Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pyöränkulmien tehdasarvoja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pyöränkulmien tehdasarvoja

    Onko tästä suurikin hyöty kerätä kohtalaisen sekava threadi?
    Jos käydään mittauttamassa pyöränkulmia niin ei tarvi olla kovinkaan uudet laitteet käytössä, että lappuun tulostuu mitattavan automallin ohjearvot, mitatut arvot ennen säätöä ja säädön jälkeen.

    #2
    On kyllä huonot (=vanhat) laitteet jos niistä ei tietoja löydy. Ehkä joissain harvinaisissa malleissa niin voi olla.

    Comment


    • #3
      Älkääs ny, kyllä minäkin tiedän hyvän paikan mihin ajattelin seuraavat kulmat mennä säädättämään ja aataaminaikaiset on koneet sielläkin.
      Ootan vaan sitä kun joku laittais urssin ja ehkä C5:n kulmat tänne...

      Comment


        #4
        Juu, pidetään vaan tämä hengissä. Eihän se liika tieto mitään haittaa, ja voihan tätä threadia olla lukematta jolla on uudet säätölaitteet ;)

        Comment


          #5
          Autodatasta löytyy kattavat säätkulmien arvot. Jos osaa oikein mairitella, voin tarvittaessa kysyjille nuo tiedot kaivaa esiin.

          Comment


            #6
            Mistä sitä tietää pitääkö jokaisen uuden suuntausvehkeen arvot 100%:sti paikkaansa? Voihan sitä ihan omasta mielenkiinnosta verrata arvoja sitten kun käynyt säädättämässä kulmat.

            Comment


            • #7
              Ai autodatasta löytyy... No kas kun en ole aikaisemmin hoksannu, kyllähän minä voin ne itse sieltä katsella sitten.

              Comment


                #8
                Lähinnä huolestuttaa osaavatko pyörämittauksessa valita oikean kori-/alustavariaation automalille. Kun sen A4:n klikkauksen jälkeen tuleekin vielä monta vaihtoehtoa, niin menee yllättävän usealla sormi suuhun. Itse kun kävin säädättämässä, meinasivat laittaa 200:seen vaajavetoisen arvoja, kunnes huomautin.

                Comment


                • #9
                  Jep, näkyy olevan eroa näissäkin arvoissa. Mulla lukee suuntauslapussa Ajoneuvon tyyppi-kohdassa: Audi A4 Quattro Sport 1994-1997

                  Arvot poikkeavat jostain syystä noista Jounin postaamista Euromasterin ohjearvoista (B5). Ihmettelinkin, että miksi ei etucamberit muka ole tehdasarvojen sisässä. Noh, eipä tuolla merkitystä juuri ole. Näköjään kaikki säädön jälkeiset arvot ovat noissa Euromasterin toleransseissa.

                  Tuli sekin havaittua, että jos sen taka-alatukivarren epäkeskopultin asennon merkkaa tarkasti ennen irroitusta, pysyy auraus ja camber reilusti toleranssien sisällä. Merkit tietysti pitää laittaa sitten todella huolellisesti kohdalleen. Heittoa oli vuoden takaiseen mittaukseen verrattuna (ennen laakerin vaihtoa) 0°02'-0°03' aurauksissa ja cambereissa kyseisessä renkaassa.

                  Comment


                  • #10
                    Arvoja nelipyöräsuuntausta varten kaivattaisiin. Paikallisen liikkeen koneet/katalogit eivät tunne omaa kulkinetta ollenkaan, eli vuoden 1988 typ 89 sedan 90 quattrolle tarvittaisiin arvot camberille, mahdolliselle casterille sekä auraukselle etu- ja taka-akselille. Kiitos jo etukäteen.

                    Comment


                    • #11
                      [LEFT]Vastausta edelliselle, lähteenä autodata.[/LEFT]

                      [LEFT]Asetusarvot - 4 pyörälle[/LEFT]

                      [LEFT]Auraus, mm, 1 +- 1
                      Auraus, astetta, 0*10'+-10'
                      Auraus, astetta 1/100, 0,17+-0,17
                      Camber-kulma, astetta, 0*50'N+-30'
                      Camber-kulma, astetta 1/100, 0,83N+-0,50
                      Camber säädettävyys, säädettävissä
                      Maks. Camber ero v/o, astetta, (1/100), 0*30', (0,50)
                      Caster-kulma, astetta, 1*25'+-30'
                      Caster-kulma, astetta 1/100, 1,42+-0,50
                      Caster säädettävyys, ei säädettävissä
                      Maks. Caster ero v/o, astetta, (1/100), 0*30', (0,50)
                      Kääntöharit. 20 ast. kääntök., astetta, 1*5'+-30'
                      Kääntöharit. 20 ast. kääntök., astetta 1/100, 1,08+-0,50
                      Max. kääntökulma sisempi, astetta, 40*35'
                      Max. kääntökulma sisempi, astetta 1/100, 40,58
                      Max. kääntökulma ulompi, astetta, 36*50'
                      Max. kääntökulma ulompi, astetta 1/100, 36,83
                      Takapyörän auraus, mm, 2+-1
                      Takapyörän auraus, astetta, 0*20'+-10'
                      Takapyörän auraus, astetta 1/100, 0,33+-0,17
                      Takapyörän auraus, säädettävyys, säädettävissä
                      Takapyörän Camper-kulma, astetta, 0*45'N+-30'
                      Takapyörän Camper-kulma, astetta 1/100, 0,75N+-0,50
                      Takapyörän Camper-kulma, säädettävyys, säädettävissä[/LEFT]
                      Maks. Caster-kulmien ero v/o, astetta, (1/100), 0*30' ,(0,50)
                      Viimeksi muokannut Veijo Esso; 23.8.2007, 14:12.

                      Comment


                      • #12
                        Kiitoksia avusta. Lomapaikkakunnan Euromasterilta ei yllä mainittuja tietoja löytynyt.

                        Comment

                        Working...
                        X