Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 umpioiden irroitus -> puskurin irroitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 umpioiden irroitus -> puskurin irroitus

    Eli kuinka saan umpiot pois paikoiltaan helpoiten? Tutkin autoa pihassa äsken ja otin kolme torxia irti ja totesin, että ei tuu niinku omassa nelkussa.

    Pitäis puhdistaa linssit ennen xenonien asennusta.

  • #2
    Vaatii aikalailla taiteilua jollei irroita puskuria. Tässä taas puskurin irroitusohjeet ja kuva oikeista ruuveista umpiossa.

    Comment


    • #3
      On se aika työlästä irroittaa umpioita puskurin paikallaanollessa, erityisesi Xenonien ulossaanti vaatii temppuilua kun siellä on nuo ballastit alapuolella. Mutta itse kun tuo on tullut tehtyä jo (liian) monta kertaa noin niin ei se ole enää kuin vartin homma ottaa umpio irti ja pistää takaisin. Nuo Arin linkin takaa löytyvät ohjeet ovat oikeansuuntaiset. Mutta saa sinne pienikätinen ihminen oman kätensä umpion kolmannen pultin juurelle: siksi ei oikeasti tartte kikkailla millään magneettipoimijoilla kuten tuon linkin ohjeessa.

      Itse ei tulisi mieleen lähteä enää irroittamaan puskuria umpioiden takia.

      Sellainen huomio vielä tuohon irroitukseen että kun umpion pultit ja liitin on irti tulee se ulos oikeassa asennossa ihan täysin ilman väkivaltaa. Voimalla ei kannata yrittää kääntää yhtään: naarmuttaa umpion tai lokasuojan pellin.

      Comment


      • #4
        Miten sen umpion saa pois puskuria irroittamatta?

        Sain kyllä kaikki kolme pulttia pois ongelmitta. Mutta umpio ei tuu ulos siitäkolosta millään ilveellä.

        Comment


        • #5
          Tuon Arin lähettämän enklanninkielisen linkin takaa se koko selitys löytyy, mutta pähkinänkuoressa näin: ne kolme pulttia poies. Sitten irti johtoliitin. Sen jälkeen umpion syylärin puolesessa nurkassa oleva muovinasta irti nylonisesta hahlosta, joka on kiinni syylärin palkissa. Käytännössä tapahtuu niin, että vääntää melko isolla ruuvarilla ja kohtuullisella voimalla tuota umpiota erilleen syylärin palkista, siis auton sivulle päin. Kun tarkkailet tuota kanittavaa paikkaa fikkarilla niin hoksaat kyllä mistä vääntää ja minnepäin. Sen jälkeen kun umpio on napsahtanut siitä nurkastaan irti, kannattaa sitä "peruuttaa" sisäänpäin konetilaan ja sitten kääntämällä löytyy oikea asento, jossa se hujahtaa aukostaan ulos. Uloskiskontaa on siis ihan turha yrittää ennen kuin umpio on täysin vapaana irrallaan siellä konetilan puolella. Uskoa!

          Comment


          • #6
            miten ton etuvalo umpion saa oikeen irti, siis ehjänä, päältä kun ottaa ne 2 ruuvia irti ni umpio on kyllä jo lähes irti mutta ei se sieltä pois tuu.. pitääkö vielä jostain irrottaa jotain että sais tuleen sen sieltä pois!

            Comment


            • #7
              Melko hankalaa ilman puskurin irroitusta, mutta onnistunee.
              Viimeksi muokannut Killeri; 15.4.2022, 12:04. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

              Comment


              • #8
                Juu hankalaa tuntuu olemaan vieläku on nuo xenonit, onkos se kolmas ruuvi jossain umpion alla? ite en löytänyt kun ne 2 siitä päältä..

                Comment


                • #9
                  Tuon kun mietit härmäksi, niin ehkä se auttaa:

                  Two of them are quite visible on top of the housing. The third one, is not so visible. You will need a powerful flashlight that you can beam it from inside engine compartment, and find the third bolt. However, you can get to it to unscrew it from the top of the engine compartment, via a small round hole that is close to where the each housing meets the side fender. Please understand that once you unscrew this bolt, it will not pass through this hole. Hole is smaller then the bolt. To get to the bolt you need at least an extension of about 6". I had the extender taped to the wrench with electrical tape. You can use other tape, but electrical is easy to remove when done. I also taped the T20 socket to the extender. I did not want to loose any of my tools in the engine comparment.
                  Once you fully unscrew that third screw, leave it in it's socket.

                  Comment


                  • #10
                    2 ruuvia on siinä päällä ja kolmas on umpion alla vilkun kohilla

                    Comment


                      #11
                      A6 C5 -kopasta ajovalon saa irti ilman ihmeempiä kikkailuja. Päältä kaksi ruuvia irti ja yksi lokasuojassa olevan reiän kautta (alin ruuvi), kuten edellä on mainittu. Sitten ajovaloumpiota kammetaan varovasti lokasuojaa kohden samalla vähän ulospäin vetäen ja se neljäs kiinnike syylärin kupeesta irtoaa. Sen jälkeen vain varovasti vedetään umpiota ulos ja irroitetaan moninapaliitin. Voila, umpio on kourassa.

                      Comment


                        #12
                        Samalla tavalla lähtee myös B5 korisissakin.

                        Comment


                        • #13
                          A6 C5 umpioiden irroitus -> puskurin irroitus

                          Pahoittelut kun näin vanhaa postia uppailen, mutta mielestäni ei syytä aloittaa uutta..

                          Yritin tänään vaihtaa omaan -03 C5:een parkkien polttimoita, ja oikealla puolella kaikki menikin yllä olevien ohjeistusten, ja pienen pohdinnan jälkeen todella mallikkaasti, ei mitään ongelmaa.

                          Mutta vasemmalla puolella alkoikin sitten ongelmia oikein urakalla. Ensimmäinen kysymys olisi, että tuo moninapaliitin joka on umpiossa kiinni, onko siinä jotakin lukitusta, vai lähteekö vain voimalla/nitkuttelemalla irti? Mielestäni en vasemmalta puolelta mitään lukitusta avannut, ja liitin irtosi ihan nätisti. Tosin kun yritin sitä jälkikäteen uudestaan irroittaa, että lähtikö se tosiaan niin nätisti, niin eipä irronnutkaan.

                          Toinen kysymys, kun loppujen lopuksi antaudun, ja päätin että saa olla parkki vaihtamatta vasemmalta puolelta, ja aloin lyömään pakettia takaisin kasaan, niin umpion reunimmainen kiinnike, joka on nimenomaan siellä lokasuojan sisässä jemmassa, tökkäsi rungossa olevan "kierre-klemmarin" johonkin konehuoneen syövereihin. Onkohan näitä "kiinnikkeitä" jostakin saatavana "varaosana", vai pitääkö lähteä vain romiksia kiertelemään.

                          Lopuksi vielä kiitokset alkuperäisille postaajille, ohjeet toimi kyllä juuri kuten pitääkin, kunhan on malttia tekemisessä! :)

                          Comment


                            #14
                            Liittimessä on lukitus, tuossa esimerkkikuva:
                            http://i19.photobucket.com/albums/b1...Picture032.jpg

                            Tule käymään niin saat tuollaisen kierreklemmarin heti mukaan.

                            Comment


                            • #15
                              En ole umpiota irroittanut polttimonvaihtoa varten, ei parkin eikä xenonin.

                              Comment


                              • #16
                                Amatööri taas asialla, miten lähtisi irti A6 C5 umpion sähköliitin? Ei vaan keksi.. nerokas rakenne. Ei uskalla vanhaa väkisin viäntää.

                                Comment


                                • #17
                                  Ai että oli vaan voimalaji. Mehukkaassa kondiksessa tämäkin

                                  Comment


                                    #18
                                    Ei voimaa?

                                    Comment


                                      #19
                                      Tämän näköisten liitinten irrotukseen on olemassa työkalukin. Fixus muistaakseni ainakin myy. Omasta mielestä ehdottomasti sen kympin parin arvoinen jos yhtään värkkää konsernin autojen kanssa

                                      Comment

                                      Working...
                                      X