Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Millä estää jään kertyminen vanteisiin esim jääradalla.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Millä estää jään kertyminen vanteisiin esim jääradalla.

    Auttaisko esim wd40:llä sively ennen tapahtumaa?

    Toinen mikä tuli mieleen on automaattipesussa käynti jääradan jälkeen. Viime pertunmaakeikan jälkeen ratti ravisti koko takasinajomatkan ajan ja sama juttu tänään kun kävi suomenlahdella pyörimässä. vanteet oli tasasen jääkerroksen peitteessä.

    kotka1 kuuntelen:

  • #2
    Jarrut kunnolla lämpimäksi niin lähtee jäät :)
    Tämän hoksasin kun kävin kuusamossa ajeleen jäällä, tosin mulla vaan on 15" vanteet.

    Comment


    • #3
      Joku bemarikuskikin valitteli samaa, sanoi ettei yli 60/h pystynyt millään ajamaan kun täristi. Mulla oli vissiin vain semmoiset vanteet, ettei lumi juuri tarttunut. Toisaalta nää on vähän kierot luonnostaan, täristää 100+km/h motarilla. Lumi ei kumminkaan siis tarttunu haitaksi asti.

      Comment


        #4
        mulla on päivitetyt jarrut niin ne ei kyllä jäällä lämpene niin että vannekin lämpenis. eikä mulla ole esp:tä joka vois olla jarruna kokoajan.

        Comment


        • #5
          ottakaa poijjaat harja käteen ja tökkikää ne lumet/jäät sieltä pois :) meniskö joku 2min yhteensä koko operaatioon niin ei ole paha... varsinkin kun antaa niiden jäätyä kunnolla niin lähtee kunnon palasina irti eikä tartte koluta pitkään :P

          Comment


          • #6
            Ehkäpä pyörän voisi peräti irrottaa autosta hetkeksi jos kovin umpinaiset vanteet.

            Comment


              #7
              pitänee koittaa, mutta tuntuu siltä että jääpinnoite kyllä nauraa jollekkin harjalle tai puuvarrelle?

              Yks tuttu joutu kerran hakkaamaan rangasraudalla oikein kunnolla että jäät lähti vanteesta.

              Comment


                #8
                Mie oon tavannu putsata vanteet välittömästi kuatroilun jälkeen. Työkaluna on puuvartinen lumiharja, josta raappaosa on otettu (=lähtenyt) pois. Sillä lähteen yleensä lumet riittävällä tarkkuudella pois.

                Comment


                • #9
                  Samaa vikaa mullakin, täristää aika miehekkäästi jo 80km/h nopeudella. Pakkohan nuo on puhdistaa jotenkin. Pitää ilmeisesti ostaa helpommin putsattavat vanteet seuraavaksi.

                  Comment


                  • #10
                    No tarttuihan ne lumet mullakin kun riittävän pitkään ajelin. Ei kylläkään niin, että radalla olisi täristellyt. Poislähtiessä putsasin harjalla jonkin verran ja matka-ajonopeuksissa oli sitten ylimääräistä värinää.
                    Kotinurkilla Nesteen TI-pesuhallissa sain painepesurilla käytännössä kaiken lumen pois pyöristä.

                    Comment

                    Working...
                    X