Eli kuluneiden jarrupalojen symboli ilmestyi piippauksen kera mittariston näytölle ja ymmärsin ohjekirjasta että tuo koskee vain etujarruja. Etujarrupaloissa on kuitenkin pintaa vaikka kuinka. Mistähän tuo johtunee/saako sitä jollain poppakonstilla pois? Muutamaa päivää aiemmin ilmestyi myös aiheeton öljyntason alarajan varoitus.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Jarrupalojen kulumisvaroitin.
Collapse
X
-
Jarrupalojen kulumisvaroitin.
Avainsanat: a4 b8, a6 4f, audi, brake pads, jarrujen merkkivalo, jarrupalat, jarrut, kulumisvaroitin, kuluneet, merkkivalo
-
Hape
Mulla oli a4:ssa ihan samanlainen oikku.
Korjattiin vika merkkikorjaamolla abs-anturin vaihdolla. Meni silloin ihan yks kaks vaan normaali ajossa. Maksoi muistaakseni n satasen + työt.
-
jarrupalojen kulumisvaroitin A6 -95
Varoitusvalo syttyi mittaristoon.näyttäis olevan vikaa oikean eturenkaan paloissa.kun oikosuljin liittimen johdot niin valo sammui.paloissa näyttäis olevan pintaa jäljellä.mitenkähän tamä systeemi toimii?johtohan menee vain toiseen palaan?katkeaako sieltä palan sisältä lanka kun on tarpeeksi kulunut?vai onko joku muu katkos.
Comment
-
Hyvä. Palojen kulumisilmaisin toimii juuri niinkuin ilmaisit. Eli johto poikki -> hälytys ruutuun. Monissa tarvikepaloissa ei kulumisilmaisinta ole jolloin autonpään liittimet joutuu joka tapauksessa yhdistämään hyppylangalla.
Ongelmana on yleensä myös palan / auton johtojen kuluminen / katkeaminen jolloin vikailmaisin syttyy vaikka paloja on vielä jäljellä. Eli tämä todennäköisesti sinulla ongelmana jos liitin näyttää ehyeltä. Tosin monissa paloissa ilmaisimen lanka katkeaa jo "hyvissä ajoin" ja niillä ajaa vielä pitkään.
Comment
-
Jarrupalojen merkkivalon sammutus
Pikahuollossa vaihtoivat Allroadin takajarrupalat nopeasti ja edullisesti, n. 30 min ja 35 euroa. Semmoinen asia jäi huollon kaverilta huomioimatta, että uusissa keraamisissa jarrupaloissa ei ollut kulumisanturia joka ilmoittaa kun palat on vaihtokunnossa. Nyt tuo merkkivalo palaa edelleen.
Saako merkkivalon sammutettua VAG-COMilla, vai joudunko viemään auton vielä liikkeeseen että kytkevät anturin piuhat "sokeaksi"?
Comment
-
Ei ne ollu alkuperäispalat. Nämä keraamiset pitäis olla paremmat vähäisemmän pölyävyyden kannalta. Pienellä googletuksella löysin että tuon "brake pad worn sensor":in saa kyllä vag-comilla sammutettua. Intrument clustersin koodia on ilmeisesti muokattava siten että numerosta vähennetään 1. Pitänee googlettaa enemmän aiheesta kunhan pääsen kotiin.
Comment
-
http://en.openobd.org/audi/a6_4b.htm#17
On mahdollista ja mielestäni tehdään seuraavasti:
Ota yhteys "17 - Instruments". Paina "Coding - 07". "Software coding" -kohdassa näkyy jokin viisi numeroinen luku. Kirjoita se ylös muistiin palautusta varten. Tämän luvun kaksi ensimmäistä numeroa koskevat varoitusvaloja. Summaa seuraavasta listasta haluamiesi toimintojen lukuarvot yhteen ja lisää se siihen kahden ensimmäisen numeron tilalle.
+01 - Brake Pad Warning active
+02 - Seatbelt Warning active
+04 - Washer Fluid Warning active
+16 - Navigation active
Esim. kaikki muut active paitsi jarrupalavalo: "Software codingin" kaksi ensimmäistä numeroa ovat 22 (2+4+16=22).
Jos teet jotain väärin ja alkuperäisen luvun palauttamisenkin jälkeen mittaristossa palaa yhä turhia valoja, irroita akku ~15-30min.
Comment
-
Meillä oli just -02 A6 2.5 TDi Quattrossa takajarrupalat kuluneet aivan loppuun. Ja kulumisen ilmasin varotti. Vaihdettiin takapalat ja todettiin ettei siellä mitään ilmasinta tainnu olla, no eipä varotuskaan lähteny. Sitten todettiin että etupalatkin on kulunu. Oli ulkopuolen pala vielä sellanen että ajateltiin että menee vielä kesärenkaitten vaihtoon asti mutta sylinterin puoleinen pala olikin kulunut sen verran enemmän että oli melkein loppu. No etupalat vielä vaihtoon ja hyvä tuli.
Comment
-
Jarrupalojen kulumisvaroitin, paljonko pintaa jäljellä?
Syttyi tuossa A6:ssa wear indicator palamaan, eli olisi mentävä palakauppaan.
Vaan mietin tuossa, että paljonko pintaa noissa paloissa vielä on about jäljellä kun valo syttyy? Ei jaksaisi taas sitä varten repiä rengasta irti. Ulkpuolen paloissa näkyi vielä monta milliä mutta sitä ei tiedä miten sisemmät.
Anyway, tarkoitus oli yksinkertaisesti kysyä että menenkö nyt heti marmorille vai voiko tässä alkaa vielä tilaamaan Tepon kautta?
Comment
-
Niin se taitaa tuokin kuluttaa sitä sisempää, sieltä se wear indicator on varmasti myös hälytyksen antanut.
Mutta huomasin tässä justiinsa perhealbumia katsellessa, että täytyy joka tapauksessa repiä renkaat irti. Ja varmaan jarrupalatkin, ja levy.
Tarkoitus olisi laittaa varmaankin levyt myös samalla.
Perhealbumi antoi useampia levyvaihtoehtoja, eikä niitä palojakaan ihan yksi vaihtoehto ollut.
Paras kai selvittää ne osanumerot, tulee todellinen kunto selville samalla.
Comment
-
Hei
Itselläni viikon takaa sama operaatio, valo alkoi loistamaan. Vanhat oli kyllä kieltämättä aika sipissä varsinkin sisäpuolelta, joten lämpimästi suosittelen uusien palojen vaihtoa. Tunnistinlanka on laitettu paloihin kiinni ihan, loppuun ei voi ainakaan sanoa että menee tavaraa hukkan...
Comment
-
Niin ne indikaattorit on vain sisemmissä paloissa. Melko lopussa ovat jos normaali kulumisella ovat alkaneet hälyyttää. Ajaa voi toki, muttei kovin kauaa. Alkaa muuten rauta vastata rautaa.
Käy kysymässä tarvikettakin. Ihan toimivia löytyy Ferodolta jne.
Voit verrata hintoja marmorin ja tarvikkeen välillä. Ei välttämättä isoja eroja enään ole.
OT: AJM:n polttoainefilsu makso 25e, puol vuotta sitten vielä keksivät hinnaksi yli 50e marmorilla.
Comment
-
Että se sitten taas siitä Tepolta tilaamisesta.
Raksaprojekti syöny niin autoilua, että ei ole ehtiny autoihin tekemään kuin akuutit, eikä ehdi valmistautua mihinkään ennen kuin suurin piirtein summerit soi ja valot palaa.
Edit: Ihan hyvä tuo varoitin. Orkkispalat on vaihdettu jossain 70tkm:n päälle viimeksi Saksassa, eli palat oli käytännössä uudet kun auto tuli meille. Nyt 116tkm ja en olisi odottanut niiden vielä sentään olevan finito. Syksyllä olivat vielä siinä kunnossa, että ajattelin ettei kesälläkään vielä tartte kajota.Viimeksi muokannut A6tonen; 5.3.2007, 16:30.
Comment
Comment