Kiitos! Eiköhän se valinta tuohon H&R:n settiin käänny. Tällä hetkellä väsyneillä sporttijousilla juurikin tuo 33cm takana, joten jäykemmällä jousituksella riittää varmasti kun joustot jää pienemmäksi, vaikka edestä pari senttiä tullaankin alaspäin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mikä alustasarja A4 B6?
Collapse
X
-
Eroaako A4 B6sen sedan ja avant alustasarjan osaltaan mitenkään muuten paitsi akselipainoissa?
Eli jos ostan avantin alustasarjan, niin sen voisi kuvitella uppoavan tohon profiilini autoon?
Comment
-
S4:seen pitäis jouset hommata, ja ajattelin h&r:n -45mm jouset ostaa. Mutta mikähän se olis oikea, http://www.slamit.net/category/642/madallusjouset tuola olis kolmea vaihtoehtoa. Perus A4:siin sopiva sarja, 2,5tdi ja 3,0tdi joissa etuakselimassa yli 1141 kg, sitten on toi S4 sarja, jossa lukee että etuvetoisiin, no sellaisia ei oo eli liekkö toi kirjoitusvirhe, ja sitten kolmantena vaihtoehtoa RS4 sopiva sarja, jossa lukee -20 mm mutta kun sivun avaa niin sielä lukee että madalta noin 40mm. Hieman sekavasti. Ässän alusta on vissiin sen 20mm matalempi, eli tuo -45 satsi madaltaa vissiin sen noin 25mm? Mutta onko noi tdi mallien jouset liian löysät, kun tässä on etuakselimassa muistaakseni 1240 tai 1260 kiloa? Ja entäs toi rs4 sarja, 70€ halvempi mitä noi s4 jouset?
Comment
-
http://www.h-r.com/de/produktfinder.html#
Kokeiles tuolta, voi löytyä oikea sarja helpommin. Sitten sillä osanumerolla kyselee sarjaa.Viimeksi muokannut LauriJT; 15.3.2014, 08:13.
Comment
-
Ehkä tämä kysymys tänne soveltuu parhaiten.
Bertta 6 avo, taakse täytyisi saada pari astetta lisää camberia kun nyt epäkeskosta on käännetty kaikki jo. Mikähän olisi paras keino?
Jenkeistä saa yhdeltä valmistajalta varsia, mutta pari hinta karkaa reilusti yli 500e ennen kuin on Suomessa.
Onko jotain vastaavaa vaggilaista jonka ylätukivarsi tuonne sujahtaisi? Golf 5/6,a3 8p jne tukivarsia saa säädettävinä, ja ovat suunnilleen ainakin kuvissa saman muotoisia.
Kuinkahan vain mitat kohtaavat silti? Sehän ei haittaa jos olisi aavistuksen lyhyempi kun kerran säädettävä on.
Onkos noihin eteen mitään keksintöä ylätukivarsiin millä niitä saisi alemmaksi ja näin ollen autoakin alemmaksi,nyt kun jää pussit tyhjänä makaamaan niiden päälle.
Comment
-
Joskus muistan nähneeni jollain jenkki foorumilla sellaisen modin etupäälle, että tukivarsien päille oli kylmästi tehty konehuoneen puolelle reiät, että mahtuu tukivarret nousemaan ylemmäs ja auto alemmas. Toisella puolella vaan ecun laatikko on hankalasti kohdalla. Aika kyseenalainen keino vaan enkä itse kyllä tuollaista tekisi, mutta joku on näköjään joskus tehnyt.
http://www.audizine.com/forum/showth...-has-commencedViimeksi muokannut LauriJT; 15.3.2014, 17:31.
Comment
-
Jos jatkaa tähän samaan ketjuun.
Mitäs suosittelette alustaksi A4 B6 1.8t quattroon? Kattelin Eibach prostreet s pakettia, mutta jäin miettimään onko se liian löysä kenties? Pintakovuutta en välttämättä ole hakemassa mutta alusta pitäisi olla sellainen että mutka-ajo onnistuu, pääasia ei ole saada auto matalaksi vaan hyvä handling.
Rahaa voisi käyttää tonnin verran, coilover ei ole pakollinen mutta onhan se näppärää saada korkeus säädetty niin et miellyttää oma silmää.
Terv. Kenneth
Comment
-
Minulla on ollut nyt reilun kuukauden verran Eibachin Pro Street S C5:ssa ja en luonnehtisi sitä löysäksi. Jos autossasi on nyt vakio alusta, niin tuo setti vie kyllä ajettavutta aika paljon parempaan suuntaan. Jos jotenkin muutosta luonnehtisi, niin mukavuudesta lähti 50% pois, mutta ajettavuuteen tuli 100% lisää. Säädöissä riittää pelivaraa niin paljon, että auton saa siinä määrin alas, että ajaminen ei onnistu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viestiMinulla on ollut nyt reilun kuukauden verran Eibachin Pro Street S C5:ssa ja en luonnehtisi sitä löysäksi. Jos autossasi on nyt vakio alusta, niin tuo setti vie kyllä ajettavutta aika paljon parempaan suuntaan. Jos jotenkin muutosta luonnehtisi, niin mukavuudesta lähti 50% pois, mutta ajettavuuteen tuli 100% lisää. Säädöissä riittää pelivaraa niin paljon, että auton saa siinä määrin alas, että ajaminen ei onnistu.
Comment
-
Vaikea sanoa kun ei ole kokemusta muista kuin tuosta mikä on nyt alla. Alustan jäykkyys on osittain subjektiivinen kokemus. Se että onko joku jäykempi kuin joku toinen on selvä asia, mutta se että onko joku liian jäykkä tai löysä, on ihan omasta mieltymyksestä kiinni. Itse en kaipaa yhtään tuota Pro Streetiä jäykempää alustaa.
Comment
-
No niin. 323tkm rullattu etutukivarsisarja vetelee viimeisiään ja pitäisi tuoretta palikkaa laittaa alle. Tukivarsien lisäksi vaihtoon menee takavakain (RS4 oem) ja iskunvaimentimet.
Minkäslaisia suosituksia iskareille?
B8 Bilsteiniä jo katselinkin, pitänekö paikkansa että "pehmenevät vuodessa parissa" kuten jostain lueskelin? Entäs Konin mallit tai jotain muuta...?
Comment
-
Kiinteä alustasarja olisi hakusessa -30 mm madalluksella. Eibach B12 olisi varma veto mutta turhan kallis tähän autoon joten nopealla googlauksella löytyi seuraavat merkit: St-Suspension ja Vogtland.
Molemmat olisi siinä 500 euron nurkilla mikä olisi ihan sopiva summa mutta onko niistä mihinkään? Vai kannattaako suoraan laittaa vähän enemmän rahaa kiinni ja hankkia Eibachit?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Duke Näytä viestiVaimokkeen kulkineessa AP:n coilit ollu nyt pari vuotta. Voi kyllä suositella lämpimästi. Maksoi jotain 600 €:n luokkaa ebaysta. On sopivan mukavuuspainotteinen.
Comment
-
Alkuperäiset iskarit alkaa näyttämään antautumisen merkkejä joten mietin koko alustan uusimista samalla. Vogtlandin säädettävä sarja on ilmeisesti hyväksi havaittu. Mitenköhän kiinteä?
Hyvä alusta on siis mielestäni hieman alkuperäistä jämäkämpi ja matalampi, mutta kuitenkin mukava päivittäisessä ajossa.
Eibachin+bilstein B12 on hyväksi havaittu ainakin B5 A4 ja B5 passatin kohdalla. Hinta Saksassa 570e
Vogtlandin kiinteä sarja luokkaa 320-350euroa Saksassa, mutta siitä ei ole kokemuksia.
Onkohan tässä säästön paikka vai kannattaisko valita kuitenki toi B12?
Comment
Comment