Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pulttijako Audi 90?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pulttijako Audi 90?

    Mikäs on Audi 90 vm-90 pulttijako ja et...? En löytänyt haulla..

    (varautukaa enempiinkin tyhmiin kysymyksiin, kun tosiaan eka Audi alla) :)

    #2
    4x108 et vanteesta riippuen n. 35

    Comment


      #3
      Kysytään nyt samalla uudemman coupen samat. Eli pulttijako ja et hakusessa, vai onko peräti sama ku 90?

      Comment


      • #4
        Kiitokset avusta.

        Comment


          #5
          Coupessakin sama jako.

          Comment


            #6
            Kiitos. Ajattelin vaan 18" vannetta alle 225/40 kumilla. Meneekö pahasti metsään?

            Comment


              #7
              225/40 menee kyllä. Itselläni tällä hetkellä kyseinen koko. Mutta 215/40 olisi ehkä fiksumpi.

              Comment


              • #8
                Coupe quattron ET on 37 vanteen koosta riippumatta. Parhaat (ajo-)ominaisuudet saavutetaan yleen sä originaalilla offsetilla, mutta paljon noista poiketaankin. Itsellä on lähes vain ja ainoastaan huonoja kokemuksia suositellusta offsetista poikkeamisesta.

                Edit: sedanissa (quattro) albumin mukaan ET -lukemat välillä 42-45.

                Comment


                  #9
                  sedanissa (quattro) albumin mukaan ET -lukemat välillä 42-45.
                  B4:ssä on muistaakseni ET45 vakiona. En ihan satavarmasti muista. Itellä viimekesänä Et 35 ja ens kesäks pitäs saada 18" joten saas nähä mikä leveys ja ET tulee.

                  Comment


                    #10
                    Typ 81 90:ssä vakio peltivanteet ET 42 ja nyt alla typ89:n "Aero"-vanteet 6x15" ET35. Ja nuo aerot on mielestäni 2.3 20v:n vakiovanteet.

                    Comment


                      #11
                      B4:ssä on muistaakseni ET45 vakiona.
                      Kyllä se B4:sen vakio ET on 37.

                      Comment


                        #12
                        No ilmankos oli niin hyvä ajaa ja ne tuli just sopivasti ulos, toi ET35. Typ44 oli pikkusen uraherkempi ET35:lla ;) Toki quattro myös vähä tasottaa vertailua, mut kuitenki.

                        Comment


                          #13
                          Tuli tässä vaan mieleen, että eikös pyöreemmässä coupessa ole 5-pulttinen jako? eli jotain 5x100?

                          Comment


                            #14
                            Pyöreempi coupe? Pikkukorissa on viisipulttinen jako on vain S2:ssa ja sekin 5X112.

                            Comment


                              #15
                              Ai. jotenki oli sellanen käsitys, että olis ollu 5 myös vaparissa :/ No vaihtaa S2:hen navat, ni sillähän siitä pääsee.

                              Comment


                                #16
                                Auton mallisarja ei välttämättä kerro yksiselitteisesti ET-lukua. Siihen voi myös vaikuttaa onko auto etuveto vai quattro.

                                Comment


                                • #17
                                  Poiketen useimmista muista quattroista, cq:ssa oli noihin aikoihin 4x108 jako (taisi satkuissakin olla). Ainakin omassani oli sen neljä vuotta kun sellaisen omistin.
                                  On tosiaankin mielenkiintoista, miten paljon eroa voi olla ET:ssä, kun vertailee esim. vuosimalleja -90 ja -92 tai sitten sedania quattrona ja etuvetoisena. Tokihan kyse on milleistä, mutta joku syy tehtaalla on noita passailla. Audit tuntuvat olevan hyvinkin herkkiä väärille offset -valinnoille.

                                  Comment


                                    #18
                                    Audin pulttijako noudattaa jotain sumeaa logiikkaa noissa 80-luvun ja -90 taitteen malleissa. Ainoa pätevä sääntö, jonka olen huomannut on se, että turbokoneisissa yleensä aina 5x112 jako.

                                    Muissa sitten vaihtelevasti 4x108 tai 5x112. Pikkukorisissa (80/90/Coupe) yleensä 4x108 oli sitten q tai etuveto, paitsi turbokoneisissa. Isokorisissa (44/C4) A100 etuvetoisissa usein 4x108 ja quattroissa/turboissa yleensä 5x112, paitsi jotkut vapari A100 44 quattrot, joissa on myös esiintynyt 4x108 jakoa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      http://www.nordicaudi.com/arkivet/ar...1247/a1247.php

                                      Tos olis naapurimaan sivuilta hyvä lista...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nippelitietoon vielä lisäystä, että jostakin syystä kaikissa 200 -malleissa on 5x112 -jako, vaikka olisi etuvetoinenkin.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X