Mikähän voisi olla Audi A6 1.8 tq:ssa vikana kun ajettaessa kuuluu melkoinen "kolinahelinä" auton alta lähinnä takavasemmalta(jos nyt sen olen oikein paikallistanut). Pariin kertaan ollaan auto nostettu ylös ja tutkailtu tilannetta mutta mitään ei näyttäisi olevan irti. Olen ymmälläni. Ei se sisään kuulu mutta kiva olisi tietää että mikä mahtaa olla äänen syy? Kellään ideaa/tietoa asiasta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
"helisevä" ääni auton alta?
Collapse
X
-
Jarrupalat?
E: Jos ne on löysästi koloissaan, esim. mahdolliset kiilat pudonneet tai ruoste ja liike syönyt paloja kiinnityskohdistaan reilusti pienemmäksi, niin kilisevät aika kuuluvasti ja lähes aina. Ei haittaa menoa tai jarruttelua.
Comment
-
ittellä kans vähän samantyylinen ongelma. Kun kaasua painaa rivakasti alkaa jostain pakoputken tietämiltä/ Pakoputkesta kuulumaan hirmuinen sirinä/rälinä, kun rauhallisesti antaa kaasua niin ääntä ei kuulu. Katti kunnossa, samoin kaikki pöntöt. Ilmeisesti tuo koko putki on jollain tapaa löysällä, liekkö joku kiinnike katkennut tms, notta ottaa kiinni auton pohjaan tai jonnekkin. Tutkailen tässä lisää ja ilmoitan kun ongelma löytyy
Comment
-
Toi voi johtua niistä pakoputken lämpösuojalevyistä, muistelen jotta olisi ollut edellisessä autossa samaa oiretta kun oli yksi lämpösuojalevy huonosti kiinni ja aiheutti tuon kaltaista oiretta.
Comment
-
Mulla se kuuluu kun ajaa pienemmästäkin töyssystä tai epätasasella pinnalla.Äänenvaimenninta on koputeltu ja katalysaattoria kanssa eikä niistä mitään kuulu. Lämpölevytkin tuntuis olevan kiinni kun niitä kateltiin. Jarrupalat kyllä on aika loppu mutta oudolta tuntuis että ne pitäis tollasta helinää?
Comment
-
PUTKI
Itselläni oli samoja huolia viime kesänä. Vein autoni pakoputkifirmaan, jossa kaveri irroitti katalysaattorin apukuskin puolelta, josta räminä selvästi kuului. Kemiran katalysaattoritehtaallakin työskenneelleenä, kaveri tuumasi heti, että "Voidaanhan me se katti vaihtaa, jos haluat", mutta hän kyllä tietää miltä ehjä katalysaattori näyttää ja että: "tässä katissa ei ole mitään vikaa." rehti kaveri! Räminän syyksi paljastui se, että AAH- moottorin pakosarjalta katille tuleva putki, joka on kaksikerroksista putkea( !!?!!), oli sisemmän putken osalta siten irti katista, että lämmetessään, jolloin se piteni, se pääsi rämisemään katalysaattorin sisääntuloaukon reunoja vasten. !! Korjaus oli lopulta helppo. Sisempi putki hitsattiin päästään kiinni ulompaan putkeen ja katti paikoilleen. Räminä poistui!! Korjausta kannattaa kokeilla aluksi mielestäni siten, että poraa aluksi pienen 5-8 mm:n reijän katalysaattorin etupuolelle pakoputkeen lähelle kattia. Ulomman ja sisemmän putken välissä on noin 3-4 mm:n ilmarako. Kannattaa porata siten, että vain ulompaan putkeen tulee reikä. Tuo reijän kautta voi sitten sen sisemmän putken "sitoa" Migillä värinättömäksi. Tietenkin 3-4 reikää sitoo putken aina paremmin, kuin yksi hitsausheppi. Kannattaa ainakin kokeilla tapauksissa, joissa lämmöllä on oleellinen osuus räminään. On ainakin roimasti edullisempi, kuin uusi katti. Good Luck!
Comment
Comment