Eli 18 tuuman vanteet olisi tulossa mutta kuinka leveät uskallan ostaa ja millä et:llä? 235 menee vielä mutta meneekö leveämpi? Entä 9,0-9,5" vanteet taakse? 1.8t Quattrosta on siis kyse
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 b5, kuinka leveät renkaat ja vanteet mahtuu?
Collapse
X
-
Jake_85Avainsanat: Ei mitään
-
ronttonen
Itellä oli kesällä 235/45-17 et 35 ja vakioalusta. Ne mahtui ihan hyvin. Tosin tilaa oli renkaan sisälaidalla tukivarren pultteihin enää noin sentti. Nyt noilla vanteilla on 215/45 kitkat madalluksella. Hyvin menee, mutta pari kertaa raapassu etukaarien pokkauksiin kun on kääntänyt rajusti ja sitte keula on joustanut. Kesäksi on tilattu 7.5x18 et35 vanteet ja 225/40 kumit. Ne pitäis kans olla ihan hyvät ja menevät vielä sen puoli tuumaa sisemmäs.
Comment
-
Anonyymi
Eiköhän sinne rek otteeseen saa ilman suurempia ongelmia merkatuksi vaikka millaiset kiekot..kunhan vaan ne muutamat perusvaatimukset täyttyy.
Lienee varmaan niitä ainoita helppoja tapauksia muutoskatsastaa nuo rengashommat..
Comment
-
Elikkä jos pistän b5 avanttiin vanteet tilaukseen, siten että eteen 8*17 ja taakse 9*17 niin pitäs mennä ongelmitta!!
Ja keväällä ois tarkotus alustaa ehostaa, ehdottakaas paljon pudotan alaspäin?
Mikä ET ois noihin vanteisiin hyvä??
Onko vinkkejä mistä kannattas saksasta kysellä vanteita, sellaset Keskinin "kaulus vanteet" kiikarissa??
Comment
-
Nyt kun kerrankin on mahdollisuus kysyä, en malta olla kysymättä: miksi haluat etuvetoon (taikka nelivetoon) taakse leveämmät vanteet / renkaat?
Ei ole itselle mahtunut kalloon, miksi takana sellaiset läskit tarvitaan. Vasta-argumentteja on kyllä tullut mieleen kun niitä on nähnyt ja kuullut: kalliimmat renkaat, ei voi pyörittää etu/taka-akselille kun kuluu eri tahtia, huonompi ajettavuus==lisääntynyt puskeminen, heikommat vesiliirto-ominaisuudet kun kevyt perä ja leveä rengas, hölmönnäköinen...noin alkuun. Älkääkä vetäkö herneitä nenään, vaan kertokaa vaan tyhmälle miksi.
Yleensä suosittelisin max 30 mm madallusta, mutta jätetään se nyt väliin :-)
Comment
-
Niin, kärjistettynä vaikutelma on tämä vanha tuttu:
http://www.topgear.com/content/fun_s...arbages/71/02/
Mutta tämähän on vapaa maa, ja jos auton omistaja tulee siitä onnelliseksi että takana on läskit ja edessä kottikärrynpyörät, niin kyllä silloin niin kannattaa tehdä. Ihan totta, tämä ei ole kettuilua... :-))
Comment
-
Nelivedossahan pyörien halkaisija saa erota vain pitopinnan verran, muuten hajoo jotain. Takaläskit sopii mielestäni vaan jenkkimuskeleihin, kun niillä poljetaan suoraa asfalttia. Mutka-ajossa pitää edessäkin olla kitkaa ja etupyöräthän sen auton pysäyttää.
Comment
-
No niin, makuasiahan se on jos haluaa laittaa läskit taakse ja sirkkelinterät eteen. No, omassa autossani sattuu vaan olemaan vanteet edessä ja takana eri levyiset, eli se jo selittää miksi rengaskin on leveämpi takana kuin edessä. Joku lederhose on vanteet joskus aikoinaan autoon laittanut, ja minkä takia sitä hyviä vaihtamaan. Ja mikä sitten on "kottikärrynrengas", on varmaan myös makuasia. Tokihan mitään ylileveitä ei kannata laittaa.
Omassa rimpulassa on tosiaan ne (jonkun mielestä yliampuvat) 265:t takakumet, mutta ei ne edes näytä liian leveiltä, lokasuojat vaan on sopivasti täynnä! :)
Rami: tuo nyt oli todella kärjistettynä, jos vertaa esim c4 koppaan...... ;)
Alkuperäiseen kysymykseen, niin tuning lehdethän ovat täynnä a4:ia missä on takana 9-10" leveitä takavanteita, eikä ne edes näytä hullummilta. Toki Saksan autobaanat on vähän eri luokkaa kuin Suomen uraiset tiet, eli järkisyillähän tuota leveää vannetta ja rengasta ei voi perustella, enkä aiokaan.
Comment
-
No empä ole herneitä nenään vetämässäkään, suomi on vapaa maa ja jokainen on sitä mieltä kun on!! Ei siitä sen enempää!!
Bongasin vaan ebaystä sellasen firman myynti ilmoituksen jossa myytiin Keskineitä siten että eteen 8" ja taakse 9", en missään nimessä ole vartavasten hakemassa moista yhdistelmää!!
Mutta kertokaa nyt toki mahtuuko 8" levee olemaan edessä/takana jos madallusta on n.30-40 mm ja millä ET:llä??
Ja tosiaan jos tiedätte esim. saksalaisia firmoja jotka myy vanteita edukkaasti ja vieläpä jopa lähettäävät niitä suomeen niin hyvä olis!!??
Comment
-
Mayer n'a pas fait dans le détail on équipant sa RSR de Michelin MXX3 265/35 ZR18 à l'avant et 235/40 ZR 18 à l'arrière.
Vähän paha kieli vaan ; ) Siis jos ei osaa.
Comment
-
-
Eihän noiden renkaiden kanssa pitäs olla mitään ongelmia.
Jos siis tuuma koko kasvaa yli tuuman ja/tai 3 senttiä leveyttä pitää ne muutoskatsastaa.
siis suurimmasta merkitystä koosta.
Inssi vaan kattoo jos jaksaa ja merkkaa uuden rengaskoon otteeseen.
Pyörä ei saa ottaa kiinni missään vaiheessa tai asennossa mihinkään jota tuskin sulla tapahtuu.
Rek.otteessa on merkitty pyörän kantavuus joka mulla on B5:ssa 91(vastaa jotain kilomäärää per pyörä),eli vähintään tuo pitää renkaalla olla,vaikka sen ei käytännössä ole niin tarkkaa.
Comment
-
Anonyymi
Onko ollut ongelmia katsastuksessa? Meinaan vaan että eikös renkaiden pitäisi suunnilleen mahtua kaarien sisään?
Samahan se silleensä kait on, mutta joskus ovat olleet aika tarkkoja..
Comment
-
Eipä ole katsatuksessa mitään huomautettu ja lisättäköön sen verran että itseasiassa rengas tulee viitisen milliä yli pyöränkaaren eikä vanne eli on aika huomaamaton. Ja Markooliollekin sen verran että 9 tuuman vanteelle 235 kumikin on liian kapea mut menee juuri ja juuri. Mulla menee takakumit nyt uusiksi ja ajattelin laittaa 235 tilalle 245 tai 255 jos mahtuu. 245 pitäis mahtua ainakin.
Comment
-
elikkäs jos laitan eteen 8x17 ja taakse 8.5 tai 9x17 et 28-35??? niin mitkä kumit voin laittaa quattroon eteen ois 215/45 ja taakse mitkä et en hajottais vaihteistoa... jos 8.5" niin 215/45? entäs 9" 225/40?
jotku tyyliin tollaset ois hakusessa----> http://www.rieger-tuning.de/en/Showr.../A4_B5/046.pdf
Comment
Comment