joku italialainen merkki, mazdaan kerran ostin sellaisen vetonivelen. Nimen perusteella hieman epäilytti ;) Ainakaan Topran-nimellä myytävistä italialaisista levyistä ei ole hyviä kokemuksia.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Meteli hehe

                                      Comment


                                      • #20
                                        Eli jos etujarrujen palat alkavat ottamaan vain levyn ulkoreunasta, voi pyöränlaakerit
                                        olla loppu? Olisiko tuo merkki siitä?
                                        Hyvin mahdollisesti. Itsellä ainakin ottavat taas jarrupalat koko levyn alalta kun laakerit ovat uusittu. Paloissa on pintaakin vielä, ei tainnut sentään tulla tarvetta uusia niitä vielä.

                                        Comment


                                          #21
                                          A4 1.8T etujarrulevyt (AVJ)

                                          Motonet noin 44e ja marmori 62? per/kpl. Tuo on jo niin pieni ero et haen tiskiltä.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X