Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 kuljettajanpuolen pyyhkijä(halpa korjauskikka)

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

C4 kuljettajanpuolen pyyhkijä(halpa korjauskikka)

Päätin tuossa viikonloppuna ottaa "härkää sarvista" ja ratkaista minua pitkään vaivanneen ongelman.
    Kuskinpuolen pyyhin ei toiminut toivotulla tavalla vaan jätti pyyhkimättä n. puolet ruudusta.
    Olin vaihtanut jo 3 paria sulkia tänä talvena joten niiden vaihto ei auttanut.
    Pyyhin irti ja sulka pois.
    Varsi nk. huoltoasentoon ja "Dremeli" toiseen käteen ja katse tiivisti jousien alakoukkuun.
    Koukun molemminpuolin sijaitsevista "toppareista" n.1,5mm pois kiviterällä.
    Tällä saavutetaan liikeradan lisäys joka pakottaa varren seuraamaan lasin muotoa aivan kulmaan asti.
    Ingolstadtissa ovat olleet aikoinaan liian tarkkoja...:-)
    Nyt pyyhkii hyvin!
    Jos asia hoidetaan kunnolla, niin silloin haetaan "marmoritiskiltä" osa 4A1 955 603 ja molemmat varret.

Kestääkö tuo varsi tosiaan vääntää?

Comment

Itse muistaakseni kokeilin tuota taivutusta, mutta se ei auttanut.

Comment

"Kestääkö tuo varsi tosiaan vääntää?"

Kesti ainakin minulla, kun tuulilasin vaihdon jälkeen kuskin puoleinen pyyhki yli lasin.

Comment

Mun pyyhkijän varsi ainakin kesti taivutusta. :)

Comment

Kiitoksia ohjeesta, juuri dremelöin pyhkijän kuntoon.

Comment

Vihdoin löysin topicin tästä. Oon ettinyt kaikennäköisllä hakusanoilla täältä aiheesta mut en oo aiemmin löytänyt, olin jo viittä vaille tekemässä uutta topiccia.

On v******nut siitä asti kun oman c4:n ostin se ettei tosiaan pyyhkimet ole pyyhkineet kunnolla ja ovat jättäneet mm. tietysti just siitä suoraan kuskin näkökentän edestä pyyhkimättä, jolloin ajaminen on tosi mukavaa kun ei näe ulos ilman, että kurkkii ulos keskeltä autoa.
              Meinannut tosiaan jo mennä hermo omanauton kanssa kun välillä sain sen pyyhkimään ja välillä taas ei pyyhi ajaminen on huonolla säällä siksi lähes mahdotonta...
              Oon myös väännellyt vartta suuntaan ja toiseen ja ostanut väh. 3 sulat jo aerotwinit ja normaalit.

Täytyy kokeilla tota dremelöintiä ja jos ei vieläkään toimi ni sit en tiedä.
              Minusta varsien jouset tuntuvat normaaleilta eli painavat sulkaa kyllä lasiin, mutta eivät ilmeisesti tarpeeksi kuitenkaan kun silti sulat eivät osu koko toimintasäteellä lasiin ja jättävät pyyhkimättä alueen.

Vai voisiko vika olla puuhkijöiden mekanismissa johon varret kiinnitetään kun se hieman on väljän tuntuinen ja varressa tuntee hieman väljää kun sitä heiluttaa(koko varsi hieman elää kun sitä heiluttaa tai painaa lasia vasten).
              Onko kukaan vaihdellut c4:een mekanismia kyseisen vian takia. Omassakin 400 tonttua just tuli lasiin ja vm. -92, joten en ihmettelisi jos mekanismikin olisi hieman väsähtänyt...

Tai saisikohan jostain mahdollisesti vanhoihin varsiin jostain uudet tehokkaammat jouset jos se auttaisi?

"Jos asia hoidetaan kunnolla, niin silloin haetaan "marmoritiskiltä" osa 4A1 955 603 ja molemmat varret."
              Onks toi osanumero samat pyyhkijän varret uusina vai joku muuttunut osanumero (parannettu versio pyyhkijänvarsista)?
              Viimeksi muokannut lowe low; 7.1.2012, 17:40.

Comment

Hioin nyt pois niistä toppareista n. 1mm-1,5mm... Ainakin nyt toimii.
                Ei ollut Dremeliä ku se on kaverilla lainassa ni hioin viilalla. Voin kertoa et meni hetki. :D

Comment

Minunkin täytyi taivuttaa kuskin puolen pyyhkijän vartta ruuvipenkkiä vasten ennenkuin alkoi painamaan kunnolla lasiin. Ehdin ostaa kahdet sulat jo :D

Mites kun ainakin satasessa on tuo kuskin puolen varsi sellainen "käyrä", mikä tulee aika korkealle lasista. Yhtä A6-mallista C4:ää tuossa katselin parkkipaikalla yksi päivä, siinä oli sitten litteämmän mallinen varsi, kuten C3:ssakin. Onko näitä kahta mallia? Minusta ainakin hassun näköinen varsi tuommoinen paraabelin muotoinen.

Comment

Mulla ei A6:ssa ole ongelmia nurkkien tai pyyhkijöiden suhteen. Ehkä noi vieterit kulahtaa tai sitten vanhemmissa on eri malliset.
                    Ja vielä -96 mallissa on ihan selkee taivutus. Eipä toi sulka tohon oikeen muuten istuiskaan ja muita ei ole noihin tarjolla.

Pyyhkijät nyt sit kestää vain rajallisen ajan, mutta se on toinen juttu.

Comment

Olen taivuttanut omaa pyyhkijänvarttani suoremmaksi nyt hionta operaation jälkeen. Ei ole näkökentässä niin pahasti ja pyyhkiikin mielestäni paremmin.
                      Mulla on mielestäni jouset, kyllä iskussa ainakin on pirun jäykät silti ei aiemmin pyyhkinyt ja taivutus ei auttanut.

SS4:n neuvoman ohjeen mukaan viilailin varresta pois jousen alapäästä toppareista, taivutin vartta hieman suoremmaksi lähtökohdasta, ostin uudet Bosch Aerotwin sulat(c4 koppasen a6:en sulat luettelon mukaan) ja se oli ainakin omalla kohdallani toimiva projekti, kiitos vielä vinkistä SS4!

Ps. Hyvin pyyhkii :D
                      Viimeksi muokannut lowe low; 9.1.2012, 19:00.

Comment

Joo, itellänikään ei siis vikana ollut kuoleentunut jousi kuten ensin luulin, vaan juurikin se stoppari joka ei antanut varren laskeutua lähemmäksi lasia. Selvisin taivuttelulla mutta aika tiukoilla oli.

Voisikin kesällä ottaa varren irti ja tehdä saman dremelöintioperaation sekä suoristaa kuskin puolen varren. Eipä tuon tarvitse käyrä enää noilla "rungottomilla" sulilla olla. Samalla vetaista uusi maali päälle niihin kun on jo vähän kuluneet rumasti paikkapaikoin. :D

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja <"Vikke K"
                          Samalla vetaista uusi maali päälle niihin kun on jo vähän kuluneet rumasti paikkapaikoin. :D
                          Saman ite ajatteln tehdä :D

Comment

Mainio vinkki! Porakoneeseen käyvä pieni viila oli näppärä hiomiseen. Ei tarvinnut irrottaa mitään, nosti vain sulan ylös lasista ja pintaa pois stoppareista!

Comment

Working...