Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä alustasarja A4 B6?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pakko se on kysyä et laitanko projektiin paljon vaiko vähän vähemmän rahaa kiinni.

    Eli oma B6 on ajettu 55tkm ja alustaa olis tarkoitus tiputtaa vain hieman, 30-35mm. Kelasin et tilaan Konin sarjaa tuosta mutta ahneus iski ja meinasin että jätän vakioiskarit paikalleen ja ostan pelkät jouset. Tuleeko siitä hyvä pelkillä jousilla vai pitäskö kuitenkin... On niin vähän matkaa menty noilla iskareilla et on vissiin ihan hyvät vielä. Enemmän huolettaa mikä ajettavuus tulee tolla pläjäyksellä, kun vaimo tuolla kuitenkin yleensä ajaa, ja muutenkin matka-ajoa 95%.

    Comment


      Omassa ei ainakaan mitään suuria muutoksia pelkkien jousien vaihdolla tullut,ehkä aavistuksen jämäkämpi. Vakiona oli tehtaan sport alusta. Emantä ei edes heti huomannut jousien vaihtoa. Nykyään siis eibachin -30mm

      Comment


      • Nonni. Tilaukseen meni Konin STR.T -35mm sarja iskareita ja jousia. Jää nyt kuitenkin nähtäväksi tuleeko sitä asennettua tässä ennen talvea vielä vai jääkö sitten kevääseen ennen kun tulee laitettua alle. Laitan sitten aikanaan kuvat kun tulee valmista tuosta...

        Comment


          Mulla on noi konin STR.T iskarit mut eibachin jousilla. Ei moitittavaa.

          Comment


          • Jatketaan tähän ketjuun. Nyt sattui työttömälle paha rasti, kuskinpuolen takakulma on täysin tontissa. Audi oem sportti -20mm.
            Uusien osien hankkiminen marmorilta ei ole vaihtoehto. Osto-ilmoitus jätetty.

            Kysymys: Jos vaihdan motonetin tolpat ja jätän vanhat jouset niin miten käy?

            Kuva

            Comment


            • Auton ajettavuus paranee uusilla ehjillä iskareilla :) Jos jousi/jouset eivät ole poikki tai muuta hasardia niin anna mennä vain, tuskin tuo -20mm radikaalisti vaikuttaa iskareiden kestoikään.

              Comment


              • Kyllähän tuosta jousi on poikki. Eli vakio sportti alustalla se ei noin linttaan kyllä muuten mene, jos ei nyt sitten joku ole laskenut betonia takaluukun täyteen :D

                Koliseeko? Jos ei muuta, niin tunkkaa auto helmasta ylemmäs ja kokeile heiluuko jousi. Ehjänä pitäis jousen olla jämysti paikallaan.

                Takapäässä jousi ja iskari ovat erilliset ja iskarilla ei ole korkeuden säädössä tekemistä.

                Comment


                • käypikö A4 b7:n alusta b6:seen?

                  Comment


                  • Käy jos vetotapa, korimalli ja akselipainot ovat vastaavia.

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja Patasuvanto Näytä viesti
                      Kyllähän tuosta jousi on poikki.

                      Takapäässä jousi ja iskari ovat erilliset ja iskarilla ei ole korkeuden säädössä tekemistä.
                      Tosiaan huomenna olisi tarkoitus katsoa miltä siellä näyttää. Ei kolise, eikä muutenkaan pidä mitään erikoista ääntä niin miettisin
                      jos iskari olisi pohjassa ja makaa pelkän jousen päällä.

                      Comment


                        Taitaa jousi olla se, joka auton pitää ylhäällä. Iskarinhan saa itsekin painettua käsivoimin pohjaan. Eli jouselle ääni, puuttuisiko kokonaan.

                        Comment


                          jos iskari olisi pohjassa ja makaa pelkän jousen päällä.
                          :D :D illan hörähdykset.

                          Jousi sieltä on mennyt erittäin suurella varmuudella. Tarinoita olen kuullut että edesmenneet iskarit olisi jäätynyt niin että olisi jäänyt kulma alas, mutta toistaseksi pidän noita tarinoina koska yhtäkään en ole nähnyt.

                          Comment


                          • sitä sattuu :D :D anyway edellisessä elämässä ajaisin auton suoraan korjaamolle, mutta nyt on itse tutkittava ja selvitettävä.

                            Comment


                              Kesällä viimeistään alusta vaihtoon.

                              Onkos kukaan kokeillut D2 racing säädettävää alustaa B6 sedanissa?
                              Esim. http://www.futurez.fi/fi/shop/alusta...4-b6-2wd-02-04.

                              Tällähetkellä alla on elokuussa ostettu W-Maxx, joka on täyttä kuraa, huonompi mitä b5 farkun jom sportti oli.

                              Onko muita hyviä vaihtoehtoja samaan hintaluokkaan?

                              Ehotuksia ja kokemuksia saa heittää.

                              Comment


                              • En kyllä suosittele mitä oon parin kaverin autolla ajanu (type-r ja A4 B5). Tosi kova ja epämiellyttävä ajaa. Tuohon hintaan saa jo varmaan Eibachin pro street s:n, joka on kyllä todella hyvä alusta. Löytyy kokemusta B6:sta jossa kyseinen alusta..

                                Comment


                                  Se tietenki riippuu miten säädety tuo D2 alusta, siinä säätöjä ainakin riittävästi :D

                                  - Erillinen korkeussäätö, alakiinnike liikkuu tolpan rungon ympärillä. (=Laaja säätövara)
                                  - Mallit joissa erillisjousi takana, korkeussäätö tapahtuu jousilautasesta.
                                  - Jousen esijännityksen portaaton säätö
                                  - 38-portainen iskunvaimennuksen jäykkyyden säätö
                                  - Osassa malleista camber-säätö jos alustarakenne mahdollistaa tämän.
                                  - 2 vuoden takuu (koskee vain Street alustoja)
                                  - Kestävä ja kevyt alumiinirakenne

                                  Eli ku vihtii kokeilla niin pitäis kylä löytyä sopiva setuppi joka jätkälle.

                                  Comment


                                  • Täältä sivusta (ilman kokemusta D2:sta) vois sanoa, että voi olla noinkin, mutta voi olla myös, että säädettävyys on välillä jäykkä - helvetin jäykkä.. :)

                                    Comment


                                    • Mites tällänen?
                                      http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=826
                                      Sais valita jousetkin oman mielen mukaan.

                                      Comment


                                      • Miten muuten menee noiden akselimassojen kanssa, kun Eibachin pro streettiä on saatavilla 1080kg ja 1230 kg etuakselimassoilla. Ja tuo profiilin bex on etuakselimassaltaan 1085 kg. Jos oikeen trafin sivuilta ymmärsin niin sarjan etu- ja taka-akselimassat laskettaisiin yhteen ja sitä verrataan auton kokonaismassaan. Meneekö näin? Silloin tuon kevyemmän sarjankin pitäisi lain mukaan sopia?

                                        Comment


                                          Eiköhän se ole niin, että tuo 1080kg Eibach riittää niihin autoihin missä etuakselimassa on max.1080kg. 1081kg ja 1230kg (1231kg) välille osuvat etuakselimassat sitten vaativat tuon 1230kg Eibach-sarjan. Onko sulla linkkiä tuohon trafin tekstiin? Ja onko tuo 1085kg rekisteriotteen lukema?

                                          Comment


                                          • http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...imuutoksin.pdf

                                            Kyllä 1085kg on rekisteriotteen lukema.

                                            Comment


                                              Alkuperäinen kirjoittaja Trafi
                                              Alustasarjan soveltuvuus autoon voidaan osoittaa esim. auton valmistajan lausunnolla tai riippumattoman tutkimuslaitoksen (esim. TÜV) todistuksella.
                                              Tota alustasarjan valintaa kannattaa varmaan lähteä lähestymään siltä kantilta, että minkä alustasarjan Eibach on autollesi speksannut. Jos alustasarja on tarkoitettu kevyemmälle autolle, niin oletettavasti on tulossa aikamoinen vääntö katsastuskonttorin kanssa jos aikoo saada alustan katsastettua.

                                              Comment


                                              • Autossa kiinni joku weitecin sarja millä perä makaa todella alhaalla, saako jostain tilattua esim 2kpl eibachin -30 mm jousia pelkästään taakse?. Etupää kun asettuu noilla weitecin jousilla omaan silmään hyvälle korkeudelle.

                                                Comment


                                                • Et ihan hirveesti 'säästä' jos vaikka saisitkin pelkät takajouset ostettua, ko sarja taitaa olla pauttia rallaa 200 e toimitettuna jostain sakuista, ja itselleni jousella on joku muukin funktio kuin se että millä korkeudella autosi seisoo parkissa ollessaan .......

                                                  Comment


                                                  • Siis tuossa weitecin sarjassa ei ajettavuuden & mukavuuden kannalta ole mitään pahaa sanottavaa, jos olisi niin tottakai vaihtaisin etu/takajouset. Tuntuu vaan hullulta tilata koko setti takapään takia.

                                                    Comment


                                                      Eikös sinne taakse ole olemassa jotain korottavia jousilautasia? TT:seen ainakin jotain korotuslevyjä.

                                                      Comment


                                                        Onko kellään kokemuksia tämmösesta alustasta?

                                                        http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=831

                                                        Comment


                                                          Viitsiikö joku Eibachin -30mm ja H&R -45mm -alustan ja 1.8T Avant quattron omaava mittaamaan matkan navasta kaareen sekä edestä että takaa? Noin. 33-34 cm olisi tavoitteena itsellä, enkä oikein ole päässyt jyvälle paljonko sitä autoa pitäisi loppupeleissä tiputtaa. -45mm ilmeisesti ainakin paperilla olisi lähempänä, mutta entäpä todellisuudessa ja sitten kun kilometrejä tulee ja jouset väsyvät, tippuuko liikaa?

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja JanMan Näytä viesti
                                                            Viitsiikö joku Eibachin -30mm ja H&R -45mm -alustan ja 1.8T Avant quattron omaava mittaamaan matkan navasta kaareen sekä edestä että takaa? Noin. 33-34 cm olisi tavoitteena itsellä, enkä oikein ole päässyt jyvälle paljonko sitä autoa pitäisi loppupeleissä tiputtaa. -45mm ilmeisesti ainakin paperilla olisi lähempänä, mutta entäpä todellisuudessa ja sitten kun kilometrejä tulee ja jouset väsyvät, tippuuko liikaa?
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                                                            Äsken reilulla puolikkaalla tankilla bensaa oli 345/325mm. Liekö tosta vielä vähän laskee kun saa kilometrejä alle.
                                                            Tosin tossa mulla tuntui tuo perä olevan jostain syystä jo sporttijousilla hieman normaalia alempana, mutta tuollaista H&R:llä (-45mm).

                                                            Edit: on mullakin 40-50tkm ollut H&R alla eikä mullakaan ole juurikaan alkuperäisestä muuttunut.
                                                            Viimeksi muokannut andre_; 12.3.2014, 19:43.

                                                            Comment


                                                            • Mulla on ollut H&R:n jouset 4v ja ~80tkm alla eikä korkeus kyllä ole silminnähtävästi alkuperäisestä muuttunut, että sen puolesta -45mm sarjaa ei kannata hylätä.
                                                              Viimeksi muokannut JarnoN; 12.3.2014, 18:44.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X