Arvaan että uusista paloista puuttuu kulumisanturit, tai johdot jätetty kytkemättä (epätodennäköistä).
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Jarrupalojen kulumisvaroitin.
Collapse
X
-
Valon saat sammumaan kun laitat jarrupalojen (auton puoleisen) liittimen johdot sänköjohdosta kuoritulla kuparilla yhteen. Ihan vaikka ottamalla esiin liittimen suojan alta johdot esiin ja viiltämällä eristeen auki ENNEN liitintä ja yhdistämällä johdot hyppylangalla. Se on viheliäinen tuo liitin. Avain valojen sammumiseen on siis yhdistää johdot. Tällä voit myös haarukoida kummalla puolella vika on jos haluat pitää ominaisuuden voimassa ja korjata oikasti asian. Jos hyppylankojen jälkeen edelleen palaa valo niin heiluttele johtosarjaa ylöspäin ja laita yhteen johdot jopa konehuoneen puolelta. Vika on silloin pitemmällä mutta tuo em. liitin on syypää 99% varmuudella vaikka se "näyttäisi" kunnossaolevalta. Sama vika ollut aina 100, A6 ja A8:ssa (D2).
Ohjaustehostin ongelma haisee luovuttavalle pumpulle JOS ohjaustanko on ehjä ja vuotamaton. Paineet katoaa tai ei välity. Joko venttiili jää auki pumpussa tai tangossa. Onko ääni pumpusa normaali kun lakkaa toimimasta? Jos ei niin pumppu kavitoi tyhjyyttään. Jos ei niin karse kääntyy ohjaustankoon jossa murheita alkamassa. Nesteen vaihto VOI auttaa jos roskia/paskaa..Viimeksi muokannut Pennivasara; 24.7.2012, 04:06.
Comment
-
Kiitos vastauksista. Joo sain sen jarruvalon jo pois, mutta tuo ohjaustehostin on ongelmana edelleen :( Nesteet on vaihdettu ja pintakin pysyy koko ajan samana eli ei vuoda. Tehostin ei pidä minkäänlaista ääntä toimivana eikä toimimattomana.. pitää tänään ajaa rampeille ja tutkiskella hieman lisää :)
Comment
-
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00526
Sieltä kattelemaan mistä lähtis korjailemaan.
Edit. Viisaammat valaiskoot mut oliko jotkut näistä koodinlukijoista sellaisia että antaa aina tuon vikakoodin jarruvalokatkaisijalta?
Comment
-
Brake Pads -merkkivalo / A6
Oheinen merkkivalo ilmaantui tällä viikolla. Jarrut on laitettu noin 20tkm sitte (eteen/taakse palat+levyt)ja auto katsastettu muutama kk sitten joten uskon jarrupalojen olevan kunnossa. Mutta osaako kukaan kommentoida mistä se voi aiheutua? Onko jarrupalojen menevä johto poikki joka mittaa kulumista? Voiko joku muu aiheuttaa hälytyksen? En ole itse vielä tarkistanut silmämääräisesti miltä palat näyttävät.
Kun jarrut on laitettu noin 1v sitten alkuperäisosilla niin mahtaako tallainen vika olla takuun piirissä?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viestiMuistakaa sitten, että anturit on sisemmissä paloissa, eli vaikka ulkopuolen palat ois kunnossa, niin sisäpuolelta voi olla jo sen verran lopussa, että ilmottaa.
Comment
-
Vieras
-
Sain eilen korjaamolta lisää tietoa eli todellakin toinen (oikea) sisäpala on loppu. Ja paloilla ajettu vain 27tkm!!! Onko normaalia kulumista vaiko olisiko syy väärin asennetuissa paloissa (voiko alkuperäisiä paloja asentaa väärin?) taikka jumiutuneessa satulassa? Ainakin satulan liikkuvuus on pakko kunnolla tarkistaa ku uudet palat asennetaan. Aika uskomatonta jos paloja joutuu alkaa vaihtamaan lähes samaan tahtiin kuin öljyjä,,,
Comment
-
Tuossahan on jarrupalojen kuivaustoiminto, että ESP pintajarruttelee silloin tällöin, jotta ei levyt olisi märät kun tarvitaan, se voi tuohon vaikuttaa. Mutta vaikka ei pyyhkijät olisi koko aikaa sadetunnistin asennossa jolloin tuo on käytössä, silti on aika huonoja kilsoja saatu:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=66786
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=79429
Comment
-
Jep toi kuivaustoiminto on todellakin ilmeisesti olemassa ja se on ollutkin tiedossa. Olen jopa sen johdosta pyrkinyt tietoisesti välttämään asentoa jossa jarrulevyjä kuivaillaan. Tässä tapauksessa kyse täytyy olla jostain muusta. Käyn parasta aikaa keskusteluja korjaamon kanssa että kuinka jatketaan. Olisi kiva jos saisi jotain hyvitystä tulevassa huollossa.
Comment
-
Joo voi sitä yrittää, tosin 27 tkm on jo sen verran, että joutuu ehkä tyytymään johonkin kunnon alennukseen. Aina kannattaa yrittää. Kyllähän jarrupalojen nyt kuitenkin pitäisi kestää huollosta huoltoon.....
Ne jarrupalojen kitinälevyjutskat on sitten aika kireellä kiinni paloissa, että jos niitä ei ole tehty kunnolla paloja vaihtaessa niin taatusti palat jumittaa ---->>> kyllä kuluu
Comment
-
Jos levyjen ja palojen vaihto olisi tehty merkkikorjaamolla voisi olla että he korvaisivat po. tapauksessa, eli yhden palan kulahtamisen johdosta, koska silloin on jotain töpätty tai ollut vikaa itse palassa tai mainittu levyn pinta ollut työstetty karheaksi.
Eiköhän se liene kaikkien kuluttajatason autojen jarrujen ominaisuus että männän puoleiset palat kulahtaa nopeammin, syystä ettei ole mäntää kummallakin puolella levyä, luistit eivät hyvin voideltunakaan pelasta asialta.
Yli 40tkm sitten vaihdatin omaani etujarrupalat ja edeskäyvän tiskillä mainitusta ongelmasta reklamoidessani ja uusien palojen hinnan kuullessani korotin hieman ääntäni ja niinpä edeskäypä räpläsi koneeltaan tehtaan ohjeen asiaan korjaukseksi. Eli tehdas suosittaa käytettäväksi isomman caliperin jarrupaloja, tarkoittaa esim. V8 koneisten jarruja ja niiden palat ovat sopivia myös pienempään jarrulevyyn.
Palojen materiaali erilainen, eli ilmeisesti kovempi. Näiden "vajaatehoisten" palat ovat "äänioptimoidut", ilmeisesti pehmeämpää materiaalia.
Edeskäypä ilmoitti että valinta kummat laitetaan on minun, valintaani helpotti kovasti se että ne tehtaan suosittamat "korjauspalat" olivat muistaakseni 40€ halvemmat kuin "äänioptimoidut" originaalit jotka olivat 170€ luokkaa. Jarrutustehossa tai "äänissä" ei ole havaittavaa eroa...
En yhtään ihmettele jos ne äänioptimoidut menee alta matkayksikön koska kyse on painavasta autosta ja jos sen "sporttisen" liikkeen jarruttamiseen käytetään lähinnä jarruja, omassani optimoidut kesti yli 120tkm...
Ettei tuota km määrääni otettaisi liian kategorisesti niin palojen kestoonhan tuon em. kannan lisäksi vaikuttaa eniten ajoprofiili, eli autollani on ajettu lähinnä pitkää maantieajoa jossa menee satoja km ettei juuri jarrua tarvitse, ns. kaupunkinytkyttelyssä voi se 40tkm olla jo ylärajoja...
Comment
Comment