Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Jossain siellä häikkää on loopeissa, tai jostain johto/liitin sen verran huono, ettei virta kulje läpi tarpeeks. Pari kertaa hiljentyny tän muutaman viikon aikana mitä mulla ollu. Katottu kyllä kaikki nurkat liitosten ja looppien kunnon osalta, muttei mitään erikoista oo löytyny syyksi, tarvis varmaan yleismittarilla katsoa..
Olis helpoin saada koko toiminto kokonaan pois, sen verran tulee jarruja kuitenkin seurattua, että aivan turha toiminto. Jostain luin, että poiskoodaus b5 a4/s4 onnistuu vcds:llä, muttei rs4. Miten on?
Sama mittaristo RS4:ssa on, joten jos onnistuu a4/s4, niin onnistuu myös RS4:ssa. Mulla tosin on semmonen kutina, että ison ajotietokoneen tapauksessa ei voi koodata pois. Helpostihan se selviää, kun kattoo VCDS:llä.
Ei saa pois. En ainakaan löytäny omasta moista kohtaa. Loopit on mullakin noissa Porschen tekeleissä. On mulla nyt ne anturitkin hyllyssä mutta en ole saanut aikaiseksi laittaa kiinni. Loopit toimii oikein hyvin.
Ei auta jompitukset renkaiden päässä. Vika jossakin muualla piuhassa. Eikö kenelläkään ole kokemusta mistä piuhat löytää konehuoneesta allroad a6 tdi 02 vehkeestä? Mittaristoakin irroittelin ja tutkin netistä että blue liittimen 2 on (ainakin joissain mittaristoissa)jarrupalojen kuluneisuus piuha mutta sen maadottaminen ei myöskään valoa poistanut. Rupee ärsyttämään tuo mittariston piipitys. Auttakaa nyt miestä mäessä...
Unohtui tähän aikanaan vastata. Ilmeni, että itselläni oli johdot jostain poikki tai jokin häikkä niin, että pimensi kolme nurkkaa. Vain yhteen nurkkaan tuli virtaa kun mittasin. Ajattelinkin, ettei loopeissani ollut mitään vikaa.
No törmäsin kansainvälistä AudiSRS -foorumia selatessa samoihin ongelmiin ja löysin tällaisen vastauksen risamiesten keskustelusta:
"If you want to mod the wires behind the dash cluster, its T32(blue) pin 2, Brown/Green wire, and you need to connect it to ground/earth. Solid brown is ground. If you pull that wire to ground at the cluster you wont need to touch any of the wires at the wheel arches."
Ja näin tein ja tämä toimi. Eipä enään tarvitse kuunnella tuota piipitystä..Vinkkinä muillekin asian kanssa joskus tulevaisuudessa painiville osapuolille. Aikaa meni sen vartin verran.
Ilmeni, että itselläni oli johdot jostain poikki tai jokin häikkä niin, että pimensi kolme nurkkaa. Vain yhteen nurkkaan tuli virtaa kun mittasin.
Eikös palojen varoitus ole vain edessä.
Et varmaan ole mitannut virtaa, mahdollisesti jännitettä, mutta siitäkään ei ole ollut mitään hyötyä. Resitanssia sieltä pitää mitata.
Toimivassa palavaroituksessa mittariston pinni on maadoitettu jarrupalojen kautta.
Jännitettä juuri. Luin kyllä jostain, että pitäisi tulla väh. 5 volttia joka nurkkaan.. Ja niin, RS:ssä on palavaroitin joka nurkassa. Mutta pääasia, ettei tarvitse kuunnella sitä vinkumista ja valoa joka kerta kun lähtee autolla ajamaan..
Allroadissa ei ole mustaa 10 napaista liitintä. Löytyy sininen harmaa ja vihreä. Kaikki 32 napaisia. Sinisestä 17 ja 32 yhdistys sytyttää luistonestovalon. Löytyykö joltain faktaa tietoa piuhoista jolla valo sammuu?
Löytyykö infoa mitkä pinnit kickpaneelissa pitäisi mitata A4 B7:assa? Tarkastin johdot, ja olivat molemmat noin 0,1 Ohm. Tästä huolimatta piippailee ja polttaa keltaista. Rupeaa häiritsemään kun melkein jokaisessa A4:sessa mitä minulla on ollut niin tuo varoitus syttyy ennen aikojaan.
Tai tietääkö kukaan sellaista patentti-paikkaa mistä tuo johto menee poikki kuten korkeusanturin johto joka hankautuu sisälokarin reunan kohdalla?
tänään ajaessani näyttöön ilmestyi teksti: "bremsbelag verschlissen" ja kääntäjän mukaan jarrupalat olisivat kuluneet.
Kohta pitäisi auto katsastaa, joten varmaan leimalle pitänee laittaa kuntoon. Minulla on vuoden 2000 audi s6 4.2 litran V8 koneella, nelikko. Osaako kukaan sanoa paljonko tuohon mahtanee tulla maksamaan uudet palat? Riittääkö tonni?
No ei siihen tonnia sittenkään mene, ei edes marmorilla. Tarvikepalat paikasta riippuen 50-100 euroa ja siihen asennus päälle. Ei siihen palojen vaihtoon tiloja tarvi, sen tekee ihan pihamaallakin.
Oletan että autossa on vakiojarrut eli ns. HP2 satulat. Niihin onnistuu palojen vaihto ilman mitään erikoistyökaluja vaikka tosiaan pihamaalla ja jos verstaalla teettää niin alle tunnin homma se on joka tapauksessa. Töiden osuus siis kymppejä ennen kuin satasia.
Kaiken halvimpia tarvikepaloja kannattaa välttää painavan auton kanssa. Hyvät palat (Brembo/TRW) ovat yleensä vajaan satasen kierros etupäähän. Jarrulevyt ovat sitten kalliimmat mutta niitä nyt ei yleensä tarvi vaihtaa kuin kerran tai kaksi auton eliniän aikana.
Lainaanpa tätä säiettä. Omassa autossa (B6 2002 2,5Tdiq) ilmestyi myös jarrujen varoitusmerkki mittariston näyttöön. On siis se keltainen (O) merkki. Onkohan tämä nyt tuo jarrupalojen kulumisvaroitin, ei pysty muistamaan?
Vähän vaan ihmettelen, kun edellinen etujarrupalojen vaihto on tehty n. 30tkm sitten ja sitä edellisellä palasetillä pääsin hieman yli 60tkm. Nykyiset ja edelliset palat ovat samat Bosch/TRW. <30tkm etupaloilla on kuitenkin aika vähän. Toki palat saattavat olla eri valmistajan tekemiä vaikka ovat Bosch/TRW pakkaamia.
Vai olisiko kyseessä takapalat. Ne vaihdettu n. 90tkm sitten, minulla kuitenkin käsitys, ettei takapaloissa olisi ollut kulumisvaroittimia?
Mulla A6 TDIqA Avant on säännöllisen epäsäännöllisesti väläytellyt tuota kulumisvaroitusta. PAloissa on pintaa ja varoitus tulee ja menee. Päättelen tämän johtuvan huonosta/heiluvasta varoitinanturijohdon kontaktista. Ei haitanne katsastuksessa?
Vm 98 ajotietokoneeseen syttyy aina käynnissä ollessa jarrujen merkkivalo
ed. Omistajan mukaan jarruneste säiliön tasoanturissa vika, oli korjaamolla niin sanottu,
onko näissä tyyppivikana sen hajoaminen ja meneekö koko säiliö vaihtoon?
Tai jos sen saa irti niin vuotanee jarrunesteet pihalle ja sitten ilmaus hommaa aikalailla?
Jos vika olisi jarrupalojen johdoissa herjaisiko jarrupaloja erikseen vai sitä samaa keltaista jarruvaloa silloinkin?
En löytän pikasella ettimisellä sopiaa ketjua, jos sellanen on voi tän siirtää sinne...
Vaihtelin tossa viikonloppuna jarrupalat ja levyt 2009 B8 avantiin eteen ja taakse. Kaikki meni muuten ihan nappiin, mutta ajotietokone piippaa edelleen ja mittaristoon heilahtaa jarrupalojen kuluneisuudesta kertova valo. Valo huomattiin jo remontin yhteydessä jolloin kokeiltiin uudella sekä vanhalla anturin piuhalla vieläpä laitettiin vanhasta johdotkin yhyeen, tuloksetta. Valo ei syty heti käynnistäessä eikä välttämättä joillakin ajokerroilla ollenkaan, yleisin valon syttymis ajankohta on kun ajan autoa kotipihan katokseen (hiljainen vauhti ja renkaat ääriasennossa).
Anturin piuhat näytti ihan ehjälle, tarkastin nekin. Saakohan tuon kulutusanturin ilmoitukset koodattua VCDS:llä kokonaan pois käytöstä.?
Ne "anturin" piuhat ei ulkoisesti muuta muotoaan vaan kupari katkeaa eristeen sisältä. Taisi olla suoraan kytketty niin ettei voi koodata pois. Korjattaneen jos muistan väärin.
C7 Brake pads keltainen varoitusvalo käännyttäessä
Olen taistellut jo vähän aikaa satunnaisen jarrujen varoitusvalon syttymisen kanssa. Se alkoi kiusata jo syksyllä vasemmalle käännyttäessä. Luin vika koodit ja vian syyksi osoittautui right wheel speed sensor. Vaihdoin anturin ja jarrupalat varoitus sensoreineen, mutta edelleen tuo varoitusvalo syttyy satunnaisesti vasemmalle käännyttäessä, mitään vikakoodeja ei kuitenkaan luettaessa löydy. Jarrunesteen pinnankin tarkistin, oli hieman yli ylärajan. Olisiko jollakin ollut samallaista vikaa tai neuvoja mistä seuraavaksi voisi vikaa lähteä etsimään? Autona muuten A6 2012 2.0tdi avant.
Comment