Keltainen valo on etupalojen kuluneisuusvalo, punainen jarrunestetaso varoitin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Jarrupalojen kulumisvaroitin.
Collapse
X
-
B8 jarrupalavalo
En löytän pikasella ettimisellä sopiaa ketjua, jos sellanen on voi tän siirtää sinne...
Vaihtelin tossa viikonloppuna jarrupalat ja levyt 2009 B8 avantiin eteen ja taakse. Kaikki meni muuten ihan nappiin, mutta ajotietokone piippaa edelleen ja mittaristoon heilahtaa jarrupalojen kuluneisuudesta kertova valo. Valo huomattiin jo remontin yhteydessä jolloin kokeiltiin uudella sekä vanhalla anturin piuhalla vieläpä laitettiin vanhasta johdotkin yhyeen, tuloksetta. Valo ei syty heti käynnistäessä eikä välttämättä joillakin ajokerroilla ollenkaan, yleisin valon syttymis ajankohta on kun ajan autoa kotipihan katokseen (hiljainen vauhti ja renkaat ääriasennossa).
Anturin piuhat näytti ihan ehjälle, tarkastin nekin. Saakohan tuon kulutusanturin ilmoitukset koodattua VCDS:llä kokonaan pois käytöstä.?
Comment
-
C7 Brake pads keltainen varoitusvalo käännyttäessä
Olen taistellut jo vähän aikaa satunnaisen jarrujen varoitusvalon syttymisen kanssa. Se alkoi kiusata jo syksyllä vasemmalle käännyttäessä. Luin vika koodit ja vian syyksi osoittautui right wheel speed sensor. Vaihdoin anturin ja jarrupalat varoitus sensoreineen, mutta edelleen tuo varoitusvalo syttyy satunnaisesti vasemmalle käännyttäessä, mitään vikakoodeja ei kuitenkaan luettaessa löydy. Jarrunesteen pinnankin tarkistin, oli hieman yli ylärajan. Olisiko jollakin ollut samallaista vikaa tai neuvoja mistä seuraavaksi voisi vikaa lähteä etsimään? Autona muuten A6 2012 2.0tdi avant.
Comment
-
4G jonkin verran mennyt noita etupyörän johtosarjoja, vaikuttaisi viankuvauksen perusteella olevan viallinen.
Eikö kulumisvaroitin ole vain vasemmalla puolella? Sinänsä ei siis pitäisi liittyä tuohon abs-anturin vikaan, jos oli oikealla puolella.
https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6...927-927000/#10
Tuossa kuvassa ilmeisesti osa nro. 10. Ainakin marmorilta saa, kenties muualtakin.
Comment
-
Sähköjohto poikki jarruilta
Moro!
Auto: 2002 2.5 v6 TDI a6 Diesel
Kysymys kuuluukin auton herjatessa jarrujen kulumisesta
Onko kyseisissä kuvissa jarrujen kuluneisuusanturi ?
Oikealta puolen johto oli poikki, vasemmalla puolen oli joku mötikkä johdon päässä joka oikealta puolen oli poikki. Mihin johdot menee mötikästä jarruihin ?
meneekö mihinkään ?
Mihin asti johdot menee konehuoneen puolelle, että miten saisi vaihdettua uuden johdon katkenneen tilanne ? Kyseissä johdossa on toinenkin johto saman kutisesukan alla, toinen menee jarruihin ja johonkin toiseen peukalon pään kokoiseen mötikkään. ABS-anturi ?
Pitääkö kuluneisuusmittarin toimia katsastuksessa ?
Kuvat
Mihin tästä mötikästä menee jatko ? vai voiko kyseinen mötikkä olla "loppu" ?
https://imgur.com/a/RPUmD
Tässä kuva toiselta puolen josta puuttuu mötikkä, on vain pelkkä sähköjohdon pätkä
https://imgur.com/a/eA0tt
Loppuun ohi aiheen, mistähän öljyvuoto voisi johtua ? koneen yläpuoli on kohtuullisen puhdas mutta öljypohja näyttäis lilluvan öljyn peitossa
https://imgur.com/a/RKJg2
Comment
-
Kiitos nopeasta vastauksesta, Luin topikin läpi ja moni suosii johtojen kytkemistä oikosulkuun = yhteen. Omasta mielestä myös turha anturi, ainut vain että kiinnostais tietää miten anturi toimii, kun ensimmäisessä kuvassani yläpuolella olevasta postauksesta mötikkä ei jatku jarruille asti, vai ottaako se kuluneisuuden jotenkin muuten ? jostain jarrupaloihin menevästä johdosta on myös puhuttu täällä, tuleeko se tuohon anturiin kiinni jarrupaloista ? Eniten hämää se, että en nää anturissa mitään reikää josta johto voisi jatkua.
Comment
-
Männän puoleisessa jarrupalassa on kiinteästi asennettu kulumisvaroitin. Kun palat kuluvat tarpeeksi, johto kuluu poikki ja sytyttää valon.
Ensimmäisessä kuvassa näkyy liitin, jossa piuhat jatkuvat eteenpäin paloilta. Liittimen avaaminen siis mahdollistaa jarrupalojen vaihdon. Kuvassa on jarrupalan johtimet poikki aivan juuresta ja siksi näyttää enemmänkin vain tulpalta. Kaksi piuhaa siitä kuitenkin lähtee jarrupalalle.
Ja kulumisvaroittimen toimintaa ei leimalla testata, valo vain ei saa palaa silloin.
Comment
-
Saa se valo palaa katsastuksessa eikä siitä tule merkintää.
Viimeset 7v se on palanut mulla eikä ikuna ole siitä ollu merkintää katsastuksessa.
Comment
-
Juu, toisessa kuvassa johdot on katkaistu aivan liittimen juuresta, siis se puoli joka menee jarrupalaan. Jälkimmäisessä ei ole edes tuota liitosta ja paljon hankalampi korjata niin että uusilla paloilla pääsee hyvään lopputulokseen. Johdossa on ilmeisesti jännite, koska se ei saa katketa eikä maadoittua. Jos niin käy (jarrupala kuluu niin pitkälle että levy hinkkaa tuon johdon kupariin tai kuluttaa sen poikki) niin se (O) valo palaa niin kauan että tilanne korjaantuu. => Vaihtaa jarrupalat, tai ehjää sen johdon
Comment
-
Audi A6 C7 jarrupala hälytys aiheetta
Hei,
Onkohan jollain ollut samaa ongelmaa? Eli A6 C7 hälyttelee, että palat loppu vaikka anturit on kunnossa. Totesin sähkömittarilla, että "piiri" kulumis antureille on kunnossa.
Ei vikakoodeja. Hyviä arvauksia mistä lähtis vikaa etsimään.
Edit. Täällähän on valmiina vastaukset. :) Pitää laittaa johtosarja tilaukseen.Viimeksi muokannut JouniH; 30.4.2018, 23:01.
Comment
-
Audi A4 B6 AVJ
Hei,
Kysymys liittyen 2001, B6 A4 AVJ mallisen autoon.
Ymmärtääkseni auton jarrujen etupaloissa on kulumista mittaavat anturit eli osaa jotenkin ilmoittaa jos palat kuluneet liikaa? Mahtaako ilmoittaa erikseen paloista näytöllä vai lukeeko vain, että service? Eli tarviinko jonku odb lukijan tjsp?
Comment
-
Etummissa sisäpaloissa on "anturit" ja kun palat ovat tarpeeksi kuluneet niin tuollainen jarrujen symboli tulee ruutuun. Palat vaihtaessa valoa ei tarvitse erikseen nollata esim. VCDS:llä vaan se sammuu itsestään eikä jätä vikakoodia. Lisää asiasta esim. täällä. Service eli huolto on sitten asia erikseen eli ei liity tähän.
Comment
-
A4 B8 vm. -09, ongelmana tuo jarrupalojen kulumisen varoitus. Tuo ilmoitus tulee lähes joka kerta kun autolla lähtee ajamaan, ei kummentunut uudella anturilla eikä edes sillä että katkaisin liittimen kokonaan pois ja laitoin johdot yhteen. Tässä siis vain yksi kulumisanturi edessä kuskinpuolella.
Löytyiskö apuja mistä löytyy seuraava paikka josta voisi tuon anturin ohituksen tehdä? Ei oikeen kiinnosta alkaa tuota pyörän kaaressa menevää johtosarjaa aukomaan...
Comment
-
Löytyykö koodaukseen jostain ohjetta? Olin siinä käsityksessä että vanhemmista onnistuis koodata pois, mutta ei enää tämän ikäisestä... Ainakaan VCDS:n long coding-helperistä ei löytynyt kohtaa mistä saisi ton ominaisuuden pois käytöstä, olikohan se nyt instrument cluster missä pitäis tuo olla?
Comment
-
Olisiko tästä apua? https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...odausvinkkejä
Toki on parempi lanka kysyä asiasta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Noppis Näytä viestiA4 B8 vm. -09, ongelmana tuo jarrupalojen kulumisen varoitus. Tuo ilmoitus tulee lähes joka kerta kun autolla lähtee ajamaan, ei kummentunut uudella anturilla eikä edes sillä että katkaisin liittimen kokonaan pois ja laitoin johdot yhteen. Tässä siis vain yksi kulumisanturi edessä kuskinpuolella.
Löytyiskö apuja mistä löytyy seuraava paikka josta voisi tuon anturin ohituksen tehdä? Ei oikeen kiinnosta alkaa tuota pyörän kaaressa menevää johtosarjaa aukomaan...
https://www.a5oc.com/threads/brake-p...-35042&slide=0
Comment
-
Ei se kuluseinuus valo mittaristossa ole katsastuksessa ongelma. Kattovat muutenkin onko jarruissa pintaa. Mulla on vilkkunut jarrujen vikavalokin C4 Audissa, mutta ei haitannut mitään kun jarrut toimi.
Liittimissä tai siinä jarrupalalta tulevassa piuhassa se vika melkein aina on. Itse asiassa mulla on aina ollut se liittimessä tai jarrupalan piuhassa se ongelma.
Comment
-
Löytyihän se kulumisen varoittimen ruksi tuolta 09-central electronics:sta kun malttoi selata. Nyt ei enää valo syty, kiitoksia avusta!
Eihän tuo tosiaan katsastuksessa mitään haittaa, lähinnä vaan itteä kyrpii ko piippaa joka kerta kun lähtee ajamaan ja valo loimottaa mittaristossa.
Comment
-
Audi A6 Allroad, 2007 jarrupalan kulumisilmaisin palaa eli jokin pala on kulunut.
Saako VCDS:llä tietoa siitä, minkä renkaan tai edes akselin palasta on kyse?
Olisi helpompaa tilata palat tarvitsematta purkaa pahimmassa tapauksessa neljä rengasta ennenkuin tietää, minkä akselin palat pitää vaihtaa.
Comment
Comment