Ta technix alusta a4 1,8tq ja voin suositella hinta/laatu kohallaan
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mikä alustasarja A4 B6?
Collapse
X
-
Moro. Eli itellä olis tarkotus hankkia Audi a4(b6) -01 1.9TDi autoon alustaa. Minkälaista alustaa kannattas katsella? Itellä ei vanhoissa autoissa ole ollut mitään kummempaa sen takia ei oikein ole kokemusta erinlaisista alustoista. Entä kumpaa kannattaa harkita alustasarja vai säädettävä alusta? Itsellä on käynyt mielessä että ostas iskarit ja jouset erikseen onko tässä mitään järkeä? Kiitos vastauksista jo etukäteen..Viimeksi muokannut NiGeRi; 27.4.2011, 19:16.
Comment
-
Kyselin muutama päivä takaperin GTI Car Centteriltä -30mm Eibachin jousisatsia. Allelaitettuna ja kulmat säädettynä 540€. Mitä mieltä hinnasta?
Muutenkin nyt mietityttää, että panostaisiko säädettävään vai menisikö pelkillä jousilla. Vakioalustalla ajettu kohta 170tkm joten iskarit vielä tikissään ja epäilisin että -30mm satsilla pysyisi vielä melko pehmeänä. Talvellakin saattaisi tulla vielä toimeen..hmm.
Comment
-
Itse jouset maksavat + 200 e, kulmien säätö töineen menee helposti yli satkun ( netto lähtö ilman säätöjä 70 e) ja jos ei itse pysty vaihtamaan niin vaihtotyölle tuo jäävä n. 200 e ei myöskään kuulosta ihan pahalta, itse kyllä laitatuttaisin saamaan keikkaan uudet iskarit, meinaa 170 tkm ajetut eivät enää ole iskussa.
Comment
-
Ota vaan säädettävä, ettei käy niin kuin itelle. Laitoin ensin yhden eibachin jousisatsin ja parin vuoden jälkeen toisen jousisatsin. Eikä tullut vieläkään hyvä.
Ekan jousisatsin vaihdon yhteydessä vaihtui samalla myös iskarit, koska mun mielestä 120tkm ajetut vakioiskarit eivät enää ole hyvät. Katsastuksesta ne olis varmaan menny läpi monta vuotta, mutta se onkin eri asia.
Comment
-
KW, H&R, Billstein, Vogtland...Stasista taitaa kanssa saada suomen maalta jos ei ulkomailta tilaaminen innosta.
Itsellä KW 2 ja erittäin tyytyväinen olen ollut :)
Comment
-
onko kellään kokemuksia jaettavaksi noille v-maxx coilovereihin?
http://www.slamit.net/product/7483/v...coilover-a4-8e
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jusutus Näytä viestiKyselin muutama päivä takaperin GTI Car Centteriltä -30mm Eibachin jousisatsia. Allelaitettuna ja kulmat säädettynä 540€. Mitä mieltä hinnasta?
Muutenkin nyt mietityttää, että panostaisiko säädettävään vai menisikö pelkillä jousilla. Vakioalustalla ajettu kohta 170tkm joten iskarit vielä tikissään ja epäilisin että -30mm satsilla pysyisi vielä melko pehmeänä. Talvellakin saattaisi tulla vielä toimeen..hmm.
Nyt vakioiskareilla mukava pehmeys normaaliajossa on takaisin ja kaipaamani jämäkkyys esim. ohitustilanteissa on hyvä. (vakiojousilla tuntui, että auto huojuu ja keinuu sinne-tänne, kun tekee vähänkään tiukemman ohituksen).
Ainoa miinus mikä täytyy sanoa on, että keulaan jäi aavistuksen pomppulinna -efekti, koska siellä on melkein 200 tkm ajetut vakioiskarit paikallaan (takana uudet Kybin perusiskarit). Lompakko vain tuli vastaan, kun jo pitempään hankinnan alla ollut jousien vaihto tuli vastaan vähän yht'äkiä ja usean tekijän yhteensattuman takia iskarit jäivät vaihtamatta eteen. Jossain vaiheessa sinnekkin vaihtuu iskarit ja asentaminen ei ole enään ongelma, kun sen on kertaalleen opetellut (menee n. 30-45min per iskari keulassa).
Eli, jos matka-ajomukavuus on iso tekijä (kuten itselläni), niin voin suositella Eibach -30mm + vakioiskarit yhdistelmää. Joillekkin pomppulinna -efekti voi olla liikaa, jos on kovaan tottunut, mutta kunhan vaihdan eteenkin uudet iskarit, niin omaan käyttöön täydelliset. Vakioalustaan verrattuna ero on kuitenkin selvä.
Ps. lisätään vielä, että 2-3 kertaa on tullut vedettyä melko pommi "pimeisiin" monttuihin ja kertaakaan ei ole pohjaan asti iskarit lyöneet.Viimeksi muokannut Jatama; 24.5.2011, 12:50.
Comment
-
Toi on aika 'vaikeeta' saada jousi ja iskari sopimaan yhteen ja vieläpä omaan mieleen, itselläni Eibach Pro Kit ja Bilstein B8 ja koen että iskari voisi olla inan jäykempi - iskarit olivat talven kohmeessa hieman jäykemmät ja enemmän mieleeni, toki ne nytkin ovat ihan bueno.
Keulasi pompottavuus tulee juurikin siitä että jousi on jäykähkö ja neutraalivakioiskari ei pysty pitämääm sitä kontrollissa ja näin keulan liike on jousen määriteltävissä - pompottaa. Tämä sama ilmiö on läsnä tuossa B7:n S-Line:n alustassa jossa jousi on varsin pintakova ja iskari ei pidä sitä kontrollissa.Viimeksi muokannut tontsa; 24.5.2011, 14:40.
Comment
-
Olisko kellään kokemusta/tietoa/kuvia 1.8T B6 Avant Quattron reilusta madaltamisesta? Itellä on nyt alla Supersportin korkeussäädettävä, edessä riittää kierteitä, mutta takana on kaikki tontissa, säätölautanenkin on poistettu, eikä vieläkään riitä!
Muistaakseni Supersport ilmoittaa taakse tiputusta -65mm ja mulla on tuossa vielä lisävähennyksenä tuo säätölautasen poisto...Olis tarkoitus päivittää alustaa laadukkaampaan ja parempaan. Eibach Prostreet-S:stä on hyvä tarjous tällähetkellä, mutta siihenkin on luvattu tiputusta "vaan" toi -65mm. Onko kellään kuvia tai kokemusta tuosta alustasta vastaavassa autossa?
Comment
-
Comment
-
Noniin, nyt on taas tullut alustan päivittäminen mieleen kun alkaa jo paikoin ärsyttämään tuo vakioalustan käyttäytyminen tietyissä tilanteissa. Eli hillitysti jämäkempää, mutta huomioon ottaen että hermot kestää käydä lapin reissunkin tarpeen tullen.
Slamitilta silmiin iski Eibachin Pro System -30mm (662€) ja jos haluaisi enempi tonttiin, niin vaihtoehtoisesti H&R Cup-Kit -45mm. Mietin vain että olisiko talvea ajatellen -30mm hieman järkevämpi. Eteen voisi vielä harkita -10mm madaltavat Bonrathin jousilautaset.
Comment
-
Voin suositella tuota H&R 45mm cup kit -alustaa.
Ei keuli. Ei kivireki. Laadukas (oletan kestävän pitkään). Onhan noin matala silti luonnollisesti "tiukempi", kuin vakioalusta.
Eibach on myös varmasti hyvä.
Halppiksiin en jaksaisi itse lähteä, kyllä siinä on sitten maku pois koko autosta, jos alusta on "huono". Halppiksien joukossa on varmasti hyviäkin.
Comment
-
Noniin, nyt on taas tullut alustan päivittäminen mieleen kun alkaa jo paikoin ärsyttämään tuo vakioalustan käyttäytyminen tietyissä tilanteissa. Eli hillitysti jämäkempää, mutta huomioon ottaen että hermot kestää käydä lapin reissunkin tarpeen tullen.
Slamitilta silmiin iski Eibachin Pro System -30mm (662€) ja jos haluaisi enempi tonttiin, niin vaihtoehtoisesti H&R Cup-Kit -45mm. Mietin vain että olisiko talvea ajatellen -30mm hieman järkevämpi. Eteen voisi vielä harkita -10mm madaltavat Bonrathin jousilautaset.
Kannattaa täältä katella kun hinta on halvempi. Ostin tuolta sport system alustan.
http://www.modificars.fi/tuotteet/pr...0-15-006-11-22
Comment
-
Itse tilasin ms-tuonnilta ta-technix säädettävän alustan. Ei oo vielä saapunu perille, ihmeellisen kauan kestää. Ei se tosin mua haittaa kun ei ole vielä uusia aluvanteitakaan edes lähteny tilaukseen. Sopiikohan 19" 8,5tuumaa leviät ET 38 vanteet pyörimään helposti reilulla madalluksella? Renkaiksi ajattelin 225 tai 235 leviää kumia 35 korkeudella..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Palehti Näytä viestiVoin suositella tuota H&R 45mm cup kit -alustaa.
Ei keuli. Ei kivireki. Laadukas (oletan kestävän pitkään). Onhan noin matala silti luonnollisesti "tiukempi", kuin vakioalusta.
Eibach on myös varmasti hyvä.
Halppiksiin en jaksaisi itse lähteä, kyllä siinä on sitten maku pois koko autosta, jos alusta on "huono". Halppiksien joukossa on varmasti hyviäkin.
Comment
-
Tuli pistettyä tilaukseen FK highsport (yes it's bullshit - you don't have to tell me that) coilisetti kun hemmetin halavalla sai. Tällähetkellä eibach prokit ja sachs performancet - ero perukseen on iso ja ajettavuus todellakin kohdallaan, mutta kun niillä ei saa tarpeeksi alas.
Saa nähdä kuinka kauan tuo p*ska tuolla alla kestää ja kuinka kauan vanha mies kestää kivirekeä. Raportoin kun on saatu alle ja tonttiin ja jotain kokemusta. Taas näitä onnistuneita virityksiä - ajettavuus huononi noin 50%.
Comment
-
Tämän viikon tiistaina kuriiri toi mulle alustan jonka tilasin n.3vk sitten. Tilasin nettikaupasta Ta-Technix merkkisen ja yllätyin hieman että ilmoittamatta oli vaihtunut raceland -merkkiin. Nämä kaksi + v-maxx tosin ilmeisesti tulee samasta itävaltalaisesta tehtaasta, että toisaalta on kai se ja sama? Liitteenä kuva setistä. Tuli samalla kun kuvaa otin niin huomattua että toisen etusetin haarukka näytti olevan selvästi leveempi. Stanssauksesta sen sitten huomasikin että eri sarjaan kuuluva setti oli eksyny joukkoon. Audiin oleva oli RA-SET-55 mallia ja tämä yksi oli RA-SET-22 joka kuului VW Passattiin. Ei hyvä, ei hyvä.
Comment
Comment