Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarruista kuuluu laahaava ääni

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Jarruista kuuluu laahaava ääni

Auttakaa autoista ymmärtämöntä...
    Ostin kuukausi sitten vuoden 2004 A3 Sportbackin, jolla ajettu n. 45000km. Olen alkanut viime aikoina kiinnittää huomiota siihen, että jarruista kuuluu laahaava/hankaava/humiseva ääni, varsinkin pienillä nopeuksilla jarrutettaessa (voi tietysti olla, että isoillakin nopeuksilla, mutta tällöin ääni peittyy muun melun alle). Etenkin sen jälkeen, kun auto on jonkun aikaa seisonut paikallaan, esim. yön yli, kuulee ensimmäisiin valoihin jarruttaessaan äänen selvästi...

Mistähän moinen voisi johtua? Kaikenlaiset spekulaatiot otetaan suurella kiitollisuudella vastaan!

Mulla on sama juttu. Kun auto on seissyt yön yli tallissa niin ekat jarrutukset saavat takaa kuulumaan kovan "kohinan".

Olen päätellyt syyksi pintaruosteen jota on tullut levyihin yön aikana.
    Taitaa olla aivan normaalia kyseisessä mallissa.
    Kokeile pitää vaikka kässäriä vähän aikaa päällä kun lähdet ajoon niin ääni häviää.

Comment

Tattis.

Mukava kuulla, että jollakin muullakin on samantyyppinen "ongelma" - ainakin jos se on harmiton ;)

Tuo pintaruoste kuulostaa muuten loogiselta, mutta muistan kuulleeni saman äänen myös eräänä aamuna, jota edeltävänä yönä auto oli poikkeuksellisesti ollut lämpimässä ja kuivassa autotallissa...

Comment

Kylmät levyt ja lämmin talli ruostuttaa levyjä vielä enemmän. On mielestäni aivan
        normaalia että levyt ruostuvat, minun autossani jo 6h stoppi (tallissa) riittää ruostuttamaan
        levyjä niin, että niistä kuuluu kohinaa ja tarttuvat muuten tosi hyvin ekoilla jarrutuksilla.

Comment

Ok, kiitos vastauksesta sinullekin!

Comment

Samaa ongelmaa täälläkin - auto on seissyt 6kk ja levyt kohtuullisen tiukassa ruosteessa. Näyttää vähän siltä, että pitää teräsharjaa näyttää levyille kesä pyörien vaihdon yhteydessä että saisi levyt siisteiksi. Toisaalta kun saa pitoa taas renkaille niin siinähän ne levytkin alkaa putsaantumaan.

Koskas on ratapäivät? Siellä ainakin edellisestä bemarista tuli levyt 'ajettua sisään...'

Comment

Working...
            X