Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Renkaan laakerin vaihdosta.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Renkaan laakerin vaihdosta.

    Minkälainen homma on vaihtaa renkaan laakeri? Se ulisee aavistuksen verran, niin se olisi varmaan syytä vaihtaa. Kannattaako vaihtaa molemmille puolille samalla? Sen varmaan kuulee selvästi tuleeko se ääni etu vai takapyäristä? Ei tee mieli vaihtaa vahingossa vääriä.

    Onks se vaihtotyö yhtä helppo, kuin esim kadettiin?Tarviiko erikoistyökaluja? Lähteekö helposti pesästä ulos se vanha laakeri? Keskittyykö se itestään sinne? Millä saa keskiön mutterin kiristettyä sopivan tiukalle? Riittääkö laakerin mukana tulevat rasvat?Onnistuuko parkkipaikalla?

  • #2
    Kaiken tekee parkkipailla tarvittaessa. Aikaisempaa jaarittelua aiheesta:
    http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=23530

    Sen varmaan kuulee selvästi tuleeko se ääni etu vai takapyäristä?
    Erään pyöränlaakerin kohdalla osui heti kolmannen vaihtamisella oikeaan, eli ei se aina niin helpoa ole. Tosin kenties taitolaji kuulla ekalla oikea.

    Comment


    • #3
      Siis mitä ihmettä? Miten älyttömän hankala toi audin laaerointi oikeen on? Tähän asti se on joka autossa lähtenyt ihan vaan sillä, että nurkka ylös keskiöpultti irti, laakeri ruuvarilla pihalle ja uus rasvattuna tilalle. Joutuuks sen tosiaan koko tolpan lähtee irrottamaan sieltä? Mitähän korjaamo mahtaa velottaa vaihdosta? Onko kokemuksia?

      Comment


        #4
        Eikös tuo nyt ole ihan normaali laakerointi mitä audissa on ? Toi "laakeri ruuvarilla pihalle" kuulostaa semmosen renkaan laakeroinnilta mistä ei vetoa mene läpi :)

        Comment


        • #5
          jos ei itse halua

          Itse vaihdatin laakerin ym. leppäsuon huoltokorjaamossa. Niiden mielipide kummankin laakerin vaihdosta oli mykistävävä: Kukaan ei tiedä kauanko ne kestävät. Toinen voi kestää 10tkm ja toinen 300tkm. Eli ei niiden mielestä kannata vaihtaa, eikä ne vaihtanutkaan, vaikka yritin ehdottaa samaa. Sama juttu laatikon öljyn suhteen. Jos laatikko sekä, etu/takaperä ovat kuivat, niin eihän sieltä ole voinut tulla öljyä ulos.(aika loogista). Joten turha ihmetellä näitä juttuja. Kaikkiin toimii niin kuin se iänikuinen juttu: jos se ei ole rikki, niin älä korjaa!! Koska valmistaja eikä maahantuoja vaadi vaihteiston öljynvaihtoa, niin mistä joku on keksinyt sen 60000km säännön, millä jengi on saanut laatikon rikki. Jos vaihtaa punaista keltaiseen tai päinvastoin, niin aina kaikki hajoaa. Jos kaikki toimii, niin eiköhän se ole parasta olla vaan niin. Mun muistaakseni kellään ei ole auto hajonnut, koska ei ole vaihtanut öljyjä, toisin päin kyllä. Ei koske suodattimia, eikä moottoriöljyjä. Ei auto ole mitään ydinfysiikkaa!!!

          Comment


          • #6
            Käykö A6:sen laakeri S6:seen?? Vai pitääkö olla joku juuri tietty laakeri?

            Comment


            • #7
              <Tuosta> numeroita etupyörän laakerisetille. Klikkaamalla sivulta Alle Modelle zu denen dieser Artikel passt- linkkiä kertoilee mihin muihin pitäis käydä, paino sanalla pitäis. Ainakin vuoteen -94 asti C4-kopassa on käsittääkseni sama laakeri sekä edessä että takana, mutta varmuudeksi tuosta -95 mallin takalaakerista <numeroita>.

              Comment

              Working...
              X