Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä ohuet (ja tehokkaat) jarrusatulat?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mistä ohuet (ja tehokkaat) jarrusatulat?

    Jostain pitäisi löytää ohuemmat satulat kuin ässän omat, ja samalla tietysti tehokkaammat, sekä isommat levyt.

    Ilmeisesti RS4 (B5) satulat on melkoisen paljon ohuemmat kun ässän? Kuvista ainakin näyttää siltä. Nuo vaan ei ole kovin paljoa saaneet kehuja...

    Mites uuden RS4:sen jarrusatulat, onko ne paksut? Siinä luulisi olevan jo paremmat jarrutkin.

    Sitten on vielä RS6 jarrut, tietoa niistä?

    Voisiko kyseisten autojen omistajat mitata satulan ulkoneman jarrulevyn pinnasta mitattuna, sisältäen arvion paljonko jarrupalat ovat kuluneet.

    #2
    Alcon jarrut voisivat olla vaihtoehto, eivät halvimmat.
    Niitä kannattaa kysyä Sarlinilta (srt.fi).
    Kun kilpurissa on kaikki muut vaihtoehdot kokeiltu niin ratkaistaan ostamalla Alcon jarrut,

    Comment


    • #3
      Miltäs nämä näyttäis :
      http://www.ecstuning.com/stage/edpd/...CS%20Stage%204

      Tuolta sais näköjää printattua tommosen paperi kaavan millä vois testata mahtuuko ne jarrut sun vanteen sisään.

      Samaa kamaa Ruotsista :
      http://www.fastone.se/artiklar.php?k...ar_audi&sida=3

      Comment


        #4
        http://www.hispecmotorsport.co.uk/calipers/monster.htm
        Tuolla näyttäs olevan jotain slimline mallejakin tarjolla.

        Comment


        • #5
          Tarviikos noihinkin muuten olla joku hyväksyntäpaperi? Eihän noihin Posrche ym sekoituksiin taida sellaisia löytää mistään. Onko Mov'iteille hyväksyntä, en löydä sitä niiden sivuilta?

          Nuo HiSpecin slimlinet voisi kyllä mahtua. ECS:n osat on ehkä himpun yli "budjetin".

          Comment


          • #6
            Eikös noita jarruja saa parempaan suuntaan muutella ilman mitään lappuja.

            Comment


            • #7
              Onko Mov'iteille hyväksyntä, en löydä sitä niiden sivuilta?
              Juu niissä on TUV-hyväksyntä, tai ainakin mulla tuli sellaiset paperit mukana.
              Kun kävin rekisteröimässä tän auton, niin kysyin merkataanko jarrut papereihin kun ne oli saksan otteeseenkin merkattu, niin katsastusmies sanoi ettei niitä merkata kun ovat tehokkaammat mitä alkuperäiset.

              Comment


              • #8
                Onko jollain nyt tähän hätään (pianhetinyt) heittää faktaa että tarviiko ne noita hyväksyntäpapereita jos ovat tehokkaammat?

                Helpottaisi paljon tuota hankkimista jos voisin laittaa mitkä vaan sinne.

                Finlexin sivuilta löytyi tällaista:

                a) jarrut ovat alkuperäisiä tehokkaammat ja peräisin autosta tai tarkoitettu autoon, jonka akselimassa tai valmistajan sallima akselimassa ja moottoriteho vastaavat vähintään muutettavaa autoa;

                b) jarrusatula tai -kilpi on kiinnitetty ruuviliitoksella suoraan tai asianmukaista soviteosaa käyttäen olka-akseliin tai vastaavaan taikka taka-akselistoon; omavalmisteisten soviteosien lujuudesta on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys;

                e) jarruvoiman jakaantuminen ei muutoksen seurauksena muutu alkuperäistä huonommaksi, mikä tulee tarkastaa katsastuksessa; jarruvoiman oikean jakautumisen aikaansaamiseksi jarrujärjestelmästä saa poistaa tai siihen saa asentaa akselistokohtaisesti jarruihin vaikuttavan säätöventtiilin; asennettu säätöventtiili ei saa olla ajon aikana säädettävissä;

                g) jarrut, joiden on edellytetty auton käyttöönottoajankohtana olevan E-säännön, direktiivin tai FMVSS-standardin mukaiset, tulee muutoksen jälkeen osoittaa sanotut vaatimukset täyttäviksi.

                Eli tuo alin kohta nyt kai sitten tarkoittaa sitä että hyväksyntäpaperi pitää olla? Ja vissiin takajarrutkin pitäisi vaihtaa tehokkaampiin ettei jarrubalanssi mene pieleen, mutta mites se tarkistetaan katsatuksessa kun tuskin ne osaavat sitä poljinvoimaa annostella ihan samalla tavalla akseleille.
                Viimeksi muokannut okkim; 11.3.2007, 21:45.

                Comment


                • #9
                  Onkos S4:ssa samat jarrut ku A6 Biturbossa? A6:sen satula on paskan mallinen vanteiden sopimisen kannalta.

                  Brembon sivuilta sai joskus tulosteltua noita sapluunoita jarrusatulan mitotusta varten.

                  Comment


                  • #10
                    On samat.

                    On muuten hirmuinen hintaero ECS:llä ja Fastonella! ECS:ltä suoraan 1450?, Fastonelta 2700?. USAsta tulee tietty tulli+ALV, mutta silti.

                    Comment

                    Working...