Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä alustasarja A4 B6?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mjoo. Mitenkäs samaan palettiin sitten kallistuksenvakaimet.

    KW on tuota ~400 euron hintaluokassa pyörivää 32mm+24mm etu-takavakain sarjaa ja sitten löytyy pelkästään taakse RS4 OEM vakainta ja H&R näkyy kanssa olevan 32/20mm sarja olemassa.

    Suoraan materiaalivahvuuksista ei taida päästä mitään johtopäätöksiä tekemään joten tässä kaipaisi noita kapistuksia kokeilleilta näkemystä. Neutraalia tai mieluummin perävoittoista ajettavuuttahan sitä hakee - perinteisen aliohjaavamman OEM tyylin sijaan.

    Comment


      Perävoittoiseksi pääsee, kun ostaa mahdollisimman paksun taakse. Eikö se jotakuinkin noin mene. Paksu=jäykkä=lisää yliohjausta takana. Kun siis takavakaajasta puhutaan.

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja LongJohn
        Neutraalia tai mieluummin perävoittoista ajettavuuttahan sitä hakee - perinteisen aliohjaavamman OEM tyylin sijaan.
        Reilulla satkulla hankit sen OEM RS4 vakaajan, etkä koske etupäähän ollenkaan.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja 8866 Näytä viesti
          Reilulla satkulla hankit sen OEM RS4 vakaajan.
          Tämä ollut itsellänikin mielessä - mistä saa moiseen rahaan ?

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja tontsa Näytä viesti
            Tämä ollut itsellänikin mielessä - mistä saa moiseen rahaan ?
            http://speed-autoteile.fi/?p=hintahaku&q=8E0511409AL

            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...2&postcount=39

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja LongJohn Näytä viesti
              Näyttääpi tämä setti hyvälle mutta mitenkäs matala siitä käytännössä tulee? Mitä sinne alle jää tilaa ja vaikuttaako miten ympärivuotiseen käyttöön? Kohtuuhintainen sarja kyllä jos ei säädettävyyttä kaipaa.
              (Alkuperäinen kirjoittaja Palehti
              Voin suositella tuota H&R 45mm cup kit -alustaa.
              Ei keuli. Ei kivireki. Laadukas (oletan kestävän pitkään). Onhan noin matala silti luonnollisesti "tiukempi", kuin vakioalusta.
              Eibach on myös varmasti hyvä.
              Halppiksiin en jaksaisi itse lähteä, kyllä siinä on sitten maku pois koko autosta, jos alusta on "huono". Halppiksien joukossa on varmasti hyviäkin.)


              Tämä autohan on nykyään mulla ajossa. Alusta on juuri sopivan korkuinen normaaliin ajoon, eli pystyy ajamaan korkeistakin kynnyksistä huoletta, hiljaa, yli. Ei tarvi koko ajan olla "kusisukassa" jokaisen töyssyn ja hidasteen kohdalla. Eli juurikin sopiva vanhalle keski-ikäiselle miehelle. Ja auton voi antaa vaimonkin ajoon. ;)

              Mitä tulee muuten tuohon alustaan, niin on kyllä todella mukavan jämäkkä. Mitat navasta kaareen on 340mm. rekisteriotteessa. Moni pitää tätä toki korkeana, mutta omaan makuun just sopiva yhdistelmä ulkonäköä ja käytettävyyttä.

              Voin suositella.

              Edit, nyt on alla 8,5x19 et17 vanteet takana, eikä ota kiinni.

              Comment


                Eibach kitillä on minulla otteessa merkintä E: 345 ja T: 350 mm. Tuota Eibachin kittiä voin suositella. Helsingissä pääsee koeajamaan niin kauan kun tuo on myynnissä.

                Comment


                  Mulla on 1.8tq avantissa kanssa H&R ja RS4-takavakaaja. Hyvä ajaa eikä oo kivireki, mitä nyt kahvi meinaa läikkyä kun risteyksessä ajaa urista poikittain/vinottain. Ihan hyvä valinta on ollu omasta mielestä. Mulla taasen on navasta kaareen edessä 340mm ja takana 320mm kun pari viikkoa sitten mittasin, onko toi muilla takaata noin matala?

                  Comment


                  • Pitääpäs mitata omasta vielä uudelleen. Rekisteriotteessa tosiaan on merkintä 340mm sekä edessä että takana.

                    Liekö sulla sitten farkussa vähän eri kantavuus tms. ja sen takia perä "laahaisi"?

                    Ja mitä tuota nyt katsoo sivuprofiilista, niin aika hyvin on balanssissa.

                    Comment


                      Itsellä pientä raapimis ongelmaa. autossa alla kw2 säädettävä ja 19"8,5/9,5 et35 vanteella 235/35 kumi. Etupää toimii mainiosti vaikk renkaan ja sisälokarin kiinnikkeen väliin ei jää tilaa, kuin 15mm. Takana sais laskettua vielä about 30mm, mutta ottaa nyt jo töyssyissä/kiihdytyksissä sisälokariin kiinni jos kyydissä 2 henkilöä.

                      Onko kukaan modannut noita sisälokuja, ettei raapisi noin pahasti. vai onko vaan annettava raapia ja vaihdettava loksut syksyllä uusiin? Poiskaan ei viitsisi niitä ottaa.
                      Muuten ei tuosta kw2 alustasta ole huonoa sanottavaa paitsi tuo perän liika niiaaminen.

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja tapza_s Näytä viesti
                        Itsellä pientä raapimis ongelmaa. autossa alla kw2 säädettävä ja 19"8,5/9,5 et35 vanteella 235/35 kumi. Etupää toimii mainiosti vaikk renkaan ja sisälokarin kiinnikkeen väliin ei jää tilaa, kuin 15mm. Takana sais laskettua vielä about 30mm, mutta ottaa nyt jo töyssyissä/kiihdytyksissä sisälokariin kiinni jos kyydissä 2 henkilöä.

                        Onko kukaan modannut noita sisälokuja, ettei raapisi noin pahasti. vai onko vaan annettava raapia ja vaihdettava loksut syksyllä uusiin? Poiskaan ei viitsisi niitä ottaa.
                        Muuten ei tuosta kw2 alustasta ole huonoa sanottavaa paitsi tuo perän liika niiaaminen.
                        Käy säädättämässä taakse vähän lisää camberia jos ottaa lokarin ulkoreunaan kiinni? Sit jos on huopaiset takasisälokarit niin tsekkaappa ettei ne roiku. Itsellä ne lokarit nous kädellä nostamalla sentin pari, tämän korjasin ostamalla uudet muovimutterit ja asentamalla ruuvien alle mattamustalla maalatut korialuslevyt niin sai lokarit pysymään paikallaan jämäkästi. Jotenkin näissä quattroissa kertyy sitä lunta takalokareihin niin se meinaa irroittaa mukanaan noita takasisälokareita.
                        Viimeksi muokannut andre_; 12.5.2012, 16:18. Perustelu: linkin fixausta

                        Comment


                        • Mistäs saa tietää mikä alustasarja on autoon asennettu, kun rekisteriotteessa lukee että on asennettu. Kuitteja en oo löytäny. Mietin vaan että ois ihan kiva saada tietää, jostain ja sekin että paljon on madallettu. Auton kuvia on tuolla foorumilaisten kuvia triidissä. :)

                          Comment


                          • Kattele vaikka jousen värit ja iskaritolpat josko niistä saisi jotain vinkkiä. Ota mitta etu- ja takalokasuojien kaarista vanteen keskikohtaan. Josko noista mitään viisastuu.

                            Comment


                            • Eibachin -30mm Prokit kontissa odottamassa asennusta. Iskarit sport alustan vakiot. Vakionahan tuo -20mm sport näyttäs keulivan. Asettuuko tuo tuolla -30mm kitillä vai pitäisikö kaveriksi laittaa vielä -10mm jousilautaset eteen? Ei tarviis tolppia monesti purkaa kun saisi kerralla...

                              Comment


                                Kts viesti #308 linkittämistä kuvistani.

                                Comment


                                • Eli edestä 5mm vähemmän kaareen kuin takana. Ja alla pelkät Eibachit. No siltä osin kai tuon pitäisi sitten piisata tuommoisenaan.

                                  Comment


                                  • Onkos muilla ollut Jomin alustan kanssa ongelmia farkku mallissa. Itsellä säätö nyt alimmassa asennossa ja silti perä ei tippunut vakioon verrattuna kuin 2cm? Keula madaltuu kyllä vaikka maahan asti tarvittaessa. Asentaessa takajousetkaan ei lähtenyt kuin puristimien avulla vaikka kallistuksenvakaaja oli irroitettu. Eikä mennyt uudetkaan ilman puristinta paikoilleen.

                                    Comment


                                    • Mikäköhän mahtaa kolista audin keulassa (A4 B6 ofc) kun ääntää pienissä nopeuksissa pienissäkin kuopissa? Alle viimeviikolla laitettu AP coiloverit. Molemmat puolet kolahtaa että ei ole yksipuolista. Madallettu nyt senverran että edessä oli 333mm ja takana 320mm kaaresta vanteen keskelle. Olisiko koiranluut kun lueskellut että pitäisi vaihtaa samalla ku madaltaa hiukankin enemmän?

                                      Comment


                                      • koiranluut ikääntyessä alkaa kolisee, et niiden vaihto kuulustaa iha järkevältä

                                        Comment


                                        • -30mm Eibach Prokit tehtaan sport iskareilla alla ja tämmönen siitä tuli. 9,5x18 valssit, 225/40 renkaat.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                          • Itselläni alla ollut jo n. 2 v. Eibach Pro Kit ja tuossa 2 kk. sitten taakse tuli aiemmin mainittu RS4 takavakaaja Tepolta,täytyypi sanoa että tuo takavakaaja on ollut kustannustehokkain update mitä autooni on tehty, tuon vakaajan aisti HETI jo suorallakin ajaessa mutta mutkissa vieläkin enemmän, vauhdikkaissa mutkissa kallistelu väheni selvästi, keskustan 90-mutkissa kallistelu poistui miltei kokonaan.

                                            Eli suosittelen tuota vakaajaa.

                                            Comment


                                              LongJohn eli jätit jousilautaset laittamatta? Näyttää hyvin tasapainossa olevan kyllä. Itsellä sama jousisetti ollu harkinnassa, mutta vähä sitä keulimista pelänny joten jousilautasia on tullu myös katseltua.

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja Absolut Näytä viesti
                                                LongJohn eli jätit jousilautaset laittamatta? Näyttää hyvin tasapainossa olevan kyllä. Itsellä sama jousisetti ollu harkinnassa, mutta vähä sitä keulimista pelänny joten jousilautasia on tullu myös katseltua.
                                                Jätin jousilautaset pois. Otteessa on rullamitalla inssin katsomat 345mm edessä ja 330mm takana mutta en tiedä miten fiksusti se sai nuo mitattua kun valssit on tuon verran ulkona. Eli periaatteessa vähän keulisi mutta ei se oikein näy mistään suunnasta ja minusta varsin balanssissa oleva paketti. Maavaraa jäi konttorin nosturiin (~8cm) verrattuna pohjamuovin alla joku 10-11cm luokkaa eli pitäisi olla ympäri vuoden ihan jees.

                                                Se vakain pitäisi vielä laitella.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Absolut Näytä viesti
                                                  LongJohn eli jätit jousilautaset laittamatta? Näyttää hyvin tasapainossa olevan kyllä. Itsellä sama jousisetti ollu harkinnassa, mutta vähä sitä keulimista pelänny joten jousilautasia on tullu myös katseltua.
                                                  Mulla olis Absolutille iskemättömät jousilautaset jos kiinnostaa?

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Sabotaasi Näytä viesti
                                                    Mulla olis Absolutille iskemättömät jousilautaset jos kiinnostaa?
                                                    Kyllähän vois kiinnostaa! laita vaikka yv:llä hintatietoa ja jotain muuta infoo niistä.

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja pellepoliisi Näytä viesti
                                                      koiranluut ikääntyessä alkaa kolisee, et niiden vaihto kuulustaa iha järkevältä
                                                      Autolla ajettu vasta 70tkm ja rupesi kolisemaan samantien kun ruuvasi alustan kiinni. Millaiset koiranluut pitäisi sitten hommata, vakiot vaan vai säädettävät?

                                                      Comment


                                                      • Onko kenelläkään kokemusta kiinteästä Koni Street -45mm alustasta?

                                                        Itse tässä puntaroin H&R:n cupkitin ja Konin streetin välillä. Itsellä olisi tarkoitus vaihtaa kiinteä sarja nykyisen FK-highsport coiloverin tilalle joka on omaan makuun liian pintakova. Tuo H&R:n setti oli kaverilla ja se oli omalla perstuntumalla hyvä ja auto balansissa. Vaihtoehtoja siis ovat:
                                                        H&R cupkit -45mm (40368-1), H&R:n "omilla" iskareilla tai
                                                        Koni Street -45mm (1120-3681), H&R:n jousilla ja Konin iskareilla

                                                        Molemmissa siis H&R:n jouset, mutta eri iskarit. Kuka muuten nuo H&R:n iskarit tekee, vai onko tosiaan niiden omat?

                                                        Eli saa laittaa kokemuksia lähinnä toimivuudesta eri olosuhteissa, eri ajotyyleillä ja kuinka rengasäänet tulee lapi jos tulee?

                                                        Comment


                                                          H&R on toiminut hyvin, jäykkä muttei pintakova. Rengasäänet eivät muuttuneet mihinkään. Rs4-takavakaajan kanssa on epätasaisella (mukulakivi) vähän ilkeä ajaa hiljaa kun alusta ei juuri joustele vaan auto mukailee tienpinnan muotoja, 40km/h menee jo paljon tasaisemmin. Radalle meni aika kivasti kurveissa sen kummempia kallistelematta (tsekkaa motopark-ketjun videosta se denim blau avantti kiiltävillä vanteilla). Ihan hyvä alusta toi on, joskin mulla laski takaata aika alas mutta se lienee joku autokohtainen juttu.

                                                          Comment


                                                            Mulla on Konin street iskarit eibachin -30mm jousilla tosin ja on kyllä kiva. Hyvinkin pehmyt ajella eikä edes hirveesti eroa vakioalustasta mutta kun vauhti kasvaa ja mutkat tiukkenee niin on todella jämäkkä. Radalla en ole koskaan kokeillut.
                                                            Nyt jos olisin hommaamassa niin ottasin varmaan konin jousetkin. Mielstäni niitäkin löytyy.

                                                            Mulla madaltu aika tasasesti mutta niinkun Andre tuossa mainitsi niin riippuu varmaan autosta.

                                                            Molempi varmasti parempi riippuu keneltä kysyy!

                                                            Comment


                                                              Laitatin juuri -30mm jouset ja madaltavat jousilautaset alle, pajalta soiteltiin keskenkaiken ja sanoivat että noilla jousilautasilla etujouset jäävät "löysälle" auton ollessa renkaat ilmassa. Meinasivat että ei ajossa haittaa mitään mutta katsastusmies voi tykätä huonoa. Onkos kellään muulla ollut samanlaista probleemaa?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X