Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä alustasarja A4 B6?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Onko kenelläkään kokemuksia TA TECHNIX alustasarjoista.

    Eivät ainakaan kovin kalliita ole.

    Comment


    • #92
      Cid:in auto on just passelisti madallettu mun silmään! Kauheesti rupeaa polttelemaan itselläkin.. :)

      Comment


      • #93
        Menihän muuten akselimassat itellä oikein, autona siis 1.8TQ BEX koneella.

        Tilasin kyseisen alustan autoon:
        http://cgi.ebay.de/H-R-Cup-Kit-Komfo...item2eac52a0ac

        Ainakin mitä rekisteriotteesta katsoin, niin akselimassat oli 1085 ja 1135, joten sen mukaan ainakin pitäisi olla oikea paketti kyseessä koska se on 1140kg asti. En ainakaan saanut noita muita akselimassoja sovitettua mitenkään omaan koslaan.

        Comment


        • #94
          Lainaanpa tässä omaa kyselyäni noista JOM:in halpisalustoista. Kävin koeajamassa kaverin Seat Leonia, jossa on alla noin 40tkm ajettu JOM:in korkeussäädettävä setti, eikä se ole sääliä saanut =) Yllättävän kivalta tuntui ajaa, isommissa heitoissa hivenen pehmeä, mutta arkiajoon varmasti oikein mukava. Voipi olla, että tuon perusteella lähtee itsellekin tilaukseen vastaava setti...

          Comment


          • #95
            itse itselleni vastaten: kyllä nuo ovat oikeat quatroon. Quatroon ei ole saatavana kuin -1140kg ja 1141kg- sarjoja joten tuo 1140kg asti oleva sarja pitäisi sopia. Jos jotakuta kiinnostaa niin alusta tuli saksasta kotiin kannettuna 8 päivässä.

            Pistän kuvia sitten kun kalikat on auton alla.

            Comment


            • #96
              6.4. maksoin alustasetin ja tänään tuli Saksasta. Voiko tuon alustasarjan vaihtotyön tehdä ilman paineilmaa (saako ne iskarin yläpään mutterit riittävän kireelle) ? Millaiset jousenpuristimet pitäs olla? Motonetistä hommatut oli tosi huonon malliset, ei oikein käyny mitenkään edellisen satsin kanssa. Tuo takapään vaihto jännittää eniten kun sitä en ole koskaan kokeillu, etupää on jo tuttua kauraa.

              Comment


                #97
                Saa ne riittävän kireälle, jos vaan löytyy sopiva kuuskoloavain ja sopiva lenkki.(joku voi lisätä koot, jos muistaa) Lenkin oltava "syväpäinen".
                Motonetin kaksileukaiset jousipuristimet ainakin aivan surkeat takajousia laittaessa, toinen puoli leuoista meinasi aina pompata pois paikoiltaan.

                Takapää helppo, mikäli apurungon pultit eivät ole jämähtäneet jumalattoman tiukkaan, kuten allekirjoittaneella.
                Homma hoitui lopulta kaverin ja rautakangen avustuksella suhteellisen helposti.
                Viimeksi muokannut Cid; 21.4.2010, 21:28.

                Comment


                  #98
                  sopiva lenkki
                  Tai esim. Kamasan hylsy, joka on ulkupuolelta kuin mutteri, eli pystyy jakarilla/kiintoavaimella vääntämään ja samalla pitämään kuusiokololla akselia paikallaan.

                  Comment


                    #99
                    Onko kellään kokemusta D2 sarjoista? Race performancella näyttää olevan säädettävä sarja tarjouksessa mutta muutoskatsastuksen kanssa saattaa tulla ongelmia... http://www.race.fi/fi/product/13561-...%29+02-04.html säätöjähän tuossa olisi mutta onko "hyvä" sijoitus? anyone?

                    Comment


                    • Takaa ei tarvi löysätä apurungon pultteja kun jouset vaihtaa. Hyvin mahtuu jousi tulemaan pois pelkkien puristimien avulla.

                      Edestäkään ei tarvitse ylätukivarsien yhdyspulttia aukoa (joka on aina jumissa) vaan yläpää konehuoneesta auki, ylätukivarret sisäpäistä irti, alapää irti ja rautakangella avittamalla paketti pois.

                      Comment


                      • D2 alusta on ihan järkyttävän kova katu käyttöön, radalle varmaan todella hyvä. Leimalle et saa tuota -98 ja uudemmissa autoissa.

                        Comment


                        • Kyllä ton D2 alustan saa suht hyväksi ajaa kadullaki kun ottaa vähän löysemmillä jousilla sen ja iskareissa on aika hyvät säätö mahdollisuudet

                          Comment


                          • Niinkuin Jaakko tuossa sanoikin niin kadulle vähän pehmeemmillä jousilla niin kyllä se sinnekkin sopii vallan hyvin. Säätövaraa ja mahdollisuuksia löytyy vähintäänkin riittävästi katukäyttöön.

                            Comment


                            • Osaako joku sanoa, että mistä johtuu, kun esim. KW ilmoittaa alustasarjojen tiedoissa B6 Quattrolle madallukseksi 10-40mm ja vajaavetoiselle esim. 20-60mm? Asettaako tuo nelivetoisuus jotain rajoituksia madaltamisen suhteen? Muilla valmistajilla en ole vastaavaan törmännyt vaan ilmoittavat samat lukemat vetotavasta riippumatta.

                              Comment


                              • RH ilmoittaa -45mm mutta tiedä sitten miten oikeasti tiputtaa. Eikait quattrolla sen kummempaa rajoitetta pitäis olla sillä saahan noihin säädettäviä joilla taas voi säätää miten paljon haluaa.

                                Johtuisko siitä, että quattrossa jousilla on hieman suurempi "kantavuus" kuin etuvetojousilla? Tai ainakin näin äkkiseltään mitä noita kattelin niin kahta mallia löyty RH:lta: >1140kg ja 1141kg>. Lähinnä tuo jälkimmäinen noihin painavampiin V6 koneisiin.

                                Comment


                                • Osaako kukaan kertoa miten yleensä noissa eri kyyssäädettävissä alustoissa jäykkyyden säätö tapahtuu? Aika usein vissiin ainakin etupäässä saa säädettyä ilman tolpan irroittamista, mutta kuinka takana? Ts. onko jollain tiedossa säädettävää alustaa missä takapääkin iskarin jäykkyyden pystyisi säätää ilman sen irroitusta. Auto siis avant quattro...

                                  Comment


                                  • v-maxxin xxtreme alustan jäykkyyden säätö on tolpan alapååsså myös jossain kalliissa bilsteinissä tais olla. tolppahan noissa muissa pitää Irrottaa jäykkyyden säätöä varten. Takana tolpan alapään kun irrottaa niin pystyy säätää jäykkyyttä

                                    Comment


                                    • Kysymys: Onko B6-korimallin sedanilla ja avantilla eroa pyörän ripustuksissa tai muualla akselistossa? Eli jos ilmoitetaan, että jokin coilover-sarja käy quattroon, mutta ei avanttiin niin voiko tuo epäsopivuus olla kiinni esim. kantavuudesta ja akselimassoista?

                                      Comment


                                      • Tässä ois kuvaa A4 B6 1.8TQ BEX, H&R -45mm:

                                        001:
                                        Click image for larger version

Name:	a4-b6-hr-45mm-001.jpg
Views:	1
Size:	196,1 Kt
ID:	1598916

                                        002:
                                        Click image for larger version

Name:	a4-b6-hr-45mm-002.jpg
Views:	1
Size:	163,2 Kt
ID:	1598917

                                        Valitettavasti ei ole tasaisella alustalla... no kun ei ole tasaista alustaa eikä jaksanut mennä tielle kuvaamaan.

                                        Edit: Vanne 8,5x19, ET35, 235/35. Taakse tulee 5mm kiekko mutta keulan taidan pitää ennallaan. Pitää mitata huomenna korkeus.
                                        Viimeksi muokannut mikalkai; 20.5.2010, 21:02.

                                        Comment


                                          Tuo Mikan on kyllä omaan makuuni sopiva, hieno!

                                          Kertoisitko (viitsisitkö) mitat keskeltä lokarien reunaan, sekä vannekoon (leveys + et:n).

                                          Comment


                                          • Tässä on edessä 315mm ja takana 335mm. etupäätä hieman tarkotus korottaa. alustana KW V3

                                            Comment


                                            • hyvältä näyttää. Pitää vissii hankkia itelle myös tommuset tohon b5:seen. Varmasti hintansa vertaiset. Onkos muute kovin pintakovat?

                                              Comment


                                              • Ei ole pintakovat. Oikein mukava noilla on ajella. Hieman sport alustaa kovemman oloinen. Tosin edessä on kaikki tukivarretkin uusia, joten sekin varmasti vaikuttaa ajossa.

                                                Comment


                                                  Upea auto tuo mikalkain brilliantrot avantti :)

                                                  Menikö alustassa paljonkin palikkaa vaihtoon syystä, vai varmuuden takia? Mitkä olivat ne pahiten kuluneet?

                                                  Comment


                                                  • Eikö olekin :) Toinen alatukivarsi oli molemmilla puolilla aika huonolla hapelle, samoten raidetangonpäät olivat ehtoopuolella. Mutta muuten varmuuden vuoksi.

                                                    Eka aattelin että perkele minähän vaihdan nuo ite. Oli molemmat pitkät ylätukivarsien pultit jämähtänyt kiinni, molemmat pultit poikki. Toinen piti porata puoleen väliin ja toinen kokonaan läpi ennen kuin lähti irti. Menihän se vappu siinä kun 11 aikaan illalla sain auton takaisin :)

                                                    Ei voi muuta kuin suositella Carane autokorjaamoa täällä Oulussa hienosti hoidetusta työstä!

                                                    Comment


                                                    • Voi helvetti. Kattelin noita listoja. Ei vissii b5 avant quattroo löydy mitää järkevää. http://www.modificars.fi/Dokumentit/...upKit_Audi.pdf

                                                      Comment


                                                      • Kuinkahan paljon tuossa D2 alustassa on tiputusvaraa?

                                                        Comment


                                                        • Aivan riittävästi varmasti suomen olosuhteisiin :)

                                                          Comment


                                                          • Kuinkahan paljon tuossa D2 alustassa on tiputusvaraa?
                                                            Jos noissa Audeihin tarkoitetuissa D2-satseissa on läheskään yhtä paljon kuin säätövaraa kuin nipponi/subbe/mitsu-D2-satseissa niin kyllä siellä sitä varaa on vähintäänkin riittävästi.

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja Alimo Näytä viesti
                                                              Aivan riittävästi varmasti suomen olosuhteisiin :)
                                                              Juu 120 mm on varaa per tolppa näemmä, mitenkäs audeissa, joutuuko koiranluut vaihtamaan lyhyempiin edessä jos reilusti meinaa tiputtaa?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X