Olisko jollain kokemuksia etuvetoisen (A4 1.8T vm 2000) takapyörän laakerin vaihdosta. Lähinnä kiinnostaa oliko napa/levy yhdistelmä piukassa ja tarvittiinko sisempään laakeriin ulosvetäjää (eli jäikö se irrotettaessa pyörän napaan vai akselille)? Ajattelin vaihtaa takajarrulevyt autoon ja kuten tiedätte niin kyseisessä autossa tulee koko paketti mukana. Samaan vetoon ajattelin uusia sitten laakeritkin. Laakerit eivät oireile, mutta on niillä kilometrejä jo yli 100000. Kun kaikki osat tulee uusittua niin vanhasta navasta ei laakereita tarvitse irrottaa ja uuden paketin saan kyllä töissä kasattua. Varsinainen vaihtotyö vain tehdään sen verran syrjäisellä paikkakunnalla, että olisi suotavaa, että lisää sää työkaluja tai varaosia ei tartteis noutaa kesken operaation. Vinkit ja kokemukset työstä olisivat tervetulleita... Kiitoksia jo etukäteen!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Takapyörän laakerin vaihtaminen (etuveto)
Collapse
X
-
Laakeri lähtee (ainakin itselläni) kokonaan irti akselilta. Kinkkisin homma on varmaan kotioloissa abs-levyn takaisin laitto. Levyn irroitus tapahtuu helposti vaikka meisselillä, tuurnallalla (lyönnit vasaralla) tms. varovasti naputtaen. Koska abs-levyssä on todella tiukka sovitus (puristusliitos), puristin sen rässillä kiinni. Levy on aika hentoinen, joten puristamisessa täytyy pitää kontrollia voimakkaiden puristimien kanssa.
-
Kiitti vinkistä! Mulle onkin tärkeintä, että se vanha paketti lähtee irti. Uuden paketin kasaamiseen on kyllä prässi olemassa. (Ehkä tähän tarkoitukseen vähän turhankin järeä...) Irroititko abs-anturia lainkaan operaation aikana? (Käsitttääkseni sitä ei tarvitse irrottaa, mutta korjaa jos olen väärässä... )Onko vaaraa että rikkoo anturin levyä irrotettaessa? Tarvitsitko lämpöä missään vaiheessa työtä?
Comment
Comment