Itsellä kans aina vesikelillä väläytteli jarrun kuvaa, ei pakkasilla. Otin liittimet auki ja putsaus. Ei ole enää vesikelilläkään valittanut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Jarrupalojen kulumisvaroitin.
Collapse
X
-
No tässä marmorin hintoja jollekin vertailupohjaksi:
Jarrupalat 80e (ovh. 83 ja rapiat).
Jarrulevyt (melko painavat!) 60e/kpl (ovh 62 ja rapiat).
Itse yllätyin noista jarrulevyjen hinnasta todella positiivisesti.
Eli yhteensä 200e keikka oli se, onhan tuokin toki jonkun verran tällä kukkarolla mutta harvoinpa tuonkin joutuu tekemään. Levyjä ei välttämättä olis tarvinnu edes laittaa.
Comment
-
Ole tarkkana niiden levyjen kanssa. VW-auto teettää varaosia myös itse, olen joskus ostanut jarrulevyt Laakkoselta merkillisessä valkoisessa laatikossa, jossa oli päällä tekstiä, joka viittasi ettei olleet alkuperäiset Saksasta.
Samoinhan on mm. pakopönttöjen kanssa, joihinkin niitä tehdään Suomessa...
ATE:n powerdiscit on ihan hyvät, vaikka hiukan kalliimmat Saksasta tilattuna.
Comment
-
Kyllähän nuo Traktoauton pojat on useamman kerran mulle sanonu, että kannattaa edes kysyä niitä heidän hintojaan, ne on niin kilpailukykyiset nykyään. Totta toinen puoli...
Enkä mä oikeasti tiedä mistä ja mitä jarruosia sitten ostaisin. Motonetin jarruista olen saanut tarpeeksi, on ne ihan kivat jos hakee formulaefektiä (jarrupöly lentää ja osat vaihdetaan joka session jälkeen) mutta ei mulle kiitos. Tai jos haluaa kokeilla mitkä on fiilikset kun palasta lentää pinta motarille.
Kyllä Motonetissa toisaalta on hyviäkin osia.
Comment
-
Do dii, vaihdettu on.
Oikealle puolella josta häly oli tullut, pintaa jäljellä sisemmässä palassa n. 2mm. Vasemman puolen sisemmässä milli pari enemmän.
Vaihtotyö 40e ja ei voi kuin kehua huolellisuutta taas. Epäilen ettei olisi kotipihalla polvet märkänä, rystyset verillä ja näpit jäässä tullut tehtyä ihan yhtä huolellisesti.
Takajarruja siinä katseltiin kun auto oli nosturilla, täytyy laittaa nekin näemmä kevään aikana.
Comment
-
Kävin lauantaina metsästämässä paloja ufoihin noista paikallisista varaosaliikkeistä, niin paloja ei tuntunut löytyvän kuin ferodolta ja remsalta. No sitten kysyin, että tuleeko näihin kumpaankaan kulumisvaroituksen johdot mukana, niin kaveri sanoi että ei tule, ja ettei niitä saakaan erikseen vaikka paloissa on niille johdoille paikat valmiina. Neljä vuotta sitten on kyllä vielä tullut johdot ferodon palojen mukana, kun edellisen kerran on palat vaihdettu.
Mitäs kannattais tehdä, vai saako noita johtoja tai johdollisia paloja jostain kohtuu hintaan?
No nyt soitti varaosamyyjä ja oli saanut hommattua johdot remsan paloihin, mutta nekin oli joutunut saksasta tilamaan. Hintaa 12€ per piuha.
Comment
-
Jarrupalojen merkkivalo
Jarrupalojen merkkivalo palaa jatkuvasti vaikka palat on ok! kun tarkistin tilannetta huomasin että yksi piuha on poikki. Kysymys kuuluukin miten saan herjan tietokoneesta pois kun johdon (siis se mikä mikä on etujarrupalassa ja kytkeytyy ajotietokoneeseen) korjaaminen (poikki) ei onnistunut...ärsyttää tollaset tunnistimet kun ilmoittavat viasta jota ei ole! ja uusia jarrupaloja en ala vaihtamaan pelkän herjan vuoksi kun siihen ei ole tarvetta!!
Comment
-
A4 (B7) etujarrupalat
Itsellä syttyi myöskin jarrupalojen merkkivalo ja kävin ostamassa marmorilta uudet palat ja levyt eteen. Ajattelin, että sisäpala kulunut loppuun. Mutta kun renkaat otti pois ja tarkemmin tarkasteli niin selvisi, että sisäpaloissa on reilusti pintaa. Tosin jossakin vaiheessa menee varmasti vaihtoon, renkaanvaihdon yhteydessä pitänee muistaa tarkastaa sisäpalat. Mutta en kuitenkaan rupea niitä ennen aikoja vaihteleen. Katkaistiin jarrupalojen piuhat ja päät yhteen niin ei auto herjaile enää. Oma mielipide on se, että ainakin kyseisissä paloissa (A4 B7) merkkivalo syttyy aivan liian aikaisin.Viimeksi muokannut TeemuR; 23.8.2010, 12:45.
Comment
-
Vaihdoin kuitenkin jarrupalat eteen kun sattui varastossa olemaan uudet (ehkä turhaan)...toisen palan toinen johdoista oli poikki, joten oletin tämän olevan syypää merkkivalon syttymiselle...palat paikalle ja piuhat kiinni mutta valopa palaa edelleen!! Jos haluan valon pois niin mistä pitäis lähteä ekana liikkeelle kun en tuota toimintoa haluaisi deletoidakaan.
Comment
-
On totta, että parempi vaihtaa liian aikaisin kuin liian myöhään. Turvallisuuden kannalta paloissa pitää olla pintaa, niin kuin juuri mainitsitkin, varsinkin ääritilanteissa. Pitänee selvittää kyseisten palojen vähimmäispaksuus.
Ulkopaloissa oli luonnollisesti hyvin jäljellä yli 10mm. Sisäpaloissa normi talttapää mahtu hyvin väliin, kun rapsutin rakoa eli noin 8mm jäljellä. Pitää mitata tarkka, kun talvirenkaat vaihtuu alle. Miten lie johdotus kyseisissä paloissa, jos on sattunut vioittumaan ja siitä aiheutui ilmoitus.
No palojen vaihto tiedostettu ja asia on tarkkailun alla, joten nou hätä. Tällä hetkellä asun korvessa ja kaupunkiajoa tulee todella vähän ja muutenkin moottorijarruttelen aika paljon, joten kuluminen kohtuu hidasta.
Comment
-
Lainataanpa hyvää viestiketjua...Kun palat on loppu, palaako merkkivalo yhtenäisesti vai vilkkuuko se? Omassa kulkineessa (100 C4) vilkkuu tuo huutomerkki jatkuvasti paitsi silloin, kun auto on paikallaan ja jarrupedaali painettuna. Tosin joskus pedaalin painaminenkaan ei sammuta vilkkumista.
Nesteitä on ja kaikki pelaa normaalisti; myöskään ABS-valo ei vilkuttele. Missäpä vika?
Comment
-
-
C4:ssä saattaa ilmoitella yhtä sun toista sillä samalla vilkkuvalla huutomerkillä, myös jarrupaloja.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...en+huutomerkki
Comment
-
Jarrupalat vaihdettiin ja (o) jäi palamaan...?
Kyseessä siis Audi S6 -95 4.2
Elikkäs vaihdettiin eteen jarrupalat jonka jälkeen näyttöön hyppäsi (o) keltainen merkki palamaan. Anturit on puhdisteltu vaan ei merkki sammu. Tämä merkki ei palanut ennen palojen vaihtoa ollenkaan... Olisko kellään tietoa mikä siihen olisi voinut tulla vai pitääkö nollauttaa vagilla? Kiitos vastauksista! :)
Comment
-
Valon saat sammumaan kun laitat jarrupalojen (auton puoleisen) liittimen johdot sänköjohdosta kuoritulla kuparilla yhteen. Ihan vaikka ottamalla esiin liittimen suojan alta johdot esiin ja viiltämällä eristeen auki ENNEN liitintä ja yhdistämällä johdot hyppylangalla. Se on viheliäinen tuo liitin. Avain valojen sammumiseen on siis yhdistää johdot. Tällä voit myös haarukoida kummalla puolella vika on jos haluat pitää ominaisuuden voimassa ja korjata oikasti asian. Jos hyppylankojen jälkeen edelleen palaa valo niin heiluttele johtosarjaa ylöspäin ja laita yhteen johdot jopa konehuoneen puolelta. Vika on silloin pitemmällä mutta tuo em. liitin on syypää 99% varmuudella vaikka se "näyttäisi" kunnossaolevalta. Sama vika ollut aina 100, A6 ja A8:ssa (D2).
Ohjaustehostin ongelma haisee luovuttavalle pumpulle JOS ohjaustanko on ehjä ja vuotamaton. Paineet katoaa tai ei välity. Joko venttiili jää auki pumpussa tai tangossa. Onko ääni pumpusa normaali kun lakkaa toimimasta? Jos ei niin pumppu kavitoi tyhjyyttään. Jos ei niin karse kääntyy ohjaustankoon jossa murheita alkamassa. Nesteen vaihto VOI auttaa jos roskia/paskaa..Viimeksi muokannut Pennivasara; 24.7.2012, 04:06.
Comment
Comment