Takapään säätö on aika helppoa kun vetää jousen kasaan. Säätötarkoitukseen tuo omavirityspuristin oli aika hyvä. Jousen alapäästä keskeltä kierretanko jousen sisään. Sitten kierretangon ja jousen yläpäähän isohkot levyt. Sen jälkeen kun alapäästä pyörittelee pulttia, niin levyt vetävät jousen kasaan ja säätöpalaa voi pyöritellä melkeinpä sormilla. Pari kertaa kun tätä harjoittelee, niin säätäminen ei ota kuin 5min/puoli.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mikä alustasarja A4 B6?
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sabotaasi Näytä viestiUlkopuolista apua oli pakko pyytää. Omat kädet jääty!
Comment
-
Kyllä ton pultin kanssa voi vähän maksaa... Peliliike - arvostan!
Asiaan andre takaa toi on hyvä, mut mut mun silmissä näyttää vähän keulivalta - "tyyppivika" tiedän. Mitat napa-kaari? Oisko b5oem tai supersport lautasista lääke?
Näitä muuten multakin on kysytty, etu 295mm taka 304mm. Mitattu "suorana" eli ei vaikutusta vanteen ulostulolla ja maavaraa 18" vanteilla jotain viitisen senttiä. Perästä vois olla matalampi, mut ei voi kun sitten on taas pehmee ja shaisse.
EDIT: vois toi oma olla mun makuun keulastakin matalempi... Ja hetken olikin mutta raapi jo tien urissa niin oli pakko ottaa ylöspäin.Viimeksi muokannut ee-2; 20.9.2011, 22:21.
Comment
-
Huomenna leimasetä kirjannee mulle ne napa-kaari mitat ihan paperille. Joskus pari vuotta sitten postasin tonne viestiketjun ykkössivulle sporttialustan 352/340mm. Siihen voi sitten verrata noita uusia numeroita. Pitänee laitella sheriffin panssari paikalleen ja kurkkia auton alle kuinka matalalla mennään, kyllähän tollaset supersportin lautaset vois olla asiaa. Mutta toi on kuitenkin quattro joten sitä maavaraa on kiva olla jonkun verran ettei tarvi talvella kokoajan varoa. Ja muutenkin jos haluaa päästä kotoa pois ylittämättä hidasteita niin pitää ajella pyöräteitä. Pitkänen tais joskus todeta että ässä raapii kaarikadun hidasteisiin? Liian hankalaa tollanen mulle, oon niin laiska. Tosin korjaamollakin sanoi että ässä pitää ajaa lankkujen kanssa nosturille ;) Oma meni vielä kevyesti ilman.
Comment
-
Uskaltaisin väittää että oman keula jäi alemmas -30mm madalluksella mitä tuo andren kuva näyttää...
Mutua. Täytyypä mittailla huomenna.
Leimasimen alla ei ole tullu vielä käytyä :)
PS. Ja aina pitää yrittää ja sit vasta lukea ohjeet ja jos ei vieläkään onnistu niin pyytää viisaammilta apua.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viestiJoskus pari vuotta sitten postasin tonne viestiketjun ykkössivulle sporttialustan 352/340mm.
Alkuperäinen kirjoittaja Sabotaasi Näytä viestiUskaltaisin väittää että oman keula jäi alemmas -30mm madalluksella mitä tuo andren kuva näyttää...
Mutua. Täytyypä mittailla huomenna.
Comment
-
Osa jousiseteistä on hyväksytty kaikille akselipainoille - siitä seuraa juuri tuo että nuo "möhömahamallit" tippuu nokasta alaspäin enemmän. Itellä oli noi entiset (eibach -30mm) oli keulasta aivan kamalan korkea ja takaa ok, kun tuokin on kevytkeulainen. Kyllä mä andre jousilautasia lähtisin miettimään ;)
EDIT: Ja eihän tuo vielä mitään että nosturille tarvitsee pukkeja, lankkuja, siltoja ym. Mutta kun ei pääse edes talliin ilman moisia *heh* Mut mulla onkin etuveto niin ei tarvitse talvellakaan leikkiä
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viestikyllähän tollaset supersportin lautaset vois olla asiaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JarnoN Näytä viestiMulla tuli kyllä ihan Bilsteinin oma lautanen sinne alapäähän iskarien mukana.
Fiksuinta varmaan mittailla tönärillä, ennen kuin käy mitään purkamaan.
Comment
-
oletteko laittaneet noihin säädettäviin etutolppiin iskarille pölysuojia? eli oletteko laittaneet vakiopölysuojat, mukana tulleet (jos on tullut) vai ilman mitään? Ja miten sitten se pohjaanlyntikumi, oletteko katkaisseet ylimääräistä pois?
Itseä lähinnä jäi askarruttamaan se, kun mukana ei tullut mitään, niin tein omavalmiste pölysuojat Bilteman ohjaustehostimen haitarikumesta iskarin keston pidetämiseksi, tai no, oman mielenrauhan vuoksi ainakin :-)
Sitten pohjaanlyöntikumen sain vanhaa säästäen tehtyä Bilteman A6-mallin pohjaanlyntikumesta.
Tuolla kuva patenteista:
Pölysuojat ja pohjaanlyöntikumet
Comment
-
Mä laitoin kans ihan vakiot pölysuojat. Ja edessä lyhensin pohjauskumia n.2cm ja sitten sille piti porata hiukan isompi reikä iskaria varten. FK:n sarjassa siis hiukan paksumpi iskarin tanko kuin alkuperäisissä. Takaakin taisi pikku pala lähtä pohjauskumista pois.
Edit:
Meinaatko Eetu, ettei sulla makaa keula pohjauskumien varassa, jos on vakiot kumit?? Mulla vähän lyhennetyillä kumeilla aika lähellä jo pohjaamista. Ja mulla keulassa napa-kaari mitta on 310 ja takana 305.
Comment
-
Jos joku pähkäilee alustan vaihtoa, niin tuolta löytyy aika kattavat kuvat B6:n alustan, jarrujen, vakaajan ym. vaihdosta
B6 alustan päivitys
Comment
-
Mulla (-45mm H&R) näyttäs olevan vas. -1°36' ja oik. -1°18'. Ohjearvot on min. -1°12' ja max. -0°22' (Sportsline Quattro GmbH (1BV) to 8E-2-025687 [eli suomeksi s-line alusta]).. Tossa 1BV:ssähän on omalla osanumerollaan noi ylätukivarret (mulla siis 1BE alunperin) joten ne ne on varmaan eri pituiset?? Mahtaneeko vaikuttaa camberiin? Kellään tarkempaa tietoa?
Comment
-
On mulla camberia noihin nähden sitten aika paljon kuitenkin. Tosin keula on aika alhaalla nyt, kumit menee jo vähän kaaren sisään plus että tuossa ässässähän on vissiin juuri nuo lyhemmät tukivarret. Camber eroksi jäi 19' joten eipä taida juuri mitään pystyä tekemään, tuon tasoittaminen taitaa mennä aika nysväämiseksi.
Comment
Comment