Multa löytyy vag-com, mutta olen sen verran käsi ton kanssa, etten toisen autoa ala räpläämään. Jos itse haluat homman tehdä, niin ota yhteyttä 0400750310
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Hankintaan jälkiasennus xenon valot, onko hyviä markkinoilla?
Collapse
X
-
Xenonit asennettuna. Suosittelen itse asennusta ymmärtäville
Moi
Xenonit ovat asennettu. Sovitettu auto kohtaisesti "hakkuripowerein" ja polttimoiden osalta A4 B7 malliin. No, itse en ole asennusta, enkä sovitusta hoitanut. Jäi vielä pikku hienosäätö sovitus asennukseen. Yllättäen maailma olikin pieni, ja JAD sorvasi lamput kiinni kahdesta sarjasta.
- Ongelma auton päiväasento automaattisesti valoissa, JAD selvittää voiko sen ohjelmallisesti ohittaa.
- Sekaisin one-pro polttimot ja "venäjän tuote" powerit lampuille. Kuulosti pahalta, mutta tuntuu toimivan.
Ilmoittelen lopputuloksen, kun lopullinen hienosäätö on hoidettu.
Comment
-
Jos valoautomaatikan haluaa pois, se onnistuu koodamalla "auto" muuksi kuin Pohjoismaalaiseksi. Taisi olla ryhmä 09, funktio 07. Viimeisen numeron kun vaihtaa 2 -> 1 niin a'vot.
Sen välkkymisen saa pois myös siten, että koodaa päivävalon "himmennys prosentin" 100%:ksi, eli ei pätki jännitettä lainkaan.
Comment
-
Mites tuon himmennysprosentin saa koodattua 100% ? Automatiikka olis kiva kun tahtoo valot aina unohtua päältä... mutta räpsytteleekös tuo sitten startatessa valoja ?
Kellään muuten tarkempaa tietoa siitä, miten halogeeniauton valokatkaisin ja xenon-auton valokatkaisin eroavat toisistaan kun näyttävät olevan perhealbumissa erikseen? (eli ohjaako tuo katkaisin esim. viiveen valojen syttymiselle, jotteivät räpsy kahteen kertaan startatessa?)
Comment
-
Se säätö / himmennysprosentti on toteutettu minun käsittääkseni PWM;nä eli ajovaloille ei ole relettä, sen sijaan kytkin-FET. Eli 100%;sena se on koko ajan auki, himmennettäessä sitten "pätkitään". Tosin tuo pätkintaajuus on aika korkea joten sitä ei pysty silmällä näkemään. Eli se on toteutettu "alennetulla" jännitteellä joka muodostetaan pätkimällä.
Halogeeni-miehille sellainen vinkki, että laittamalla kunnon piuhat + oikeat releet nousee polttimon kannan jännite helposti 1.0 - 1.3 V, koska tuon kytkin-FETin yli jää about 0.3 V ja hennot johdotukset päälle. Itse tein ko. tempun pitkille valoille, maksoi vaivan.
En tiedä mikä on tehdasasetus Ksenon-valojen kanssa, ovatko automaatilla vai käsin. Itse laitoin käsiasennolla koska Tiisselissä on muutenkin kuormaa startatessa.
Comment
-
Yritin etsiä tuota himmennysprosenttia mutta B6:sta en sitä löytänyt.
B7:sta se löytyy openodb:n mukaan kanavalta 5.
Himmennyksen sai pois koodaamalla ryhmän 09 toiseksi viimeisen numeron 0 -> 1. Mitähän muuta tuo muutos saa aikaan?
xxx02 = Valot syttyy automaattisesti himmeämmälle (oletus H7:lla)
xxx01 = Valot ei syty automaattisesti
xxx12 = Valot syttyy automaattisesti kirkkaalle
Comment
-
Kyllä, Select control module - 09-Cent.Elect. - Coding-07
http://de.openobd.org/audi/a4_8e.htm#09
Comment
-
A4 B6 -02 xenonit
Etsin vastausta mutta en löytänyt kysymykseen minkä merkkiset jälkiasennus xenonit toimivat ilman ongelmia A4 b6 mallissa.
Olen ymmärtänyt että tällaista ongelmaa on ainakin ollut joissain sarjoissa ettei 0-asennossa xenonit syttyisi tai vilkkuisivat.
Itse olen miettinyt halpiskauppa Puuilon xenoneita kun ovat työmatkan varrella kehä III:lla ja maksavat vain 139? , onko kenelläkkään kokemusta ed. mainituista sarjoista.
Comment
-
En itse asiassa kokeillut kuin kuljettajan puolelle laittaa polttimon ja se sammuu n. 1 sekunnin palamisen jälkeen. Autossa ei ole valotunnistinta ja katkaisija on kolmella asennolla varustettu eli ei ole AUTO asentoa lainkaan.
Comment
-
Onko "automaattivalot" eli syttyikö halogeenit aina jo siinä vaiheessa kun virrat laittoi päälle? Syynä voisi siinä tapauksessa olla jännite joka ei riitä ballasteille koska polttimot saa alennettua jännitettä kun valokytkin on 0-asennossa. Kokeiles vääntää valot päälle katkaisijasta.Viimeksi muokannut horch; 13.2.2015, 13:13.
Comment
-
Autossa ei ole valoautomatiikkaa. Kun käännän valokatkaisijasta valot normaalisti päälle, polttimo syttyy sekunniksi ja sammuu heti. Jos en käännä katkaisijaa autossa ei pala mitkään ulkovalot (pl. rekisterikilven valot). Olen kokeillut sekä auton ollessa käynnissä sekä sammutettuna, molemmilla tavoilla sama reaktio.
Comment
Comment