Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6:seen jälki asennus xenonit ---> herjaa palanutta polti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6:seen jälki asennus xenonit ---> herjaa palanutta polti

    Moro! Asensin A6:seen xenon valot, lyhyille valoille (H1). "Herätteen" otin kuskin puolen etuvalosta, ja nyt herjaa palanutta poltinta. Mites ton saa pois? Vänkärin puolen valosta kans johdot vai?

    #2
    Herätteet molempien puolten johdoista. JOs ei oikene sillä niin vastusta johdon väliin jotta ei luule polttimon palaneen.

    Comment


    • #3
      ^ Juuri näin.

      Itsellä auttoi ku otti molemmilta puolilta herätteen ballastille.
      Mitä pikkasen tuossa perehdyin asiaan niin taitaa ilmoittelu perustua (ainakian ajovalojen kohdalla) virrankulutuksen vertailuun polttimoiden välillä. Sun tapauksessa eroa on, koska toisen puolen piuhat roikkuu ilmassa.
      Vastuksilla et saa "autocheckiä" toimimaan, ainoastaan hiljaiseksi.

      Comment


        #4
        Juu näin ajattelinkin näin jälkeenpäin et ois pitäny ottaa toiseltakin lampulta heräte. Asentaessa ei vaan tullut moinen mieleen.

        Comment


          #5
          Helpoiten A6:seen laittaa xenonit PlugNPlay tyyppisesti. Eli Check järjestelmä ymmärtää xenonit.
          Eli polttimon liittimeen vaan suoraan Xenonin virtapiuha ilman releitä.
          Päivävalo automatiikka kannattaa poistaa toiminnasta, antaa alennennuttua jännitettä jolla kaikki xenonit ei tahdo toimia.
          Jos ilmenee syttymis ongelmia, niin astetta isompi sulake lähivaloille ja lisämaadoitus ballastille.

          Comment


            #6
            Eipäs auttanut vaikka laitoin kummaltakin ajovalolta johdot herätteeseen. Eli herjaa vieläkin palanutta poltinta. Mitähän fittua nyt keksis?

            Comment


            • #7
              Miten A6;sta saa sen päivävaloasennon pois? Ilmeisesti siellä valokytkimessä on vain joku hyppylanka sitä virkaa hoitamassa vai?

              Comment


                #8
                Hena: Kuten kirjoitin. Laita alkuperäiselle polttimolle tuleva virtapiuha suoraan ballastille. Eli ei releillä.

                Comment


                  #9
                  Päivävalo automatiikan poisto:
                  Valokatkaisijalta yksi johto poikki. Väriä/napaa (napa 3 ja kelta/vihreä?) en muista. Katkaisija irti ja eikun mittaamaan.

                  Comment


                  • #10
                    Päivävalotoiminto eli valomuisti on hiukan monimutkaisempi juttu kuin pelkästään "hyppylanka".
                    Kun ajovalot ei ole katkaisijasta päällä valoille syötetään vastuksen kautta alennettua jännitettä. Toki poistaminen on suht yksinkertaista ja jopa suotavaa kun asentaa xenonit, sillä se estää valojen "räpsymisen" käynnistettäessä auto. Riittää kun katkaisee yhden johdon
                    Mulla on A4:n valojen kaavio PDF tiedostona (olen sen jällen löytänyt), ja siitä on varmasti apua valomuistin poistossa. Olettaisin, että A6:ssa on valoilla samalainen kytkentä. Lähetän sen halukkaille sähköpostilla.

                    Antti.taberman (ät) pp.inet.fi

                    Comment


                      #11
                      Jussi, meinaatko että sen releen uskaltaa jättää pois kokonaan siitä välistä? Mitä hyötyä siitä releestä sitten yleensä on, ja miksi se on siinä johtosarjassa?

                      Comment


                        #12
                        Riippuu sarjasta, mitä se pitää sisällään. Mutta tuossa autossa ei kannata käyttää relettä. Eikä siinä mitään ihmeempää uskaltamista ole, käyttää tai olla käyttämättä sitä relettä. Ihanko autogaugen sarjan laitoit?

                        Comment


                        • #13
                          Itselläni alkoi herjaamaan (urS4) palanutta poltimoa, kun laiton skenonit, mutta olen olettanut sen johtuvan skenonien pienemmästä virrankulutuksesta hehkulappuihin verrattuna.
                          Vanhemmissa kikkareissahan järjestelmä vahtaa virrankulutusta ja arvioi sitten polttimoiden palaneen kun kulutus laskee 2x55W -> 2x35W.
                          itse en laitanut releitä ja virrat otin molemmilta puolilta polttimon kannasta suoraan ballasteille.
                          vois ehkä kokeilla maadoittaa ballastia paremmin..??

                          tosin järjestelmissä voi olla eroja, itselläni kun on nuinkin vanha laitos..
                          eipä se piippaus ole tosin ihmeemmin häirinnyt, kerranhan se vain parkaisee kun valot kytkee..

                          Comment


                            #14
                            Jussi, meinaatko että sen releen uskaltaa jättää pois kokonaan siitä välistä? Mitä hyötyä siitä releestä sitten yleensä on, ja miksi se on siinä johtosarjassa?
                            Tuohon omaan A6:seen laitoin xenonit ilman relettä. Asennusohjeissa oli vaihtoehdot kytkemiselle releen kautta tai ilman. Sulakkeet vaihdoin vain 20A:siksi alkuperäisille paikoille. Päivävalotoimintoa ei autossani ole.
                            Viimeksi muokannut Killeri; 17.9.2023, 14:41. Perustelu: Viesti palautettu.

                            Comment


                            • #15
                              Tässä on nyt hiukkas sekoitettu vanhempien audien valokatkaisijan sulattelukytkennät vs. uudemmat versiot, releytys ja xenonit sopivasti yhteen.
                              Topic:in kirjoittajalla ja muillakin kommentaattoreilla lienee tässä vaiheessa konsensus missä ja miten mennään?
                              Päivävalokytkennän poisto jäi mainitsematta....sen poistaminen ei vaadi kuin yhden johdon irroittaminen/katkaiseminen valoviikseltä tahi vastaavasti ao. releen irroittamisen. Ei oo paha rasti.

                              Comment

                              Working...
                              X