30 asteen pakkanen ja töihin lähtö olisi jo itessään ollut riittävä syy murjottaa tämä päivä, mutta uutta motivaatiota kurimukseen tarjoili täysin jumissa oleva takajarru-osasto. Muutaman kilsan ajelun jälkeen tilanne vähän hellitti, 8kilsan työmatkan päätteeksi jarrut ei olleet jumissa oikeastaan ollenkaan. Mutta käsijarrukahvassa kolme ensimmäistä pykälää on täysin tunnottomat, eli joku paikka oli jumissa ihan siinä iholla... Äkillisesti rajoittuneen huumorintajuni takia en viitsinyt tuossa kelissä mönkiä auton alle katselemaan tilannetta.
Taustaa:
Käsijarruvaijerit vaihdoin vuosi sitten, samalla havaitsin satuloiden olevan parhaat päivänsä nähneet. Jarrut kuitenkin toimivat siedettävästi, kunnes taas alkutalven kovemmilla pakkasilla alkoi jumia. Viime perjantaina sain käsiini uudet takajarrusatulat, yli kk:n toimitusajan jälkeen. Laittelin ne samantien paikalleen, tietysti putsasin ja voitelin liukutapit ja satulan kannakkeet palojen kohdilta. Herkästi liikkui. Käsijarru tuntui hieman normaalia jäykemmältä, mutta oletin sen johtuvan siitä että uusissa satuloissa näytti olevan jämäkämmät palautusjouset kuin vanhoissa. Käyttöjarrussa oli havaittavissa huomattava parannus takapään osalta. Lauantaina myös kaikki ookoo, sitten auto seisoskelikin paikoillaan tähän aamuun asti, pahaa aavistamatta olin tietenkin jättänyt käsijarrun päälle....
Paljon noista takasatuloista on kuulee huonoa, mutta kyllähän tuon hintaiselle tuotteelle odottaisi pidempää ikää kuin yksi kauppareissu ;) Tekis mieli kääntää syyttävää sormea vaijereiden suuntaan, mutta ei luulis vuoden vanhojen vaijereidenkaan olevan vielä lopussa. Olihan ne tietysti käyttämättä pari kuukautta, mutta voisko ne noin nopeesti jämähtää käyttökelvottomaksi? Tietysti myös kova pakkanen kangistaa, muttei pitäis ihan tuossa mittakaavassa aiheuttaa jumia jos kaikki olis muuten kunnossa. Muita ideoita tai arvailuja?
Taustaa:
Käsijarruvaijerit vaihdoin vuosi sitten, samalla havaitsin satuloiden olevan parhaat päivänsä nähneet. Jarrut kuitenkin toimivat siedettävästi, kunnes taas alkutalven kovemmilla pakkasilla alkoi jumia. Viime perjantaina sain käsiini uudet takajarrusatulat, yli kk:n toimitusajan jälkeen. Laittelin ne samantien paikalleen, tietysti putsasin ja voitelin liukutapit ja satulan kannakkeet palojen kohdilta. Herkästi liikkui. Käsijarru tuntui hieman normaalia jäykemmältä, mutta oletin sen johtuvan siitä että uusissa satuloissa näytti olevan jämäkämmät palautusjouset kuin vanhoissa. Käyttöjarrussa oli havaittavissa huomattava parannus takapään osalta. Lauantaina myös kaikki ookoo, sitten auto seisoskelikin paikoillaan tähän aamuun asti, pahaa aavistamatta olin tietenkin jättänyt käsijarrun päälle....
Paljon noista takasatuloista on kuulee huonoa, mutta kyllähän tuon hintaiselle tuotteelle odottaisi pidempää ikää kuin yksi kauppareissu ;) Tekis mieli kääntää syyttävää sormea vaijereiden suuntaan, mutta ei luulis vuoden vanhojen vaijereidenkaan olevan vielä lopussa. Olihan ne tietysti käyttämättä pari kuukautta, mutta voisko ne noin nopeesti jämähtää käyttökelvottomaksi? Tietysti myös kova pakkanen kangistaa, muttei pitäis ihan tuossa mittakaavassa aiheuttaa jumia jos kaikki olis muuten kunnossa. Muita ideoita tai arvailuja?
Comment