Niin, tuli pieni yhteentörmäys katukiveyksen kanssa jonka seurauksena meni säädöt niinsanotusti pyllylleen. Ensin soitin paikalliselle Vianorille, josta luvattiin aika jopa seuraavaksi aamuksi, kunnes kysyivät, että mikä auto on kyseessä. Kun heille selvisi, että Audi, niin eivät suostuneet ottamaan vastaan. Kuulemma liian hankala ottaa raidetanko irti Audeissa...
No, sain kuitenkin ajan eräälle toiselle pajalle, jossa säätö onnistui. Mutta kysymyksen herätti tämä tuloslistaus tuosta säädöstä. Eli rupesin ihan huvikseni tutkailemaan autodatasta, että miten lähelle ohjearvoja ollaan päästy, niin huomasin että varsinkin takapään osalta arvot eivät ihan oikein näytä. Vähän aikaa tutkailtuani hoksasin, että säädöt onkin tehty ilmeisesti 80Q B4:n ohjearvojen mukaan, eikä Coupe Q:n.
Onko siis viisainta palata korjaamolle ja vaatia uusintasäätöä, vai onko tuosta suurta haittaa? Ajossa ei ainakaan mitään tärinöitä, yms tunnu.
Pistän kuvat molempien arvoista, että näkyy nuo erot.
Coupen arvot
Sedanin arvot
Ja vielä nämä, mitkä lapussa lukee. Eli tämänhetkiset arvot:
Etuauraus +0,08mm
Etu camber vasen -0 astetta 30´
Etu camber oikea -0 astetta 50´
KPI vasen +14 astetta 00´
KPI oikea +13 astetta 40´
Etupoikkeama 0
Kulkukulma 0
Kaarteenajokulma vasen +1 aste 30´
Kaarteenajokulma oikea +3 astetta 10´
Taka-auraus +1,1mm
Taka camber vasen -1 aste 30´
Taka camber oikea -1 aste 40´
No, sain kuitenkin ajan eräälle toiselle pajalle, jossa säätö onnistui. Mutta kysymyksen herätti tämä tuloslistaus tuosta säädöstä. Eli rupesin ihan huvikseni tutkailemaan autodatasta, että miten lähelle ohjearvoja ollaan päästy, niin huomasin että varsinkin takapään osalta arvot eivät ihan oikein näytä. Vähän aikaa tutkailtuani hoksasin, että säädöt onkin tehty ilmeisesti 80Q B4:n ohjearvojen mukaan, eikä Coupe Q:n.
Onko siis viisainta palata korjaamolle ja vaatia uusintasäätöä, vai onko tuosta suurta haittaa? Ajossa ei ainakaan mitään tärinöitä, yms tunnu.
Pistän kuvat molempien arvoista, että näkyy nuo erot.
Coupen arvot
Sedanin arvot
Ja vielä nämä, mitkä lapussa lukee. Eli tämänhetkiset arvot:
Etuauraus +0,08mm
Etu camber vasen -0 astetta 30´
Etu camber oikea -0 astetta 50´
KPI vasen +14 astetta 00´
KPI oikea +13 astetta 40´
Etupoikkeama 0
Kulkukulma 0
Kaarteenajokulma vasen +1 aste 30´
Kaarteenajokulma oikea +3 astetta 10´
Taka-auraus +1,1mm
Taka camber vasen -1 aste 30´
Taka camber oikea -1 aste 40´
Comment