Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 käsijarruvaijerin irroitus.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urs4 käsijarruvaijerin irroitus.

    Mitä olette kaikkea joutuneet purkamaan quattrosta, että olette päässeet käsijarruvaijerin vaihtamaan?

    Eihän pidä putkistoa ja kardaania purkaa?

    Onko siinä vaijerissa mitään ihmekiinnityksiä?

  • #2
    Jos on yhtään samanlainen kuin pikkukorisessa, niin kardaanin suojapellin irroitus riittää. Eikä siellä mitään ihme kiinnityksiä ole, mutta suosittelen nosturin käyttöä.

    Comment


      #3
      Kivasti mukavampi irroittaa ja vaihtaa kun pakoputken poistaa ja kardaanin ottaa peränupista irti ja siirtää syrjään. Keskilaakeria ei tarvitse irroittaa. Putkiston liitos on vielä varsin helppo purkaa.

      Comment


      • #4
        http://maukka87.kuvat.fi/kuvat/Sekal...%E4vaijeri.jpg

        Lähteekö käkkävaijeri satulasta irti "normaalisti" eli työntää tuosta reiästä läpi? Ei vaan tuntunut liikkuvan mihinkään suuntaan, ja näyttää ettei vaijerin päässä oleva pallo mahtuisi siitä läpi.

        Comment


          #5
          Tuostapa se tulee. Pyörähytä vaikka pihdeillä hellästi, ei oo ruostetta kummemmalla kiinni tuo vaijerin kuoren pää.

          Comment


          • #6
            Kävin tänään tilaamassa vaijerit taakse. Väittivät että on vasemalla ja oikealla puolella pituuseroa, olikohan muutama sentti jos en väärin muista. Pitääkö paikkaansa vai onko tulossa vääränlaiset vaijerit?

            Comment


            • #7
              18mm pituusero. Toivottavasti tilasit alkuperäiset vaijerit, niin toimii taas 20vuotta, eikä yhtä vuotta kuten tarvikevaijereilla on tapana.

              Comment


                #8
                Hintaerokin orkkis vs. tarvikevaijereilla on ~10€/kpl eli olematon siihen nähden että orkkis tosiaan kestää monta kertaa kauemmin. Etupään lukkosokat kannattaa ottaa samalla marmorilta, eivät montaa centtiä/kpl maksa mutta v-käyrä pomppaa aika korkealle mikäli sokat hajoaa jo poistettaessa vanhoja vaijereita eikä samanlaisia uusia lukkosokkia, tietääkseni, edes tarvikkeena saa.

                Edit. Vaijerit saa vaihdettua poistamatta mitään kilkkeitä tieltä mutta vaatii lehmän hermoja. Etupään lukkosokat ovat hankalia poistaa ja varsinkin laittaa takaisin mikäli kaikki romut on tiellä, mutta tehtävissä.
                Viimeksi muokannut hoff4; 13.10.2011, 17:30.

                Comment


                • #9
                  Kuvia noista lukkosokista?

                  Comment


                    #10
                    Mulla kesti alkuperäiset vain pari vuotta ja kuoret ja kierresuojus meni poikki takakelkan kohdilta kumimollukoiden vierestä (C4q). Tuli niille kuitenkin kilometrejä kuitenkin vähiintään 100t mutta käsijarrua ei hirveesti tullut käytettyä, kun Motonetin kunnostetut satulat eivät pitkään kestäneet. Nyt laitoin tarvikevaijerit, kun alkuperäisten hinta oli tuplaantunut viimeisestä. Olikohan hinta jo luokkaa 50€/kpl tai vähän alle. Samalla CustomAutoCraft satulat taakse. Saa nähdä montako kuukautta nuo kestää.

                    Edit: muista laittaa yhdyskappale käsijarrun säätötangossa oikein päin
                    *Compensator
                    Installation position: Viewed in direction of travel, long side faces right
                    (by ElsaWin)

                    Eli epäsymmetrisen yhdyskappaleen pitempi/taaemmaksi ulottuva koukku tulee oikealle.
                    Viimeksi muokannut epe; 13.10.2011, 22:24. Perustelu: lisäys

                    Comment


                    • #11
                      Tuo epäsymmetrinen osa ilmeisesti numero 11?

                      http://koski.homelinux.com/huoltokir...rusysteemi.gif

                      Noista lukkosokista vielä, onko ne kuitenkin ihan perus seegereitä vai mitä ihmeellistä niissä muka on?

                      Comment


                      • #12
                        Juu, osa 11, se taaempi hakanen on helpompi ottaa ensin ja itse ainakin jouduin sen irrottamaan, että sai toisenpuolen takasin paikalleen.

                        Itse ainakin sain sen lukkosokan käytettyä uudelleen, mutta nyt kyllä vaihtaisin uuteen.. Se lähtee siis vetämällä pois ja vain yhteen suuntaan, voi olla pyörähtänytkin. Tuossa numero 18, mutta ei tuosta järvekästi tahdo selvää saada.. Jos ei kuva toimi, niin vaatii vag cattiin kirjautumisen..
                        http://www.vagcat.com/p/B119/615600.png
                        Osanumero vielä : N 90052702
                        Viimeksi muokannut Ugemi; 17.10.2011, 16:35. Perustelu: lisätty osanumero

                        Comment


                        • #13
                          Googlailu osanumerolla helpotti, eli onko se tälläinen:
                          http://www.ecstuning.com/product_lib...ke%20Cable.jpg

                          Ja sijainti, onko sokka heti tuossa haitarikumien jälkeen (eka kuva):
                          http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/24448.phtml

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä ja kyllä. Näkyy alemmassa vaijerissa olevan vielä paikallaan, ylemmässä ei taida enää olla.

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja -Maukka- Näytä viesti
                              Googlailu osanumerolla helpotti, eli onko se tälläinen:
                              http://www.ecstuning.com/product_lib...ke%20Cable.jpg
                              Juuri tuo. Noita lukkosokkia et näe, etkä edes pääse kovin näppärsti niihin käsiksi, ellet pura pakorööriä, kardaanin takapäätä ja lämpösuojaa pois edestä. Tehtävissä kuitenkin purkamatta mitään, kuten jo aiemmin totesin.

                              Comment


                              • #16
                                Mjöös, mullahan ei ole enää orkkisputkistoa mutta tiedä sitten auttaako näkyvyyteen mitään. Puretaan sen verran kuin on pakko.

                                Comment


                                  #17
                                  Orkkisränni tai ei, niin eiköhän tuo mene juuri "sopivasti" siitä mihin pitäisi saada näpit mahtumaan.. ;)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Olisko mitään järkeä jos irrottais koko kierretanko käsijarrukahvasta? Minulla nim. 'säätömutteri' tai siis koko kierretanko, sen verran ruosteessa että tarttis laittaa ruuvipenkkiin ja lämmittää ettei väännä sitä tankoa korkkiruuviks tai poikki...

                                    Onko muuten kierretanko kiinni sokalla/tapilla siinä kahvassa?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei siihen kierretangon mutteriin tartte koskeakaan. En nyt muista miten helpolla sisältäpäin pääsi tuohon kierretankoon, mutta muistelisin itsekin tuota pohtineeni vaihtaessani ja todenneeni, ettei ainakaan helpommalla.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X