Hommasin alkukesästä ebay.de:stä westfalian kiinteän koukun sis. sähkösarjan. Postikuluineen 184e kotiovelle toimitettuna. Pari päivää tallissa touhutessa säästi useamman satasen...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 vetokoukku.
Collapse
X
-
Kumpi vetokoukku sopii?
Olen hommaamassa Audi A6 v.200 Avant autooni vetokoukkua. Täältä luin jo asennuksesta ja sähköistä. Nyt olen sekaisin siitä, että kumpi on sopiva.
Onko sedanissa ja avantissa sama vetokoukku 1999-2004 A6 mallissa?
Simppeli:
Vai isompi?
Onko siis tuossa A6 Avantissa valmiiksi nuo ruuvinreijät tuolle helpommalle mallille? Tarjolla olisi 2003 A6 sedanin koukku kaikkine sähköhärpäkkeineen.
Kaveri juuri soitti ja kertoi ongelmasta audin sähköihin menevän johdon kanssa. Ei kuulemma löydy kertomaani liitintä jolla vetokoukun sähköt koplataan Audin sähköihin. Sanoi, että ko johtdot löytyvät5 osana Audin isoa sähköjärjestelmää. Itse olen lukenut netistä, että olisi vetokoukun sähköliittimestä lähtevä original johto joka koplataan jossa tavaratilan verhoilun sisällä Audin liittimeen? Missä tämä liitin on?
Comment
-
A6 4B vetokoukun asennus vinkkejä?
No niin nyt on nurkalla odottamassa asennusta Westfalian iroitettavalla koukkuosalla oleva vetokoukku. Lötyi muuten Suomesta purkaamolta ihan kohtuulliseen hintaan eli 150e rahteineen. Ainoa miinus tosin on että eivät kuulemma osanneet purkaa sähköjä siihen mukaan, johtoja kuulemma joka suuntaan eli vetivät sitten piuhat poikki (tässä oli 13 napainen pistoke). Marmoritiskiltä kävin kyselemässä johtosarjaa ja sieltä tarjosivat Kovilin kautta tulevaan hintaa 45e, varaosana Westfalian sarja 160e. Tuo Kovil kuulosti kovin huokealta mutta kun yritin kysellä millainen se on niin eipä osanneet kertoa. Onko tuosta Kovilin sarjasta kokemusta millainen on eli onko ryöstäjä mallia vai tuleeko siinä liittimet jne. mukana ja mahdollisesti jopa releboxi? Jaegerin boxilla varustettua sarjaa näyttäisi Saksassa olevan alle 100e mutta en tiedä paljonko rahteja haluavat kýseisestä putiikista...
Pieniä vinkkejä vielä ajattelin kysellä ennen kuin menen tallille tuon kanssa taistelemaan. Löytyisikö takapuskurin irroitukseen jostakin ohjetta ettei tule kovin paljoa turhaa muovisilppua?
Sitten tuosta Westfalian asennusohjeesta vielä http://www.westfalia-automotive.de/f...%20war-101.pdf eli mulle ei tuon koukun mukana tulut noita osia (3) niitattavat kolmiopalat ja (9) lattaraudan pätkät missä reikä. Ilmeisesti tuon kulmapalan missä mutteri voi korvata isolla rikalla ja mutterilla? Mitenkäs noi lattaraudat, tarvitaanko ne -03 mallissa puskurin rungon kiinnitykseen? Ohjeessa näyttäisi olevan ainakin että alle 2001-> ja päälle 2002->. Jos nuo on pakko laittaa niin sitten meni metallitöiksi ja pitäisi tietää tuon mitta...Viimeksi muokannut mivari; 5.1.2013, 18:11.
Comment
-
Vielä jo jollakin kokemusta noista Kovilin sähkösarjoista että millasia ovat? Tosiaan halvin sähkösarja mitä olen löytänyt on tuo Kovil marmoritiskiltä 45e ja siihen jos haluaa niin check control palikka päälle 20e.
Comment
-
Itsellä positiiviset kokemukset 4F:n kanssa transportsysteme24_de:n paketista jossa orkkis westfalia irrotettava koukku ja Jäger can johtosarja.
Esim tuommoinen B8iin 318e+49e
http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-B8-8K...-/270539026517
Comment
-
Minä tilasin Oris/Bosalin irrotettavan koukun Bertelshoferilta Saksasta. Maksoi 445e johtosarjan kanssa toimitettuna. Muistaakseni.
Paikallinen Autoasi-korjaamo asensi sen hintaan 275e. Koodaus tehtiin sitten Audilla, tai yritettiin, mutta ei onnistunut, koska autoni on Saksantuonti ja siitä puuttuu koukkuvalmius, mikä on suomiautoissa vakiona. Nyt sitten aina kun tarvitsen koukkua laitan sähköliittimen kiinni erikseen, muuten herjaa siitä koukusta kokoajan.
Comment
-
Tuossa toisessa ketjussa just omasta koukku projektista kertoilin. Eli ostin purkaamolta suomesta irroitettavan Westfalian koukun, hintaa oli 150e rahteineen. Koukku oli kohtuullisen siisti, runko oli ruosteeton ja koukussa normaalia kulumaa ja ruostetta. Anoa miinus että johtosarja ei tullut mukana mutta halvin tarjous mallikohtaisesta johtosarjasta tällä hetkellä marmoritiskiltä 45e (valmistaja Kovil). Eli jos vähän harrastusmieltä löytyy niin kannattaa tsekata varaosahaku.fi:stä käytettyjen koukkujen tilannetta, sieltä on ainakin helppo hakea suoraan oman auton tyypillä.
Comment
-
vetokoukku 1,9tdi a6 2003
vetokoukku pitäis asentaa. auto on 1,9tdi a6 -03 sedaniin. nuista valojen kytkemisestä kysyisin neuvoa. autossa on check control järjestelmä. mittaristossa ainakin lukee ok. ja valo sammuu sit. minkä merkkisen johtosarjan kannattaa ostaa, joka sopii tähän autoon? vai onnistuuko takavaloilta ottaa suoraan virta? käytetty koukku on tulossa paikoilleen.
Comment
-
Olisikohan kellään laittaa kuvaa (vaikka privalla) facelift S-line A6 4F Avantin koukusta paikoillaan?
Siis kyse irroitettavasta kuulasta (Audi/Westfalia) tai alletaittuvasta mallista.
Koetan selvittää mikä Westfalian tai OEM-koukku istuu ilman fyysistä kosketusta S6 diffusoriin ko. farkussa. Puskurin nahka siis S6/S-line sama, mutta diffusorissa on hieman eroa.
Faceliftasin omani takapuskimen ja kappas, autossa ollut Westfalia ei istu huonostikaan helmaan...ottaa todella rumasti kiinni.
Edessä siis uuden sopivan kuulaosan tai koko koukun uusinta;)
Comment
-
Olen juuri vähän irroittelemassa A6 C5:sta westfalian koukkua. Näyttäisi kovasti siltä että johtosarja menee keskikonsolille asti ilman liitoksia. Onko näin?
E: Tarkennetaan vielä, että onko tuossa mahdollisesti jotain kohtaa, missä koukullinen johtosarja on liitetty tavalliseen johtosarjaan (takapenkin kohdilla ehkä)?
Comment
-
Kyselläänpä lisää.. Muistaako kukaan, kuka A6 C5:een on tuota westfalian koukkua laittanut, että miten tuo johtosarja oikein jälkiasennettuna mahtaa mennä?
Tuossa kun olen nyt tuota johtosarjaa tuosta irroitellut, niin en osaa kuvitella, että valmis johtosarja menisi noin vaikeasti miten se nyt näyttäisi menevän. 3 liitintä + parit johdot menee kuskin jalkatilaan, mitkä on vielä kohtalaisen vaivattomasti asennettavissa (penkki pois ja raottaa mattoa sen verran että saa johdot sinne), mutta osa johdoista menee vielä maton alla keskikonsolille kardaanitunnelin yli ja vaihdekepin vierestä jonnekin kojetaulun sisään. Meneekö jälkiasenteinen johtosarja tosiaan samalla lailla, vai onko se jotenkin "karsittu", jossa vain tietyt johdot vaihdetaan alkuperäisten johtojen tilalle?
Comment
-
Vieras
En muista varmaksi, mutta minusta ainoat johdot jotka eteen tulee, on juuri sinne kuskin puolelle virrat ja jotain muuta.
Kolmen viikon päästä asennan 4B Avanttiin Westfalian, silloin tietäisi enemmän. Ei ole johtosarjaakaan vielä käsillä.
Comment
-
Kyllä siinä saa vähän toista tuntia menemään.
Takakontista kiskot irti, takapuskuri irti, alumiinipuskimella kesälintua. Koukun runko paikoilleen. Sähkösarja oli muistaakseni myös harvinaisen nopea laittaa. CAN väylän ryöstö sekä jarruvalon sitten vaan syöttö takakontin sähkökeskukselta. Sitten puskuriin lovi alaosaan ja puskin kiinni.
Ei siis todellakaan paha. Ohjeita takakontin purkamiseen löytyy varmaan tältäkin foorumilta.
Comment
-
Muutama viikko sitten sain vihdoinkin koukun askarreltua paikoilleen A6 C5:seen. Sinänsä homma oli yksinkertainen mutta peräkontin verhoilujen purkaminen osottautui koko projektin työläimmäksi vaiheeksi + että purkaamolta hankittu koukku oli ilmesesti hiukan ottanut siipeensä ja puskurin rungon kiinnityspultin paikat vaati pientä uudelleen muotoilua.
Jaegerin sähkösarjakin meni napsauttamalla paikoilleen takavalojen liittimien väliin. Mutta sumuvalojen liitintä en löytänyt. Olisiko apuja että missä tuo liitin piileskelee. Oletettavasti se on vasemmassa takakulmassa jossakin koska johtosarjan liitin ei sen kauemmas yllä. Ohessa vielä kuva tästä johtosarjan kytkentäohjeesta: https://www.dropbox.com/s/02k6w6u4ad...2021.35.13.jpg
Comment
-
Jatketaanpa. On siis A6 Avant quattro vm. 2005 (C5), jossa Westfalian irrotettava koukku. Koukkua varten on takapuskurista leikattu pala pois, mutta muistan nähneeni jossain tuohon laitettavia "suojia". Onko niitä vai muistanko vain pieleen?
Kuva tässä
Comment
Comment